Aerostar Bacău câștigă un contract de 36 de milioane lei cu Armata pentru reparații capitale la avioanele model rusesc IAK – 52

iak

Aerostar Bacău este câștigătorul desemnat al unei licitații organizate de Forțele Aeriene Române pentru reparații capitale la avioanele de antrenament și acrobație IAK-52, pe care tot ea le-a produs, și reparaţii capitale a motoarele tip M-14P (cu care IAK funcționează), cu o ofertă de 35,9 milioane lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Contractul se întinde pe doi ani, iar reparațiile se vor face la sediul prestatorului.

Licitația s-a ținut fără publicarea prealabilă a unei invitații la o procedură concurențială de ofertare în Jurnalul Oficial al UE, pentru că achiziția vizează produse unde nu există concurență sau concurență este extrem de redusă.

Analize Economedia

Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar

Iakovlev Iak-52 este un avion ușor proiectat de birourile OKB Iakovlev din Moscova în anul 1976 și produs în România în perioada 1977 – 1998 de Întreprinderea de Avioane Bacău (actual Aerostar) sub numele de Iak-52, ce a obținut dreptul de producție conform acordului în cadrul organizației economice socialiste CAER. Iak-52 a fost conceput ca avion de antrenament pentru elevii organizației sovietice paramilitare de instrucție DOSAAF, care a pregătit piloți militari dar și civili. În prezent, Iak-52 este utilizat frecvent în competiția „World Aerobatic Iak 52” în cadrul Federației Aeronautice Internaționale.

Vedeneyev M14P este un motor radial rusesc cu nouă cilindri, în patru timpi, răcit cu aer și alimentat cu benzină. Producând 360 CP, proiectul său datează din anii 1940. Motorul a fost utilizat pe scară largă de către birourile de proiectare Yakovlev și Sukhoi. M14P este, de asemenea, utilizat la unele aeronave experimentale și modele de kituri, cum ar fi Murphy Moose, Radial Rocket, Pitts Model 12 și altele.

Aerostar este o fabrică de avioane înființată în 1953 . În prezent, este listată la bursa din București, având o capitalizare de 1,3 miliarde lei. Anul trecut, a realizat venituri de 500 milioane lei și un profit net de 90 de milioane lei. Fabrica este deținută de IAROM S.A., cu 71,49%, si Evergent Investments, cu 15,17%.