România a importat, anul trecut, produse agricole şi agroalimentare din Italia de peste 770 de milioane de euro, în creştere cu 21,5% faţă de anul precedent, 82% dintre acestea fiind produse alimentare prelucrate şi băuturi, potrivit unui comunicat al Agenţiei Italiene pentru Comerţ Exterior, citat de Agerpres.
Agenția anunță că principalele produse alimentare italiene importate în România în 2022 au fost lactatele şi brânzeturile (72,4 milioane euro), dar şi cafeaua (69,5 milioane euro) sau produsele de panificaţie şi patiserie (64,5 milioane de euro).
La rândul ei, România a exportat către Italia produse agricole şi alimentare în valoare de peste un miliard de euro, un avans de peste 25% faţă de 2021, Italia fiind prima ţară de destinaţie a exporturilor româneşti din această categorie (24% din aceste exporturi reprezintă produse alimentare prelucrate şi băuturi), se mai menționează în comunicatul de presă.
„Italia este ţara europeană cu cel mai mare număr de produse agroalimentare cu denumire de origine şi de indicaţie geografică recunoscute de Uniunea Europeană (847), o mărturie în plus a calităţii produselor, dar, mai ales, a legăturii puternice între excelenţele agroalimentare italiene şi teritoriul de provenienţă. România este a 17-a piaţă de desfacere a produselor agroalimentare italiene, fiind depăşită în Europa Centrală şi de Est doar de Polonia şi Republica Cehă”, potrivit informării de presă.
Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior transmite că Italia deţine primatul ca ţară furnizoare pentru diverse categorii merceologice de produse tradiţionale precum pastele făinoase, uleiul de măsline sau vinurile. Italia este, totodată, cel mai important producător de vinuri la nivel mondial, cu o producţie de 49,8 milioane hectolitri, ceea ce reprezintă aproape o cincime din producţia mondială de vinuri, având totodată peste 560 de soiuri de viţă-de-vie înregistrate. În 2022, România a importat vinuri italiene în valoare de 34,4 milioane de euro.
Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior este agenţia guvernamentală italiană care susţine promovarea, facilitarea şi dezvoltarea schimburilor comerciale între Italia şi restul lumii, sprijinind internaţionalizarea societăţilor italiene, îndeosebi a celor mici şi mijlocii, şi implementarea activităţii acestora pe pieţele externe, promovând totodată atragerea investiţiilor străine în Italia. Sediul din Bucureşti îşi desfăşoară activitatea în România din 1969 şi are competenţă pentru România şi Republica Moldova.