Agroland Business System, grup antreprenorial românesc de retail, agricultură și alimentație, care deține cea mai mare rețea de magazine agricole din România, raportează pentru primul trimestru din 2023 venituri consolidate în valoare de 69,7 milioane de lei, o creștere de 4% față de perioada similară din 2022, un rezultat operațional de 3,8 milioane de lei, o majorare de 34% comparativ cu T1 2022, și un profit net de 1,4 milioane de lei, o scădere de 12% pe fondul dublării costurilor de finanțare în comparație cu anul trecut, potrivit unui comunicat de presă.
„Primul trimestru al anului 2023 a fost o perioadă dinamică pentru grupul Agroland. În ciuda provocărilor prezente în industria agro-alimentară, printre care fluctuații ale prețurilor materiilor prime, inflație, costuri de finanțare ridicate și dificultăți în lanțurile de aprovizionare, am reușit să ne adaptăm rapid la condițiile de piață și să ne concentrăm pe investiții strategice. Astfel, conceptul nostru de afaceri, de la sămânță la raft, care acoperă întregul ciclu de producție agro-alimentar, se dovedește a fi fiabil și începe să dea roade, un exemplu în acest sens fiind creșterea cu 34% a rezultatului operațional, superioară dinamicii înregistrate la nivel de venituri. În plus, acest model de afaceri integrat este și unul diversificat, contribuind la reechilibrarea structurii veniturilor pe întregul curs al activității. În acest fel, vom reduce sezonalitatea businessului Agroland Business System, care, la nivel istoric, a avut o primă parte a anului care a generat proporția semnificativă a veniturilor, precum și a profiturilor,” a declarat Horia Cardoș, fondator și CEO al Agroland Business System.
Potrivit comunicatului de presă, în T1 2023, cifra de afaceri s-a ridicat la 70,6 milioane de lei, o creștere cu 14% comparativ cu 62 de milioane de lei în T1 2022. Divizia de inputuri, care reprezintă performanța înregistrată de Agroland Agribusiness, a contribuit la cifra de afaceri consolidată cu 21,9 milioane de lei (+20% față de T1 2022), divizia de food, care include producția de ouă de consum provenite de la platforma avicolă Mihăilești, a contribuit cu 10,2 milioane de lei (+203% comparativ cu T1 2022), iar divizia de retail a înregistrat o cifră de afaceri de 42,7 milioane de lei (-5% față de T1 2022). Declinul se datorează vremii nefavorabile din primul trimestru al anului, aspect care a condus la amânarea unei părți din vânzările de pui și furaje și concentrate în T2 2023. La sfârșitul primului trimestru din 2023, Grupul Agroland opera 230 de magazine, dintre care 24 MEGA. Reducerile aferente primului trimestru al anului s-au ridicat la 4,1 milioane de lei, o scădere de 10% față de primele trei luni din 2022.
„Una dintre cele mai mari reușite din primul trimestru pentru Grupul Agroland a fost reprezentată de primele noastre exporturi de ouă pe piața poloneză și alte țări din vestul Europei, inversând tendința importurilor de ouă ale României din Polonia manifestată în ultimele două decenii. Cu resursele noastre genetice, puii de o zi și fermele noastre de ouă, explorăm potențialul pentru procesarea cărnii de pasăre, fiind în proces de identificare a unor companii active în domeniu pe care să le achiziționăm. În acest sens, din punct de vedere geografic, preferăm să ne concentrăm activitățile de producție în regiunea de sud, având în vedere că fabricile noastre de furaje și facilitățile genetice sunt localizate acolo”, a adăugat Horia Cardoș.
Pentru anul 2023, compania anunță că vizează, la nivel consolidat, vânzări nete în valoare de 329,7 milioane de lei, o creștere de 17% față de rezultatul obținut în 2022, și un profit net de 11,1 milioane de lei, o majorare de 237% în comparație cu cel înregistrat în anul precedent.
Agroland Business System este listată pe piața AeRO a Bursei de Valori București începând cu data de 1 martie 2021 și se tranzacționează sub simbolul AG, având o capitalizare de piață de aproximativ 109 milioane de lei.