Alternativă la DN 7 – Valea Oltului: S-a lansat licitația pentru modernizarea Drumului Județean 703 H, legătura prin „Țara Loviștei” între Curtea de Argeș și Câineni

Valea oltului

Licitația pentru modernizarea Drumului Județean 703 H, legătura Curtea de Argeș – Câineni (DN 7 Valea Oltului), a fost publicată marți, 7 mai 2024, în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice, valoarea contractului fiind de 130 milioane lei. Contractul de proiectare și execuție are o durată totală de 41 luni, iar finanțarea este de la bugetul de stat (Programul Anghel Saligny). Lucrările efective pentru loturile de munte Boița – Cornetu – Tigveni (68 km) ale Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești vor începe în această vară cu termene contractuale de 45 și 50 de luni pentru WeBuild și Mapa – Cengiz.

Traseul din județul Vâlcea care străbate „Țara Loviștei” are o lungime de 32 km și corespunde indicativului DN 7 D Poiana – Perișani – Câineni, fost drum județean, reclasificat Drum Național și apoi revenit la Consiliul Județean Vâlcea.

„Proiectul, în valoare totală de cca 180 milioane lei, cuprinde modernizarea DJ 703 H, drum care porneşte de la limita cu județul Argeș și traversează comunele Perișani, Titești, Boișoara și Câineni, până la intersecția cu DN 7. Prin proiect, pe lângă asfaltarea celor 31,6 km cât măsoară drumul, se vor reabilita și cele 11 poduri aflate pe traseu, se vor amenaja drumurile laterale, podețe de acces către proprietăți, rigole betonate, parcări și altele, astfel încât să avem un drum modern, de la un capăt la altul. Urmează procedura de licitație pentru proiectare și execuție. Termenul de finalizare a proiectului este de 3 ani și 5 luni (din care 5 luni – proiectare și 3 ani – execuția lucrărilor). Vorbim despre lucrări care, odată finalizate, vor crea noi oportunități de dezvoltare a zonei și vor deschide Țara Loviștei spre turism. Îmi doresc ca această investiție să îi determine, de ce nu, pe tinerii vâlceni din zonă să se întoarcă acasă”, anunța după obținerea finanțării, Constantin Rădulescu, președintele CJ Vâlcea.

Drumul national DN 7 (Rm. Vâlcea – Sibiu), cea mai importantă arteră rutieră din România, care străbate țara de la sud la vest, asigurând trecerea lanțului carpatic la cea mai joasă cotă, este practic, blocat la anumite ore ale zilei și în anumite intervale ale anului, iar turismele nu au altă variantă de ocolire a Văii Oltului. Ca soluție de ocolire DJ 703H, care are traseul paralel cu DN7, este o variantă viabilă deoarece împreuna cu celelalte drumuri județene (unele dintre ele reabiliate sau în curs de reabilitare) oferă posibilitatea ocolirii zonei dintre Câineni și Călimănești. De asemenea, drumul județean DJ703H pornește de la limita de județ, limita dintre județele Argeș și Vâlcea, iar până la cea mai apropiată localitate din județul Argeș sunt cca 5 km. Astfel, se observă necesitatea refacerii structurii rutiere a drumului județean pentru asigurarea confortului în trafic, având în vedere că este o variantă pentru drumul național 7.  „Reabilitare și modernizare DJ 703 H Limită Jud. Argeș – Perișani – Titești – Boișoara – Câineni (DN7)”, județul Vâlcea.

„Drumul județean DJ703H este amplasat în județul Vâlcea în partea de nord-est a județului de la limita cu județul Argeș până la intersecția cu DN7, la Câineni și străbate una dintre cele mai pitorești regiuni, Țara Loviștei, zonă cu un mare potențial de dezvoltare turistică. Amplasamentul studiat în prezenta documentație are o lungime de 31.360,00 m (conform măsurătorilor topografice). Drumul județean DJ 703H se încadrează, în conconformitate cu prevederile HG 766/2007, în Categoria de importanță C – construcții de importanță normală”, se arată în SEAP.

Prețul ofertei are un procent de 40%, iar ofertele pot fi depuse până pe 11 iunie 2024. CJ Vâlcea modernizează și DJ 703 L Fedeleșoiu – Căciulata, după cum Economedia a explicat aici.

Totodată, pentru un segment de 5 kilometri dintre Sălătrucu și limita cu județul Vâlcea, CJ Argeș are buget de 30 de milioane lei pentru reparații.

Comentarii

  1. Este un lucru bun,chiar daca uni cârcotași consideră că se vor mai sifona bani.Chiar și șifonați sunt mai bine utilizați decât ajutoare sociale pentru jigodii și puturoși cronici! Orice drum refăcut,modernizat contribuie la confortul zilnic atât al localnicilor cât și al șoferilor! Autostradă este extraordinara că și facilități oferite dar nu oferă posibilitatea de a cunoaște noi zone ale țării.Faciliteaza deplasarea rapida și confortabilă din punctul A in punctul B.Un astfel de drum secundar oferă o cunoaștere a locului pe unde treci-oameni,obiceiuri,tradiții.Daca nu ești doar un om pe fuga ci dorești să cunoști oameni și locuri noi fara sa te preseze timpul,atunci aceasta ruta este o opțiune.Nu toată lumea este pe fugă și cred că și locuitorii comunelor traversate merita condiții de transport pe drumuri civilizate. În fond și locuitorii acelor meleaguri plătesc taxe și impozite statului român,nu numai camionagii,firmele de transport sau posesori de bolizi de lux!

  2. Care e desteptul care s-a gandit sa inceapa proiectul asta acum? E genul de proiect care trebuia inceput acum 5 ani, ca anul viitor sa conecteze frumos A1 de valea Oltului.
    Cu incompetenta astora macar mai bine mai tarziu decat niciodata.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *