Ambasada României la Washington a atras fonduri private în valoare de aproape 2 milioane de dolari pentru promovarea intereselor româneşti în Statele Unite, pe lângă alocaţiile MAE din fonduri publice, transmite Agerpres.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Astfel, în 2022, fondurile atrase din sponsorizări private au fost în valoare de 374.790 dolari, în 2023 au fost de 851.194 dolari, iar în 2024 au fost în valoare de 522.303 dolari, detaliază ambasada joi, într-o postare pe Facebook.

În 2022, evenimentele au fost dedicate marcării a 25 de ani de la lansarea Parteneriatului Strategic între România şi Statele Unite, în 2023, ele au stat sub sloganul “România-SUA un parteneriat pentru viitor: celebrăm talentul românesc”, iar în 2024 au fost reunite sub umbrela programului “România-SUA: Un parteneriat pentru noi orizonturi economice / De 20 de ani împreună sub umbrela NATO”.

Analize Economedia

România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA

Festivalul de Film Românesc din Washington, ajuns în 2024 la a cincea ediţie, şi Romanian Weekend at The Wharf, care va ajunge la a patra ediţie în 2025, devenit cel mai mare festival românesc din SUA – au atras zeci de mii de participanţi, poziţionând România ferm pe harta culturală americană.

În paralel, au fost abordate teme strategice majore: securitatea la Marea Neagră, sprijinirea Ucrainei şi Republicii Moldova, tranziţia energetică, atragerea investiţiilor americane în România şi consolidarea statului de drept.

“Acest efort a fost posibil nu doar prin contribuţia statului român, ci şi datorită sprijinului generos al companiilor româneşti, care au înţeles importanţa unei diplomaţii publice active şi implicate”, explică ambasada, care publică lista sponsorilor.

“Contribuţiile companiilor private româneşti s-au dovedit esenţiale pentru a întări Parteneriatul Strategic între România şi SUA. Înţelegem că acest instrument de soft power nu este doar un mijloc de a colabora, ci este foarte important pentru a ne asigura că relaţiile dintre statele noastre se dezvoltă în domenii precum securitatea, economia, cultura şi educaţia. Datorită contribuţiei acestor companii, am reuşit să finanţăm efortul logistic al ambasadei, permiţându-ne să organizăm întâlniri şi evenimente care au adus valoare adăugată relaţiilor noastre bilaterale. Aceste demersuri nu sunt doar despre prezent, ci despre construirea unui viitor mai prosper şi mai sigur pentru ambele noastre naţiuni” a subliniat ambasadorul României în Statele Unite, Andrei Muraru.

Conform postării, în 2025, Ambasada României la Washington îşi continuă misiunea “cu o agendă la fel de ambiţioasă, care reflectă angajamentul pentru aprofundarea Parteneriatului Strategic România-SUA şi promovarea valorilor, intereselor şi identităţii româneşti în lume, cooperând cu sponsori importanţi pentru finanţarea iniţiativelor diplomatice pe pământ american”.