Amenzi de 200.000 de lei și 11 spații închise în Promenada Mall, după o inspecție ANPC

promenada mall Foto: BD Lemntech, Promenada Mall

Reprezentanții Agenției Naționale pentru Protecția Consumatorului au dat amenzi de peste 200.000 de lei și au dispus închiderea a 11 spaţii, după un control la mall-ul Promenada. Produse alimentare expirate, spaţii neigienizate, mărfuri cu deficienţe de etichetare, echipamente de joacă rupte sau deteriorate, inadvertenţe între preţul de la raft al produselor și serviciilor şi cel de la casa de marcat, utilizarea, la un salon spa, a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizate/urme de uzură, prosoape rupte – sunt deficienţe descoperite de ANPC după un control la 46 de agenţi economici din mall-ul Promenada, din Bucureşti, transmite Agerpres.

Sub coordonarea vicepreşedintelui ANPC, Mihai Culeafă, echipele de control ale Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor (CRPC) Bucureşti-Ilfov au verificat comercianţi de produse alimentare, nealimentare şi prestatori de servicii care activează în mall-ul bucureştean Promenada, anunţă instituţia.

Au fost controlaţi 46 de operatori economici şi, în urma neregulilor constatate de comisarii CRPC Bucureşti-Ilfov, aceştia au aplicat, până în acest moment, amenzi contravenţionale în valoare de peste 200.000 lei, 4 avertismente şi au dispus măsura complementară a opririi temporare a prestării de servicii pentru 11 comercianţi.

Printre deficienţe constatate de inspectorii ANPC se numără comercializarea unor produse alimentare cu data limita de consum depaşită și utilizarea unor agregate frigorifice neigienizate corespunzător (cu lichide scurse şi resturi alimentare, cu urme de rugină, vopsea exfoliată şi chederele depreciate, rupte)

Alte probleme: utilizarea unor materii prime fără etichete cu elemente de identificare şi caracterizare, astfel încât sa se poată stabili conformitatea acestora, precum şi fără data limita de consum și depozitarea produselor alimentare direct pe pavement

De asemenea, în bucătării se utilizau și ustensile deteriorare și veselă cu grad ridicat de uzură.

Alte probleme:

  • Nerespectarea regimului de temperatură reglementat în lege pentru păstrarea produselor alimentare
  • Comercializarea unor produse nealimentare cu deficienţe de etichetare (fără traducerea etichetelor în limba română şi fără a avea înscrisă denumirea şi adresa importatorului/producătorului) şi fără a avea certificate de garanţie, acolo unde este cazul
  • Echipamente de joacă rupte/deteriorate, cee ace prezintă pericol de accidentare
    Inadvertenţe între preţul de la raft al produselor/serviciilor şi cel de la casa de marcat
  • Utilizarea, la un salon spa a unui mobilier deteriorat/exfoliat, paturi neigienizat/urme de uzura, prosoape rupte
  • UItilizarea unor tuburi de vopsea de păr desigilate, fără a avea menţionată pe ambalaj data deschiderii si a unora expirate
  • Comercializarea unor produse posibil contrafacute care poartă numele unor branduri cunoscute
    Utilizarea echipamentului incomplete, pentru angajaţi, în spaţiul de lucru.
    ”Verificările operatorilor comerciali din mall-ul Promenada sunt în curs. Vom reveni cu datele finale, atunci când se vor fi încheiat”, precizează ANPC.

Foto: BD Lemntech, Promenada Mall

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *