Americanii cumpără mai puține electronice, jucării, haine și articole de uz casnic din cauza scumpirii puternice a alimentelor

supermarket-5202138_1280 Carucior magazin hipermarket

Pe măsură ce cumpărătorii americani se confruntă cu creșterea prețurilor la alimente, aceștia reduc achizițiile de alte bunuri, cum ar fi jucăriile, hainele și articolele de uz casnic, scrie Reuters.

Declarațiile din această săptămână ale directorilor de la Walmart și de la alți retaileri arată cum americanii își schimbă obiceiurile de cumpărături și vânează chilipiruri în fața celei mai mari inflații din ultima generație.

La Walmart, cel mai mare retailer din lume în funcție de venituri, americanii continuă să cheltuiască, dar sunt mai “selectivi, mai perspicace, mai atenți” în ceea ce privește ceea ce cumpără, a declarat directorul său executiv global, Doug McMillon.

Prețurile mai mari ale alimentelor au dus la vânzări mai slabe de electronice, jucării, articole pentru casă și îmbrăcăminte în cel mai recent trimestru la Walmart. McMillon a declarat că el crede că inflația alimentelor va rămâne ridicată “pentru o vreme”.

Costul mediu pentru alimente a crescut cu 11,3% în ianuarie față de anul precedent, potrivit datelor Departamentului Muncii. Acesta a fost cu aproape 5 puncte procentuale peste rata generală a inflației, fiind printre cele mai mari diferențe din anii 1970 încoace. Scumpirile alimentelor au depășit inflația generală timp de aproape un an.

“Inflația alimentară a fost cea mai încăpățânată dintre toate categoriile”, a declarat directorul general al Walmart în SUA, John Furner.

Coresight Research preconizează că vânzările anuale de produse alimentare cu amănuntul vor crește cu aproximativ 500 de miliarde de dolari între 2022 și 2030.

Scăderile puternice ale vânzărilor în alte categorii decât cea alimentară îi forțează pe retailerii precum Target să reducă prețurile la orice, de la jucării la electronice.

Retailerii de bunuri de uz casnic sunt sub presiune, vânzările de bunuri de uz casnic și de amenajare a locuinței, inclusiv produse de grădinărit, reprezentând în 2022 doar 11% din totalul vânzărilor cu amănuntul, în scădere de la 15% în 2017, potrivit Coresight, care extrage date de la Biroul de recensământ al SUA.

În ceea ce privește vânzările de îmbrăcăminte, Wall Street va afla mai multe despre impactul inflației în luna martie, când retailerii specializați vor raporta rezultatele trimestriale.

 

Carucior magazin hipermarket

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *