Sociologul Cecilia Faliboga a dezvoltat Voinicel.ro, o afacere din Iași ajunsă acum la vârsta majoratului, la fel ca fiul ei, care produce perne mai puțin obișnuite, lenjerii de pat, eșarfe, precum și perdele sau draperii, din materiale de calitate superioară, sustenabile.
Ideea de a deschide o afacere i-a venit în 2006, când piața de magazine online nu era atât de aglomerată. A început cu articole pentru bebeluși. „Îmi doream, ca părinte de bebe mic, să avem produse de calitate peste medie. Așa că am strâns cele mai bune oferte de atunci pentru produsele de puericultură mică și mare. Vindeam cărucioare, fotolii auto, pătuțuri, saltele, biberoane, jocuri de construcții, cam toate din import Doar hăinuțele de bebe erau produse la Iași și București”, a declarat antreprenoarea pentru Economedia.
Proiectul a pornit cu sloganul „Pentru copiii noștri, tot ce-i mai bun!”. „Așa am continuat în următorii ani, [cu produse inclusiv] pentru mămici și până la bunici. Continuăm să ne reinventăm mereu, cu aceleași obiective: de bun, frumos și durabil”, a spus Cecilia.
Din pasiunea ei pentru țesături, afacerea s-a extins în această zonă. „Am început să experimentez pe diverse tipuri și forme de perne, pentru că mi-am dat seama cum odihna de calitate mă face mai utilă, mai inspirată și pozitivă. Din 2014 împărtășesc această pasiune cu clienții mei, creând o colecție de produse pe care mămicile, în primul rând, au apreciat-o. Pe parcurs, tăticii și bunicii au descoperit că pernele noastre în forme curbate sunt foarte confortabile și pentru ei”, explică fondatoarea Voinicel. Așa au apărut produse de succes precum pernele Clepsidră, Rabatabilă sau U Confort Total.
Astăzi, firma cu trei angajați oferă și alte creații proprii, „de bun gust”, cum ar fi perdele din pânză topită de bumbac, in și cânepă, eșarfe, pături din materiale naturale, cămăși, pelerine etc.
„Toate produsele sunt lucrate de noi din țesături naturale de in, cânepă și bumbac, fabricate în România”, declară Cecilia.
Întrebată care sunt rezultatele financiare ale afacerii, antreprenoarea a spus că profitul vine, în cazul ei, pe locul doi: „Vrem să orientăm atenția clienților spre un consum rațional, bine gândit. Produsele să nu fie nocive sănătății și mediului. Asta înseamnă însă costuri mai mari de producție. De aceea, profitul este pe locul doi.”
Cecilia subliniază faptul că produsele Voinicel sunt creații proprii, din țesături sustenabile. „Suntem mereu în căutare de nou, de frumos și minimalist, ușor de reciclat.”
Clienții provin în special din mediul urban și au venituri medii și peste medie. Sunt și clienți peste 45 de ani care vin la recomandarea medicilor și cumpără o pernă de corp ce le ameliorează anumite afecțiuni.
„Avem clienți pasionați de frumos, care doresc confort și eleganță acasă sau la job. Își redecorează casa cu accesorii din țesături naturale. Am lansat și o linie de fashion, mai nou, care se adresează celor dornici de naturalețe, eleganță, originalitate”, explică Cecilia.
Fondatoarea Voinicel.ro se așteaptă la creșteri de taxe și, implicit, de prețuri
Pandemia a fost cea mai mare provocare pentru Voinicel. „De acolo am învățat cum o cădere poate fi și o reinventare. Pe nișa noastră, fiecare criză ne-a dat o nouă direcție, dar și o speranță. Lucrăm pentru oameni frumoși, nonconformiști, care vor face diferența, până la urmă, în epoca aceasta consumeristă. Dar planurile noastre pentru lucruri durabile au nevoie de răbdare, muncă și promovare”, a continuat Cecilia.
Ea a adăugat că anul electoral este iarăși „o încercare”, și „apoi urmează creșterea taxelor, implicit și a prețurilor materiilor prime, serviciilor etc.”
Acum, antreprenoarea se concentrează pe promovarea a două noi site-uri lansate (unul pentru România și altul internațional), pe care promovează creațiile noi ale Voinicel, dar și țesături naturale ale producătorilor români.
„Căutăm noi producători regionali de pânzeturi naturale cu care să ieșim în evidență și sperăm să mărim vânzările în Europa și să trecem și peste Atlantic”, a conchis Cecilia.
Prin campania „Antreprenor cu valoare adăugată”, Economedia promovează ideile de afaceri care îi inspiră pe antreprenorii români să dezvolte și să vândă produse fabricate parțial sau total pe plan local, sub branduri proprii.