Asociația Pro Infrastructură : UMB abia se dezmeticește pe lotul 4 al Autostrăzii București Nord pe care trebuie să-l livreze în octombrie 2025

lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord Sursă foto: Asociația Pro Infrastructură

UMB abia se dezmeticește pe lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord între A2 (Cernica) și DN3 (Pantelimon) pe care trebuie să-l livreze în octombrie 2025, potrivit Asociației Pro Infrastructură (API), care precizează că acest contrat pe ciotul de doar 4,47 kilometri a fost semnat în urmă cu aproape 4 ani, pe 31.08.2020, și prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție.

„UMB, față în față cu realitatea și pe A0 Nord. În premieră, am filmat complet lotul 4 al Autostrăzii A0 Nord între A2 (Cernica) și DN3 (Pantelimon). UMB abia se dezmeticește pe acest tronson pe care trebuie să-l livreze în octombrie 2025. Atenție, contractul pe ciotul de doar 4,47 kilometri a fost semnat în urmă cu aproape 4 ani, pe 31.08.2020, și prevede 12 luni de proiectare și 18 de execuție. Într-o țară normală ar fi fost gata de mult. Dar revizuirea acordului de mediu a fost tergiversată timp de 3 ani, motivul (real, totuși) fiind impactul semnificativ asupra zonei Lacului Cernica. Lentoarea autorităților a convenit de minune celor de la UMB despre care vă spunem de un an și jumătate că sunt mult peste capacitate”, precizează API.

Asociația spune că lucrările sunt într-un stadiu cvasi-incipient. „Avem un pod neatins, lung cât două zile de post (1,2 km) peste Lacul Cernica, plus un pasaj sănătos peste calea ferată, acesta din urmă fiind autorizat din aprilie 2023 dar care încă este la nivel de fundații”.

„CNAIR raportează 14% progres fizic, dar este dat în special de grinzile produse (în fabrica pe care UMB a avut-o pe lotul 2 al A0 Nord) și depozitate pe aliniament. Conform contractului, cât și autorizației de construire din urmă cu două luni, termenul de execuție este 18 luni, deci finalizare în octombrie 2025. Vrând-nevrând, UMB se apropie de vremea adevărului și de scadențele contractuale dure, trebuind să livreze în 2024 și 2025 aproximativ 345 (89%) din totalul celor 388 kilometri de autostradă și drum expres pe care-i are momentan în portofoliu”, mai transmite API.

Lotul 4 Cernica/Pantelimon-A 2 :

–Pasaj peste calea ferată București Sud – Oltenița (km 51+077), care are o lungime de 504 m

–Pod pe autostradă peste Lacul Cernica care are o lungime de 1274 m

Lotul 4 Nord al A0 are o lungime de 4,47 km, iar traseul acestuia se desfășoară pe teritoriul județului Ilfov între DN3 și începutul nodului rutier A2 (București-Constanța), pe raza localităţilor Pantelimon și Cernica. După ce Autostrada Bucureștiului intersectează DN3 la km 47+550, traseul acesteia se continuă ocolind proprietatea Mănăstirii Cernica, intersectează DJ301 și apoi traversează Lacul Cernica.

Lotul 4 continuă primul lot al A 0 Sud (lotul Alsim Alarko care se deschide la sfârșitul verii) și se va conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC.

Sursă foto: Asociația Pro Infrastructură

Comentarii

  1. Clasic românesc. Nu vedem bârna de la noi ci paiul din ochiul celuilalt.
    In cazul de față, nu vedem faptul că există mega-întârzieri pe segmentele celorlalti, a se vedea Aktor și Alsim Alarko, ci doar pe sectoarele UMB.
    Asta mă face să mă întreb oare cine contribuie la fondurile API? Să fie oare oricine înafară de UMB?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *