Audit extern – cerință în PNRR la CNAIR, CFR, Metrorex, CNIR și CFR Călători. Ministerul Transporturilor caută o companie internațională care să le evalueze rezultatele

transporturi, Autostrada Sibiu-Pitesti, semnare contract, Sorin Grindeanu, Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Ministerul Transporturilor contractează serviciile unui companii internaționale de audit pentru realizarea unei analize diagnostic a performanțelor financiare și operaționale pentru companiile CNAIR, CNIR, CFR, CFR Călători și Metrorex, plus „consultanță pentru managementul contractului și monitorizare plan de acțiuni pentru implementarea principalelor recomandări”. Adică toate companiile ce administrează infrastructura de transport a României vor fi evaluate, inclusiv la nivel de îndeplinire a contractului de management pentru directori.

Contractul este scos în SICAP, este împărțit pe loturi pentru fiecare companie vizată și are o valoare maximală de 6,15 milioane lei. Va fi derulat pe șase luni, iar finanțarea este asigurată prin PNRR.

Cităm din caietul de sarcini al uneia dintre companii – am ales Compania de Austostrăzi pentru a arăta ce fel de activități va presta auditorul selectat:

1. Analiza diagnostic operatională
a. realizarea analizei structurii de conducere a entității, inclusiv prin raportare la principiile de guvernantă corporativă;
b. analiza proceselor de management ce ar trebui sa atinga următoarele puncte:
– analiza instrumentelor de management la nivelul entității,
– proceselor de planificare,
– verificare,
– atingerea obiectivelor;
– raportare si transparenta;
c. realizarea unei analize operaționale în ceea ce privește procesele de lucru incluzând si:
– raportare la trasabilitatea acestora la
– rezultatele obținute, în baza proceselor de lucru aplicate în activitatea curentă
d. analiza matricei de riscuri, planul de control, si controalele relevante pentru procesele de lucru analizate mai sus

2. Analiza diagnostic financiara a entități în ultimii 2 ani de activitatea. Analiza poziției bilanțiere
b. Analiza contului de profit și pierdere
c. Analiza fluxului de numerar
d. Analiza procesului de bugetare și raportare (daca nu este inclusa în analiza operațională)

3. Întocmirea unui raport care să cuprindă recomandări care trebuie implementate de entități în vederea îmbunatățirii activității și planul de acțiuni recomandat pentru implementarea recomandărilor. Este obligatoriu ca raportul întocmit să includă recomandări pe termen scurt (care pot fi implementate în maxim 3 luni), recomandări pe termen mediu și lung (care pot fi implementate în termen de maxim 4 ani).

4. Întocmirea unui sumar executiv pe baza raportului de analiza diagnostic intocmit (conform punctului 3) și realizarea unei prezentări finale a cu privire la întregul obiect al contractului, la sediul beneficiarului.

5. Scrisoare de confirmare pentru implementarea măsurilor dispuse pentru o perioada de 3 luni de la data acceptării raportului de analiza diagnostic (varianta finală) de către beneficiar”.

Ofertele se desfac în 3 iulie, departajarea lor se face în primul rând de componenta tehnică – experiența echipei de proiect, metodologia abordată și doar în secundar de preț.

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în calitate de beneficiar al contractului, este organul de specialitate al administrației publice centrale, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului, care stabilește politica în domeniul transporturilor la nivel național, elaborează strategia și reglementările specifice de dezvoltare și de armonizare a activităților de transport în cadrul politicii generale a Guvernului și îndeplinește rolul de autoritate de stat în domeniul transporturilor și a infrastructurii de transport aerian, naval, rutier și feroviar. Ministerul reprezintă autoritatea de stat în domeniul transporturilor, infrastructurii de transport și al siguranței transporturilor, are personalitate juridică și este finanțat integral de la bugetul de stat și este responsabilă cu implementarea politicilor de transport adoptate la nivelul Uniunii Europene.

Sursa foto: Ilona Andrei / G4Media.ro

Comentarii

  1. Ghinea la brutarie, cat mai repede si cati mai multi ani. Ticalosul a transpus in PNRR tot programul politic al USR, conditionand primirea banilor de masuri politice pe care ei ca politicieni nu vor reusi niciodata sa le implementeze. De asemenea, au pus conditii atat de grele si atat de rapide incat efectiv nu exista timpul fizic pentru aplicare, cu scopul ca Romania sa ia cati mai putini bani. Ticalosi ordinari.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *