Autostrada A1 Lugoj – Deva: Geostud face forajele geotehnice pentru Umbrărescu. Șantierul pentru lotul lipsă dintre Sibiu și Nădlac ar trebui să înceapă în mai sau iunie

Geostud A 1 Lugoj Deva

Geostud, proiectant specializat în studii geotehnice, face investigațiile de teren pentru constructorul UMB pe Lotul 2 al Autostrăzii A1 LugojDeva, tronson de 9 kilometri care ar trebui să intre în execuție în mai sau iunie, conform promisiunilor Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Proiectarea are o durată de 11 luni, dar care poate fi redusă, iar pentru execuție sunt prevăzute 34 de luni pentru a se respecta calendarul PNRR.

Contractul pentru tronsonul de aproape 10 kilometri a fost semnat pe 14 octombrie 2022 la Timişoara, în prezenţa lui Dorinel Umbrărescu, o premieră pentru astfel de ceremonii oficiale. Ordinul pentru etapa de proiectare a fost emis începând cu data de 5 decembrie 2022 de la care se calculează un termen de cel mult 11 luni. Este un lot de 9 kilometri, din care 2 kilometri cu tuneluri, practic singura secțiune care lipsește pentru ca șoferii să circule pe autostradă completă de la Sibiu la frontiera cu Ungaria de la Nădlac. Prin PNRR, contractul este finanțat cu aproape 200 de milioane de euro. Pentru respectarea criteriului de experiență la tuneluri, UMB s-a asociat cu Euro Asfalt, o firmă din Bosnia-Herțegovina cu portofoliu în tuneluri realizate pe Autostrăzile din Balcani.

Pe secțiunea de 10 kilometri sunt 5 echipe cu foreze în teren. „Geostud a demarat campania de investigații geotehnice pe Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, cu o lungime de 9,13 kilometri din care 2,13 kilometri de tunel. Aceasta este singura porțiune lipsă din Autostrada care leagă Sibiu de Nădlac. Finalizarea acestui lot va deschide conectivitatea cu Europa întrucât se concretizează astfel cea mai importană axă rutieră de transport a țării. Autostrada A1 face parte din Coridorul de Transport Pan-European nr. IV cuprins între Nădlac – Arad – Timişoara – Lugoj – Deva – Orăştie – Sebeş – Sibiu – Piteşti – Bucureşti – Drajna – Cernavodă – Constanţa”, a transmis marți Geostud.

Trei proiectanți au depus oferte la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul cu ecoducte semnat în toamna anului trecut cu antreprenorul român UMB. Ofertele au fost depuse de proiectanții IRD Engineering, Bureau Veritas și Ventra Project, potrivit documentelor pe care le-a consultat Economedia în Sistemul Electronic de Achiziții Publice.

Geostud face studiile geotehnice și pe Lotul 2 al Autostrăzii SibiuPitești, cel mai greu lot de autostradă din România (cu contract semnat)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *