Autostrada A 1 Lugoj-Deva : UMB a început lucrările la drumurile tehnologice din zona descărcării de la Holdea

A 1 Lugoj-Deva UMB Drumurile tehnologice

UMB a început lucrările la drumurile tehnologice din zona nodului rutier de la Holdea pe secțiunea lipsă a autostrăzii A 1 Lugoj-Deva, a transmis luni, 22 aprilie 2024, CNAIR. Sunt lucrări pregătitoare care se vor efectua dinspre Margina (jud. Timiș) și de la descărcarea Holdea (jud. Hunedoara) pentru lotul de 9 kilometri Holdea-Margina finanțat prin PNRR. Până acum, însă, Ministerul Transporturilor nu a emis Autorizația de Construire pentru a permite începerea efectivă a lucrărilor.

,,Antreprenorul care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, a adus utilaje în zona șantierului. Dinspre nodul rutier Holdea au început lucrări pregătitoare pentru drumul tehnologic.” – CNAIR.

Anterior, UMB a adus utilajele pentru forajul tunelurilor în zona organizării de șantier de lângă Margina, conform fotografiilor publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina)/ în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB a avut termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire.  Termenul de execuție este de 34 luni.

Tunelul cu galerie dublă va fi forat cu utilaje speciale (soluția tehnică boltă/umbrelă de țevi), TBM-ul fiind folosit doar la tuneluri feroviare lungi care să justifice costurile mari pentru asemenea utilaje.

Sorin Grindeanu a reacționat după avertizările Asociației Pro Infrastructură care a arătat riscurile de ratare a jalonului PNRR (2026) pentru finalizarea lotului de aproape 10 km dintre Holdea (jud. Hunedoara) și Margina (jud. Timiș), lotul lipsă care închide A1 Sibiu – Nădlac II, termenul de execuție fiind de aproape 3 ani (34 luni) dar fără ca lucrările efective să fi început, iar UMB la execuția primului tunel (în asociere cu o firmă din Bosnia Herțegovina) : „UMB va termina înainte de termen așa cum ne-a obișnuit. Încă nu sunt în execuție, dar se va înscrie în termen. Au fost chestiuni care țin de mediu peste care nu putem trece. Din discuțiile pe care le-am avut, inclusiv cu constructorul (n.r. UMB), săptămâna viitoare toate aceste lucruri sunt depășite și se intră în șantier la execuție. Pentru forța UMB, 2 kilometri de tuneluri din cei 9 ai autostrăzii… eu merg la Timișoara cu mașina, știu zona. Acum sunt lucrări de pregătire”, dădea asigurări ministrul Grindeanu, întrebat despre riscul de a pierde banii din PNRR pentru A 1.

Lungimea celor două tuneluri va fi de 2,13 km. galerie dublă, a transmis CNAIR la semnarea contractului cu UMB ,,Vineri, 14.10.2022, CNAIR a semnat cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o contractul pentru ,,Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D’’. Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.” -CNAIR.

Sursa FOTO : CNAIR

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *