UMB a mobilizat utilajele speciale la Margina (județul Timiș) pentru forarea tunelului de pe lotul lipsă al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva. Imagini cu utilajele care vor începe lucrările pe lotul de aproape 10 kilometri dintre Margina (jud. Timiș) și Holdea (jud. Hunedoara) au fost publicate vineri, 19 aprilie, pe Forumul Asociației Pro Infrastructură.
UMB, cel mai puternic constructor din România, va intra în șantier pe Autostrada A1 Lugoj – Deva „săptămâna viitoare”(n.r. 15-21 aprilie) a anunțat luni, 8 aprilie, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, după noi discuții cu Dorinel Umbrărescu, șeful companiei UMB. Întârzierile față de promisiunile de până acum au fost explicate prin chestiuni care țin de mediu, proceduri peste care nu se putea trece.
Lucrările efective pentru lotul de Autostradă finanțat din PNRR ar fi trebuit să înceapă încă din 1 martie 2024, conform celor mai recente promisiuni ale ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar până în acest moment, nu este Autorizație de Construire eliberată pentru tot lotul.
Tunelul cu galerie dublă va fi forat cu utilaje speciale (soluția tehnică boltă/umbrelă de țevi), TBM-ul fiind folosit doar la tuneluri feroviare lungi care să justifice costurile mari pentru asemenea utilaje.
Sursa foto: Forum PeUndeMerg
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina)/ în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB a avut termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire. Termenul de execuție este de 34 luni.
Harta localizare organizare de șantier A1 Lugoj – Deva: