Grindeanu, după noi discuții cu Umbrărescu: „Săptămâna viitoare intră în șantier pe Autostrada A1 Lugoj – Deva”. Răspunsul la avertizările Pro Infrastructura privind ratarea PNRR: „Fără dubii se termină în 2026”

Autostrada-Lugoj-Deva-UMB

UMB, cel mai puternic constructor din România, va intra în șantier pe Autostrada A1 Lugoj – Deva „săptămâna viitoare”(n.r. 15-21 aprilie) a anunțat luni, 8 aprilie, la Digi24, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu, după noi discuții cu Dorinel Umbrărescu, șeful companiei UMB. Întârzierile față de promisiunile de până acum au fost explicate prin chestiuni care țin de mediu, proceduri peste care nu se putea trece. La începutul lunii februarie, chiar la Timișoara, ministrul Grindeanu promitea intrarea UMB în șantier la 1 martie (detalii aici).

Sorin Grindeanu a reacționat și după avertizările Asociației Pro Infrastructură care a arătat riscurile de ratare a jalonului PNRR (2026) pentru finalizarea lotului de aproape 10 km dintre Holdea (jud. Hunedoara) și Margina (jud. Timiș), lotul lipsă care închide A1 Sibiu – Nădlac II, termenul de execuție fiind de aproape 3 ani (34 luni) dar fără ca lucrările să fi început, iar UMB fiind la primul tunel (în asociere cu o firmă din Bosnia Herțegovina).

„UMB va termina înainte de termen așa cum ne-a obișnuit. Încă nu sunt în execuție, dar se va înscrie în termen. Săptămâna viitoare intră în șantier. Au fost chestiuni care țin de mediu peste care nu putem trece. Din discuțiile pe care le-am avut, inclusiv cu constructorul (n.r. UMB), săptămâna viitoare totate aceste lucruri sunt depășite și se intră în șantier la execuție. Pentru forța UMB, 2 kilometri de tuneluri din cei 9 ai autostrăzii… eu merg la Timișoara cu mașina, știu zona. Acum sunt lucrări de pregătire”, arată ministrul.

Întrebat dacă se poate respecta termenul 2026 din PNRR și dacă nu este risc de pierdere a banilor, Grindeanu a dat asigurări că nu vor fi întârzieri. „Evident, fără dubii. Nu vă luați după domnii ăștia, de la Pro Infrastructura ei spuneau că nu semnăm contractele nici pe A7 (Autostrada Moldovei). Vă spun cu procent de 100% că toți banii pe infrastructura rutieră din PNRR vor fi luați”, a afirmat Sorin Grindeanu.

Pro Infrastructura, despre situația contractului A1 Lugoj – Deva:

„A1 Margina – Holdea, prima autostradă PNRR ratată.

În urmă cu aproape doi ani, 23.06.2022, vă spuneam că noi ne-am luat adio de la 2026, termenul limită impus de PNRR. Dacă pe-atunci poate mai exista o minusculă fărâmă de speranță, acum este cert: ne vedem prin 2027 deoarece proiectarea la tuneluri nu este gata, lucrările nu vor începe prea curând și vor dura minim 34 de luni.
Ultimul (sperăm) capitol începe o dată cu semnarea contractului de 1,83 miliarde lei fără TVA cu UMB în 14.10.2022 care a primit ordin de începere în 05.12.2022 și prevede 11 luni de proiectare și alte 34 de execuție pentru 4,03 kilometri de finalizat din secțiunea D (lângă nodul Margina) și alți 9,13 km ai secțiunii E care trebuie făcuți de la zero din care 2,13 km reprezintă celebrele tuneluri. Conform contractului, în noiembrie 2023 trebuia să fie gata proiectarea. Dar încă nu avem proiect tehnic (PT) aprobat și implicit nici autorizație de construire (AC) emisă pe toată secțiunea E, cea care include tunelurile. În cel mai fericit caz mai trec câteva luni până când se va emite AC. Ca să vă faceți o idee despre ce vorbim, tot pe Autostrada A1 cei de la Porr au intrat efectiv în tunelul Curtea de Argeș lung de 1,35 km în octombrie 2023 și speră să dea drumul circulației în decembrie 2026. Deci trei ani și ceva de la primul metru săpat.
UMB, împreună cu bosniacii de la Euro-Asfalt, trebuie să facă 2,13 km de tunel și sunt departe de momentul începerii forării care presupune PT aprobat, AC emisă și lucrări pregătitoare gata la două portaluri. Concluzia e simplă și foarte tristă: fără proiect tehnic, fără autorizație de construire și cu 2,13 kilometri de tuneluri de forat în minim 34 luni, după cum spune contractul, ne ducem bine de tot în 2027 cu inaugurarea”, arată API.

Cronologia promisiunilor pentru șantierul UMB

Sorin Grindeanu spunea în ianuarie 2023: „Constructorul UMB va începe lucrările la secțiunea lipsă de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva în mai sau iunie, în avans față de termenul estimat” (detalii aici).

Sorin Grindeanu, iulie 2023. „Constructorul român UMB va începe lucrările pentru finalizarea lotului 2 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva (lotul cu tuneluri din PNRR) peste aproximativ două săptămâni” (detalii aici).

Sorin Grindeanu, august 2023 : antreprenorul ,,a făcut un pic de organizare de șantier” (detalii aici).

CNAIR, septembrie 2023: „UMB începe lucrările efective pe Autostrada A1 Lugoj – Deva de-abia în noiembrie după ce predă Proiectul Tehnic (PT) și după ce ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu semnează Ordinul pentru scoaterea din fondul forestier a 18 hectare de pădure, pe o lungime de 2 kilometri din traseul total de aproape 10 kilometri”, precizează CNAIR într-un răspuns pentru publicația Opinia Timișoarei.

Sorin Grindeanu, octombrie 2023: „UMB va preda proiectul tehnic al Autostrăzii A1 Holdea – Margina luna viitoare (n.r noiembrie) când ar urma să fie emise avizele necesare începerii lucrărilor/Cred că, pe parcursul lunii noiembrie și chiar în această dimineață am avut o discuție cu constructorul, vor termina și va fi acceptat proiectul urmând ca, după aceea fiind totuși și o perioadă de iarnă, când vremea va permite să intre la execuție” (detalii aici).

În județul Timiș, UMB lucrează și pe șantierul Centurii Timișoara Sud.

Termenele estimate pentru Tunelul PORR de la Curtea de Argeș (un tunel mai lung și mai greu decât cel din Timiș): 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.

Comentarii

  1. Grindă,
    Cum le stii tu pe toate!
    E ratat acest obiectiv pt ca ai dislocat trupe ca sa-ti faca centura la Timișoara.
    Centura electorala: am facut pt voi, dati-mi votul!☹
    Nici centura si nici ciotul nu se termna la timp!
    Atunci vei vedea votul!

    • asta-i ”marea ta problemă” că se va termina centura Timișoarei ? ești cumva frustrat de mic și ai ceva împotriva timișorenilor și bănățenilor ? nu mai dormi noaptea de grija lor, sau doar un arogant ofuscat păcălit de viață sau venit în Banat cu degetul în gură și-n … și acum ”te-dai-șmecher-știe-tot-dar-ca-om-realizat-ești-un-zero-barat-în-banat” !

  2. Este clar, daca a zis Grindeanu ca se termina la timp, inseamna ca se termina la timp. Omul asta s-a tinut de toate promisiunile facute pana acum. Nici nu cred ca este un mincinos patologic.

    • așa-i, ai făcut ”tu-știe-tot-dar-nu-ști-nimic-iar-ca-om-și-realizări-ești-doar-un-frustrat-de-mic” , sigur ai făcut tu foarte multe pentru România, și acum să le enumăr, ioc, nimic, zero,deloc, chiar și mulțimea vidă !, deci un troll !

  3. Ce drăguți sunteți ! Avertisment Pro- Infrastructură ! Așa numiți campania dusă cu o încrâncenare demnă de o cauză mai bună , de aproape doi ani de zile , de către Pro – Infrastructură ?
    Ce interese servesc ? Cine îi finanțează. Dacă sunt transparenți să publice sursele de finanțare .
    In rest numai de bine.

  4. Grindeanu iar fumeaza ceva bun si nu ne spune si noua ce.
    Incep sa cred ca se pricepe atat de bine la transport asa cum se pricepe la matematica. De-aia face politica in aceasta tara.
    Pro Infrastructura sunt cei care de-a lungul anilor au aratat realist cum stau lucrurile pe santiere si le-a cam iesit tot pana acum in materie de pronosticuri. Iar cand nu le-a iesit, au recunoscut public.
    Daca in Decembrie 2026 se va circula pe acest sector, API va cere scuze public si va recunoaste greseala. DACA!

  5. Da, e periculos Grindeanu, o sa termine la timp toate autostrăzile promise! Băieții lui Drulă tastează săracii pe aici la foc automat , însă faptele vorbesc, autostrada Moldovei si celelalte șosele SE FAC! Ăsta e motivul pentru care lumea nu va suportă, useristilor, sunteți în stare sa ingropați o țară doar pentru scopurile voastre mizerabile!

      • Da, și desigur tot datorită usr se va termina A7 la timp. Ei lucrează acum. Fac muncă patriotică pentru că, ce să vezi, le pasă la maxim de țara asta. Să le fie rușine de toată campania asta contra orice. Ăștia se îmbată de fericire dacă UMB ratează un termen. Javre.

    • Mă uit la postările astea și, cu tristețe trag concluzia că nu mai avem nici o șansă. Dac supa atâția ani in care politicienii ne-au mințit, furat și distrus încă mai există oameni care cred că nu știu ce partid este bun, sau că nu știu ce politician “face treabă”…sigur problemă suntem noi nu politicienii. Pentru că pe politicienii ăștia din ultimii 33 de ani, noi i-am ales și îi alegem in continuare cu speranță. De unde atâta speranță, nu știu. Cum poți să mai ai încredere în cineva care te-a mințit și furat de 100 de ori până acum. Voi chiar credeți că cineva de la USR, PSD, PNL, UDMR, AUR sau mai știu eu ce partid, va vrea vouă binele? Că vrea la guvernare ca “să facă treabă”. Doamne ferește! Nu credeam că există atâta naivitate in lume.
      Haideți să vă fac o predicție a la Mama Omida: Orice partid va ajunge la guvernare după alegerile din 2024, in România lucrurile vor merge exact că și până acum. Și tot pe furat și sabotat va fi pus.
      Mai vorbim peste 4 ani.
      Mă uitam acum 10 ani la niste prieteni care credeau că Iohannis va face și va drege. Nu-mi venea să cred. Acum mă uit la aceeași oameni că sunt foarte dezamăgiți. Probabil că peste alți 5 ani vor fi iarăși dezamăgiți. Asta e poporul nostru. Un popor de dezamăgiți, și as vom rămâne cat ne vom mai face speranțe deșarte.

      • Votul si alegerea candidaților nu este un lucru pe care îl faci o dată și gata, ți-a reușit, ai țara perfectă. Este o cernere continuă. Nu votul a dus la această situație in care ipocriții de la conducere mint pe față, ci lipsa lui. Când nu alegi nu contezi. Pe lângă vot mai trebuie si o implicare sau revoltare. Pup si sănătate!

  6. În traducere: Grindeanu i-a zis lui Umbrărescu să trimită nişte oameni şi nişte utilaje care să pretindă că lucrează pe segmentul Margina – Holda. Chiar dacă proiectul tunelului nu e gata, chiar dacă documentația nu e aprobată. E an electoral, vrea să vadă nişte muncitori pe şantier, nu contează dacă fac sau nu ceva.

  7. nu a mai zis grindeanu ca la 1 aprilie se intra in santier?
    din cate stiu eu 1 aprilie a trecut si zero miscare
    proiectul tehnic lau predat sau acumn se poate intra in santier si fara?

    • Cam greu cu gramatica. Ce să vezi, au intrat în șantier la ora 09:00 în loc de ora 08:00. Foarte grav. De aceea nu știm să scriem corect gramatical. usr-isti agramați dar fuduli. Vai de capul vostru.

      • nu stiam ca sant la ora de gramatica
        postaci ce santeti
        cand nu aveti argumente va legati de gramatica si de orice altceva
        doar sa va bagatii si voi in seama mancatori de kakat ce santetii
        si in fiecare comentariu criticati usr-ul ca de aia vi frica
        grindeanu a spus ca la 1 aprilie intra umb in santier cu adevarat si se apuca de lot evident ca nu sa intamplat deci grindeanu a mintit sau umb a mintit sau amandoi9

  8. A se observa cum toate comentariile anti Grinda au contracomentarii de sustinere al marelui emerit. S-au trezit pesedeii(sau pesedelul cu mai multe nume) la apel. Cum ne invata ei ce mare om de stat este lipitoarea asta si ce mici suntem noi ca-l criticam.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *