Autostrada A 1 Lugoj-Deva : UMB asigură Ministerul Transporturilor că termină în 2026 lotul lipsă Holdea-Margina și nu pierde niciun euro din PNRR/Lucrările la tuneluri încă nu au început

Dorinel Umbrărescu

Patronul UMB, Dorinel Umbrărescu asigură conducerea Ministerului Transporturilor că va termina lucrările la lotul lipsă al Autostrăzii A 1 Lugoj-Deva până în 2026 și nu se va pierde niciun Euro din PNRR. UMB, cel mai puternic constructor din România a început în această primăvară lucrările efective la lotul de 10 km. Margina-Holdea, dar încă nu și la cele două tuneluri cu o lungime de peste 2 kilometri pentru că nu s-a emis Autorizația de Construire (AC se emite după depunerea Proiectului Tehnic). Durata de execuție a lucrărilor este de 34 de luni de la emiterea Ordinului pentru Începerea Lucrărilor, prin urmare, UMB trebuie să termine tunelurile cu aproape o jumătate de an înainte de termen, deși nici nu le-a început. Pentru primul tunel forat pe o autostradă din România, tunelul Curtea de Argeș pe lotul 4 Sibiu-Pitești, la startul lucrărilor (toamna 2023) PORR estima un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.

Promisiunile UMB au fost transmise marți, 21 mai la Timișoara, în cadrul Comitetului de Monitorizare Programul Transport 2021-2027, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu care răspunde de sectorul rutier menționând discuțiile directe cu patronul Dorinel Umbrărescu : ,,Am avut o discuție foarte aplicată și importantă și cu constructorii importanți prezenți la acest eveniment, români și străini, printre care Dorinel Umbrărescu (grupul de firme UMB), Gabriel Stanciu (Alstom) și Ilker Gülen (Nurol): În ceea ce privește grupul de firme UMB, care are cele mai multe contracte finanțate prin PNRR, am reafirmat împreună că România nu va pierde niciun euro din acest program alocat pentru infrastructura rutieră; În ceea ce privește relația cu antreprenorii, am insistat pe un parteneriat deschis și transparent între beneficiari și constructori, care să ducă la proiecte de calitate, implementate în termenul contractat” – Irinel Scrioșteanu. Finanțarea PNRR pentru infrastructura rutieră reprezintă împrumuturi/granturile, banii nerambursabili sunt pentru infrastructura feroviară.

NOTĂ Sublinierea aparține secretarului de stat

Reamintim că, în aprilie 2024, miniștrii economiei și finanțelor din statele UE, în cadrul Consiliului ECOFIN au decis că Mecanismul de redresare și reziliență european, din care face parte și Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) al României, nu va fi prelungit după anul 2026 (detalii aici).

Ministerul Transporturilor a emis luni, 22 aprilie 2024 Autorizația de Construire pentru primii 5 kilometri ai lotului lipsă de pe Autostrada A 1 Lugoj-Deva, contract de 1,8 miliarde lei finanțat din PNRR. Lotul de 9 km. Holdea-Margina (n.r MT notează eronat Marginea) va permite circulația pe Autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II. Cele două tuneluri sunt proiectate la km. 52 + 841 – 53 +209 respectiv 53 +581 -55+ 459.

Lungimea celor două tuneluri va fi de 2,13 km. galerie dublă, a transmis CNAIR la semnarea contractului cu UMB ,,Vineri, 14.10.2022, CNAIR a semnat cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o contractul pentru ,,Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D’’. Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.” -CNAIR.

Sursa Foto : Irinel Scrioșteanu

 

Comentarii

  1. La tunel nu e ca la orice alt sector de drum, nu ai cum sa pui mai multi oameni inauntru si sa recuperezi timpul pierdut. Iar nici lucratul in schimburi nu te salveaza pentru ca la un tunel, de principiu, se lucreaza non-stop, se poate vedea pe tunelul forat de porr asta.
    Deci e imposibil de recuperat timpul pierdut

    • Cred că începe de la ambele capete ale tunelurilor. Așa sugerează fotografiile cu utilajele care așteaptă startul lucrărilor.

  2. Il face ca pe alea de pe trasfagarasan cu un pic de spoiala pe pereti gata
    Oricum Dx12 l-au facut in bataie de joc

  3. nu inteleg de ce nu subcontracteaza unde pot daca vad ca au luat prea multe lucrari?
    chiar asa lacomi de banii sant de nu vor sa subcontracteze?
    mai prefera sa intarzie lucrarile decat sa subcontracteze
    vezi poarta salajului zimbor unde termenu initial era dec 2024 si acum lau amanat a 2 oara pt iunie 2026

  4. Poza aia cu harta este varianta moderna a: “fa-te ca lucrezi”? Ce discuta in timp ce arata amandoi pe harta cu degetul?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *