UMB a primit Autorizație de Construire pentru primii 5 kilometri ai lotului lipsă de pe Autostrada 1 Lugoj-Deva, dar fără tuneluri/Start oficial pentru contractul PNRR

Autostrada-Lugoj-Deva-UMB

Ministerul Transporturilor a emis luni, 22 aprilie 2024 Autorizația de Construire pentru primii 5 kilometri ai lotului lipsă de pe Autostrada A 1 Lugoj-Deva, contract de 1,8 miliarde lei finanțat din PNRR. Lotul de 9 km. Holdea-Margina (n.r MT notează eronat Marginea) va permite circulația pe Autostradă completă de la Sibiu (Boița) la Nădlac II. Cele două tuneluri sunt proiectate la km. 52 + 841 – 53 +209 respectiv 53 +581 -55+ 459.

Autorizația de Construire pentru segmentul de la km. 47 +090 – km. 52 780 acoperă lucrări cu o valoare de 275 de milioane lei, dar NU și tunelurile cu o lungime totală de 2,13 km., conform verificărilor Economedia. Durata de execuție este de 34 de luni.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

UMB a început lucrările la drumurile tehnologice din zona nodului rutier de la Holdea pe secțiunea lipsă a autostrăzii A 1 Lugoj-Deva, a transmis luni, 22 aprilie 2024, CNAIR. Sunt lucrări pregătitoare care se vor efectua dinspre Margina (jud. Timiș) și de la descărcarea Holdea (jud. Hunedoara) pentru lotul de 9 kilometri Holdea-Margina finanțat prin PNRR. Până acum, însă, Ministerul Transporturilor nu a emis Autorizația de Construire pentru a permite începerea efectivă a lucrărilor.

,,Antreprenorul care va executa secțiunea lipsă din autostrada A1 Lugoj – Deva, lotul 2, a adus utilaje în zona șantierului. Dinspre nodul rutier Holdea au început lucrări pregătitoare pentru drumul tehnologic.” – CNAIR.

Anterior, UMB a adus utilajele pentru forajul tunelurilor în zona organizării de șantier de lângă Margina, conform fotografiilor publicate pe forumul Asociației Pro Infrastructură. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Margina (Timiș) – Holdea (Hunedoara) a fost semnat în octombrie 2022 cu Asocierea UMB (România) – EuroAsfalt (Bosnia Herțegovina)/ în asociere pentru experința pe tuneluri, UMB neavând tunel în portofoliu. Ordinul pentru începerea proiectării s-a dat pe 5 decembrie 2022, iar în noiembrie 2023 UMB a avut termen pentru predarea proiectului tehnic pe baza căruia să se dea Autorizația de Construire.  Termenul de execuție este de 34 luni.

Lungimea celor două tuneluri va fi de 2,13 km. galerie dublă, a transmis CNAIR la semnarea contractului cu UMB ,,Vineri, 14.10.2022, CNAIR a semnat cu Asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o contractul pentru ,,Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D’’. Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 Lei fără TVA. Finanțarea este asigurată prin PNRR. Durata contractului este de 45 de luni, din care 11 luni perioada de proiectare și 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor este de 10 ani. Conform condițiilor din acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului. Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.” -CNAIR.

 

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Pâna acum ce au facut penibilii ăia din Ministerul Transporturilor care nu au emis Autorizația de Construire?
    Si acum doar pe 5 km?
    Si niciun vinovat!😵😵

    • Te-ai intrebat inainte daca UMB a predat documentatia?! Trebuia predata in noiembrie anul trecut… este predata pe bucatele si cu intarzaieri mari.
      Nu tot timpul este vina cnair, cateodata un constructor care nu face fata lucrarilor trage de timp.

  2. Ma dar voi nici macar tunelurile nu le faceti in linie dreapta ?
    Cum ati putut proiecta asa in bataie de joc ? Oare ce motivatii ati avut de ati decis asa ceva ?
    Bine ca nu ati avut nevoie si de un sens giratoriu cu semafoare pe acolo.
    Jalnici proiectanti; sau poate trebuia contruit pe sub terenurile unor smecheri ceva..!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.