Autostrada A 1 Sibiu-Pitești : PORR a ajuns la 18 % pe lotul cu tunelul ,,Daniela”, primul tunel pe o autostradă în România. 350 de drumari cu 140 de utilaje lucrează pe șantier, indiferent de vreme

Autostrada A 1 Sibiu-Pitești lot 4 PORR 18 % SURSA FOTO CNAIR

Se lucrează intens pe Lotul 4 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești, constructorul PORR (Austria ) mobilizând pe șantier 350 de drumari cu 140 de utilaje, indiferent de vremea nefavorabilă de la începutul anului. Lotul 4 Curtea de Argeș-Tigveni are o lungime de aproape 10 kilometri din care lungimea tunelului de la Dealul Momaia este de 1350 de metri, iar lucrările începute în această primăvară au ajuns la 18 %, a transmis miercuri, 10 ianuarie CNAIR. Primul tunel care se construiește pe o autostradă în România a fost botezat ,,Daniela”.

,,În șantier sunt mobilizați un număr de 350 de muncitori și 140 de utilaje. Antreprenorul lucrează de la începutul acestui an, indiferent de condițiile meteorologice. Antreprenor: PORR Construct SRL; Lungime: 9,86 km.; Durată contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni execuție); Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fără TVA; Sursă de finanțare: Programul Transport (PT); Stadiu actual: 18%; Termen deschidere: 2027.” a transmis CNAIR

Lucrările în tunel au început efectiv în septembrie fiind forați primii 24 de metri. Tunelul de pe lotul Curtea de Argeș – Tigveni are 1,3 kilometri și se execută cu metoda NATM din Austria (detalii aici).

La ceremonia oficială de lansare, șeful de proiect, inginerul Fernando Lopes a spus că lucrările ar trebui terminate în 3 ani „sperăm ca în trei ani de zile să fie un proiect finalizat cu succes în care toată lumea s-a implicat”, potrivit imaginilor publicate pe Canalul YouTube „Răducu P Drum”.

Tunelul Momaia are o lungime de 1,3 km și este format din 2 galerii principale separate, una pentru fiecare sens de mers. Va fi realizat în conformitate cu normativele și directivele europene, iar printre particularități regăsim:

– câte 2 benzi pe sens și acostamente – sistem de ventilație – sistem de evacuare

– iluminat public– sistem de comunicare câte o clădire la intrare și ieșire, pentru controlul și operarea tunelului. Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare.

Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului) va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).

SURSA FOTO CNAIR

Comentarii

  1. Am un feeling ca austriecii vor livra inainte de termen mai toate lucrarile, fie la munte (unde evident ca au know how infinit mai mare decat alte natii) fie la campie (Oradea)
    E un bun ambasador pt ei pt a contracara pozitia statului austriac pe schengen (desi au dreptate si acolo, Europa are zero strategie pe imigratie).
    Pt romanii hateri de austrieci … va fi in schimb o maaaaare disonanta cognitiva 🙂

  2. Grinda și Pistol unde proiectanții pentru Vatra Dornei Suceava? Unde-s cei pentru Brașov Bacău?unde-s cei pentru Autostrada Sudului? Unde-s firmele pentru loturile lipsa don A3??? Lenesilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *