FOTO Autostrada A1 Sibiu – Pitești: Cum se aplică betonul pulverizat (torcretat) în interiorul tunelului de la Momaia, primul tunel de autostradă din România

Tunel Momaia Beton Torcretat Sursa Adrian Mădălin Tik Tok

Constructorul PORR (Austria) a început aplicarea betonului pulverizat (n.r. torcretat) în interiorul tunelului de la Momaia pe lotul 4 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești. Tunelul de la Momaia pe Lotul Curtea de Argeș – Tigveni se construiește cu metoda de forare NATM, iar lucrările efective au început luna trecută.

Pe contul TikTok Adrian Mădălin au apărut primele imagini cu lucrările de pulverizare din interiorul tunelului Momaia:

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Video integral AICI.

Lotul Curtea de Argeș – Tigveni are o lungime de 10 kilometri, iar tunelul de la Momaia 1,35 km cu două galerii separate. Este primul tunel clasic (forat) care se construiește cu metoda nouă din Austria NATM, iar calendarul este de aproximativ trei ani și jumătate:

– 2 ani pentru săpătura tunelului

– 1 an pentru căptușarea interioară

– până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare, după cum au anunțat oficialii din Ministerul Transporturilor.

„Acest tunel va avea o lungime de 1350 de metri și va fi primul tunel pe care îl vom construi în România folosind noua metodă austriacă (NATM). Este o tehnologie de ultimă generație pentru construirea și monitorizarea tunelului în întreaga lume. Vom executa tunelul cu experți locali în tuneluri și cu specialiștii noștri de la PORR care vor veni din străinătate pentru a-i pregăti pe inginerii români în execuția de tuneluri rapid și în siguranță. La final vom livra cel mai modern tunel de autostradă din România cu cele mai moderne echipamente. NATM este o tehnologie de ultimă oră în excavarea de tuneluri. Solul e moale, e ca și cum ai săpa în nisip. Apoi folosim beton torcretat pentru a stabiliza tunelul, beton pulverizat. După ce se termină forarea și realizarea profilului tunelului vom avea un al doilea strat de beton de 40-60 cm. grosime, iar acela va fi stratul final de suport pe care îl numim căptușeală”, a spus managerul proiectului de tunel Norbert Horelein.

Betonul torcretat este rezistent la intemperii, mai elastic și rezistent decâât un beton vibrat cu aceleași grosimi (detalii aici).

Cel mai lung tunel al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești este cel de la Poiana (1,7 km) pe lotul 3 (WeBuild), dar probabil cel mai greu de construit (din cauza reliefului/accesului), va fi cel de pe Lotul 2 Boița – Cornetu (Tunel Câineni 1.590 metri).

Și UMB va începe lucrările pentru galeriile de pe A1 Lugoj – Deva (tunel forat și cut&cover), tunel cu o lungime de 2 kilometri.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Betonul torcretat se folosea in Romania acum 50 de ani si poate chiar mai de mult timp la tuneluri de acces si galerii tehnologice ale hidrocentralelor subterane si chiar si la cavernele acestora. In ani 75 cand am inceput eu sa lucrez era o practica curenta. Poate ca tehnologia era mai rudimentara, dar tot beton torcretat rezulta.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.