Firma chineză China Civil Engineering Construction Corporation nu poate finaliza în acest an pasajul de la DN3, de pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord București, iar autoritățile iau în calcul realizarea unui nod rutier provizoriu similar cu cel de la DN2, în așa fel încât să se poată utiliza Lotul 4 la momentul finalizării lucrărilor, chiar și Lotul 3, anunță secretarul de stat în Transporturi Ilie Scrioșteanu.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Scrioșteanu a derulat joi o vizită pe șantierul Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0, pentru a verifica execuția lucrărilor.
















Traseul Lotului 3 este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica și are o lungime de 8,6 km.
Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție). Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție.
Atribuirea a fost posibilă pentru că procedura de achiziție și depunerea ofertelor s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021) care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român. Termenul de finalizare actualizat este prima parte a lunii februarie 2026. Valoarea construcției acestui lot este de 397,99 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport.
La finele lunii mai, Asociația Pro Infrastructură spunea că Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în anul 2025, deși a fost promis de autorități.
Pe de altă parte, cei 4,47 kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord dintre Autostrada A2 și DN3 pot fi dați în circulație în 2025 dacă se îndeplinesc simultan 3 condiții, consideră Asociația Pro Infrastructură.
Lotul 4 de pe A0 București Nord continuă primul lot al A0 Sud (lotul Alsim Alarko care s-a deschis anul trecut) și se va conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC.