Firma chineză China Civil Engineering Construction Corporation nu poate finaliza în acest an pasajul de la DN3, de pe lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord București, iar autoritățile iau în calcul realizarea unui nod rutier provizoriu similar cu cel de la DN2, în așa fel încât să se poată utiliza Lotul 4 la momentul finalizării lucrărilor, chiar și Lotul 3, anunță secretarul de stat în Transporturi Ilie Scrioșteanu.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Scrioșteanu a derulat joi o vizită pe șantierul Lotului 3 Nord al Autostrăzii Bucureștiului A0, pentru a verifica execuția lucrărilor.

„Stadiul pe diferența de 8,6 km rămași de executat este următorul:
✅️ au început lucrările de așternere a stratului de asfalt de bază, fiind realizați 400 ml în ultimele 2 zile;
✅️ astăzi a început turnarea primei secțiuni a plăcii de suprabetonare la pasajul peste DN2;
✅️ sunt în curs de finalizare lucrările de decapare și stabilizare a terenului de fundare;
✅️ este în curs de finalizare execuția celor 26 podețe;
✅️ se execută lucrări de umpluturi cu pământ stabilizat, fiind realizați 560.000,00 mc (78%);
✅️ se lucrează la stratul de forma din balast, realizat aproximativ 60% din volumul total;
✅️ stratul de fundație din balast este realizat aproximativ 40% din volumul total;
✅️ se lucrează la 6 din cele 7 structuri proiectate pe acest lot;
✅️ Pasajul pe autostradă peste DN2 -> continuă lucrările la armarea plăcii de suprabetonare și umplerea rampelor de acces pe ambele capete;
✅️ Pasajele de la nodul rutier DN2 -> continuă lucrările la realizarea plăcii de suprabetonare și la umpluturile rampelor de acces;
✅️ Pasajul pe autostradă peste DC27 -> continuă lucrările de cofrare, armare și betonare pentru elevațiile infrastructurilor;
✅️ Pasajul pe DJ300 peste autostradă -> a început montarea grinzilor prefabricate;
✅️ Pasajul pe autostradă peste CF800 București – Constanța-> sunt în curs de finalizare elevațiile, se lucrează la îmbinarea grinzilor tablierului metalic, la pregătirea montării aparatelor de reazem și grinzilor și la umplutura rampelor de acces;
✅️ Pasajul pe DN3 peste autostradă -> după finalizarea relocării rețelelor de utilități publice, se vor demara forajele piloților;
✅️ relocarea rețelelor de utilități publice a fost finalizată în zona pasajului peste CF800 București – Constanța și sunt în curs de finalizare în restul zonelor: nodului rutier DN2, drumului comunal DC27, DJ300, pasajului DN3.
⚠️ Pentru a putea finaliza lucrările cât mai repede posibil, amplificăm monitorizarea și presiunea pe constructor privind creșterea mobilizării în șantier pe toate zonele de activitate, în special la pasajul de la DN3, care este un punct critic și nu mai poate fi finalizat anul acesta de către constructor. De altfel, analizăm posibilitatea ca până la finalizarea pasajului, să realizăm un nod rutier provizoriu similar cu cel de la DN2, în așa fel încât să se poată utiliza Lotul 4 la momentul finalizării lucrărilor, chiar și Lotul 3”, a scris Scrioșteanu.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
În iulie, stadiu fizic al lucrărilor executate pe acest lot era de 49%.

Traseul Lotului 3 este cuprins pe teritoriul județului Ilfov între DN2 în dreptul localității Afumați și DN3 în zona Cernica și are o lungime de 8,6 km.

Lotul 3 al A0 Nord Afumați – Pantelimon (8,60 km) este construit de China Civil Engineering Construction Corporation (CCECC), iar durata contractului este de 30 luni (12 luni proiectare, 18 luni execuție). Contractul pentru lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord a fost semnat cu firma CCECC în martie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării a fost dat începând cu data de 22 mai 2023, durata de realizarea a proiectului tehnic fiind de 12 luni cu 18 luni pentru execuție.

Atribuirea a fost posibilă pentru că procedura de achiziție și depunerea ofertelor s-au făcut anterior Ordonanței de Urgență (din 2021) care interzice firmelor din China să participe la licitațiile publice ale Statului Român. Termenul de finalizare actualizat este prima parte a lunii februarie 2026. Valoarea construcției acestui lot este de 397,99 milioane lei (fără TVA), iar sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport.

La finele lunii mai, Asociația Pro Infrastructură spunea că Lotul 3 al Autostrăzii A0 Nord nu va fi gata în anul 2025, deși a fost promis de autorități.

Pe de altă parte, cei 4,47 kilometri ai lotului 4 al Autostrăzii A0 Nord dintre Autostrada A2 și DN3 pot fi dați în circulație în 2025 dacă se îndeplinesc simultan 3 condiții, consideră Asociația Pro Infrastructură.

Lotul 4 de pe A0 București Nord continuă primul lot al A0 Sud (lotul Alsim Alarko care s-a deschis anul trecut) și se va conecta la Pantelimon cu lotul 3 Nord pe care îl vor construi chinezii de la CCECC.