Lucările pentru construirea primului lot al Autostrăzii A 0 București-Nord vor începe în această vară, înainte de termenul din contract, octombrie 2024.
Asocierea Pizzarotti-Retter va depune proiectul pentru obținerea Autorizației de Construire săptămâna aceasta, a anunțat duminică, 31 martie 2024, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu. Contractul pentru lotul 1 A 0 Nord a fost semnat în septembrie 2023, iar ordinul pentru începerea proiectării (12 luni) a fost dat începând cu octombrie 2023. Anterior, Economedia anunțase termenul de 25 martie pentru depunerea PAC (detalii aici).
,,Constructorul va depune săptămâna viitoare (n.r 1-7 aprilie) documentația tehnică pentru obținerea Autorizației de Construire necesară începerii execuției lucrărilor înainte de termenul prevăzut în graficul contractual. ” -Ionel Scrioșteanu.
Termenul de realizare este de 34 de luni, 12 proiectare și 22 execuție, iar pe Lotul 1 Joița (A1) – Corbeanca (DN 1) sunt prevăzute 10 structuri din care două pasaje lungi: un pasaj de 733 de metri peste Calea Ferată și DN 7 București – Pitești, respectiv un pod cu o lungime de 650 de metri peste râul Colentina și Magistrala CFR București – Brașov. Va fi al doilea șantier pentru infrastructura mare a constructorilor din Italia și România, după primul lot al Autostrăzii Moldovei A7 Ploiești-Mizil (21 km.) care ar urma să fie inaugurat în toamna 2024.
Lotul 1 Pizzarotti-Retter de pe A 0 Nord se va continua la est cu Lotul 2 UMB deschis la sfârșitul anului trecut (10 din cei 19 km.), iar la vest cu Lotul 3 de pe A 0 Sud, lotul Aktor care, încă are șanse de finalizare în decembrie 2024. Loturile constructorilor CCECC (China) și UMB, între Afumați, Pantelimon-Cernica și A 2 au termene de execuție 18 luni de la emiterea ordinului pentru începerea lucrărilor.
Oficialii din Ministerul Transporturilor au promis finalizarea întregului inel al Autostrăzii Bucureștiului A 0 (102 km.) cel mai târziu în 2026.