Autostrada Bucureștiului A0 Nord: Lotul UMB este primul tronson de autostradă cu spațiu mai mare de siguranță între banda a doua și parapetul median de protecție / Ce prevede ordinul fostului ministru Cătălin Drulă

A 3 parapete retras

Lotul 2 al Autostrăzii București Nord pe care UMB îl va deschide (parțial) în noiembrie este primul proiect de autostradă din România pe care se aplică un normativ de siguranță rutieră aprobat la sfârșitul anului 2020. Un Ordin al Ministrului Transporturilor semnat pe 30 decembrie 2020 de Cătălin Drulă la doar câteva zile de la preluarea mandatului (23 decembrie 2020) a prevăzut retragerea parapetelui median de protecție față de marcajul lateral stânga de pe banda a II (banda de viteză). Practic, prin acel ordin, CNAIR a obligat proiectanții să prevadă o distanță de siguranță mai mare (plus 25 cm) între marcaj și glisiera de metal dintre sensurile de mers, standardul fiind atunci de doar 25 de centimetri.

„A0 Nord 2, primul proiect de autostradă din țară pe care se aplică normativul pe care l-am modificat în 2021 privind retragerea parapetelui median: mai mult confort la condus pe B2, o șansă în plus de redresare spre drum la intrarea pe marcajul rezonator fără a lovi automat parapetele”, a explicat, pe forumul Asociației Pro Infrastructură, fostul secretar de stat Horațiu Cosma (USR).

Spațiul de siguranță „câștigat” pentru siguranța șoferilor s-a făcut prin reducerea lățimii zonei mediene, dintre sensurile de mers, de la 3 metri la 2,5 metri explica fostul ministru Cătălin Drulă.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

„Pe autostrăzile românești parapetul median este prea apropiat de banda de circulație. În țări din jurul nostru precum Austria, Ungaria, Grecia sau Slovenia parapetul median este mai retras față de banda de circulație. Pentru șoferi condusul este astfel mai confortabil, senzația de “periat parapetul cu oglinda” neexistând. M-am întrebat mai demult de unde vine această diferență. Chiar ieri, m-a întrebat cineva într-un comentariu la o postare de ce e parapetul așa aproape în România. Am făcut o cercetare comparativă, în special cu standardul de profil transversal de autostradă din Ungaria. Diferența vine din spațiul median, distanța dintre parapetele centrale de pe cele două sensuri este de 3 metri în România (măsurată de la fața acelor lise/glisiere ale parapetului), în timp ce în Ungaria este de doar 1,60 metri. Astfel, în România distanța între extremitatea marcajului median și lisa parapetului este de doar 25cm, în timp ce în Ungaria aceasta este de de 90cm. O diferență mare din punct de vedere al confortului la condus dat de apropierea/depărtarea de parapet. Soluția ar fi micșorarea spațiului median în România. Dacă nu la 1,60m ca în Ungaria, măcar reducerea la 2,50m de la 3m, cât este în prezent. De altfel, profilul de autostradă montan din România (spre deosebire de cel de șes/deal) are exact această dimensiune pentru spațiul median”, spunea Cătălin Drulă în 2020.

Doar 9,5 kilometri din cei 19 kilometri ai lotului 2 de pe Autostrada A0 București Nord se pot deschide, dar nu în octombrie, ci în noiembrie, susține Asociația Pro Infrastructură (API), care a realizat cea mai recentă monitorizare a lotului UMB. CNAIR nu a reușit să rezolve nici descărcarea provizorie în DJ 200 la Ștefănești, deși despre această soluție se discută din 2022. Săptămâna trecută, ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu estima deschiderea lotului 2 în octombrie menționând o inaugurare „pe aproape 20 de kilometri”, deși cunoaște că se poate deschide într-o primă etapă doar segmentul DN 1 Corbeanca – Autostrada A3 București – Ploiești.

Astfel, aproape 10 kilometri din lotul pe care l-a construit UMB rămân „muzeu”, arată Asociația.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Dacă nu erau ăștia de la economedia.ro care să-i pupe în cur pe cei Drulă și ai lui de la USR nici astăzi nu aveam autostrăzi.

  2. Pai chiar nu avem autostrăzi, cateva tronsoane nelegate între ele nu fac prea mult pentru economie. Romania la dimensiunile ei ar avea nevoie de minim 3000 de km, in ritmul asta in 60 de ani ii facem. Lol

  3. Nu au nici un gând sa facă rapid legătură Sibiu-Pitești pentru a elibera Valea Oltului unde numai Cel de sus te mai scăpa de timpi pierduți și pericole de accidente. Tronsonul Curtea de Argeș nu are nici o valoare fără restul bucăților pana la Boita. Iar pentru niște amărâte de tuneluri le trebuie o grămadă de ani și bani. Să le fie rușine. Sunt lucruri esențiale pe care nu are nimeni gând sa le facă.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.