Autostrada Bucureștiului: Șeful CNAIR vrea să tragă cortina peste Aktor / Prima inaugurare din 2023 va fi lotul 2 Alsim Alarko

Inaugurare-cu-artificii-tricolore-a-lucrărilor-la-bucata-de-sud-a-centurii-Capitalei-scaled-e1597747887531-640x400

Lotul 2 al Autostrăzii A0 București Sud va fi prima inaugurare de autostradă din 2023, a confirmat joi șeful CNAIR Cristian Pistol. Constructorul Alsim Alarko (Turcia) este la peste 70% execuție pe Lotul 2 cuprins între DN 6 – Bragadiru și Dj 401 Vidra, dar la vară deschiderea circulației se va face doar pe 11 kilometri între nodurile DN 5 (Jilava) și DN 6, lotul 1 A2 – Vidra fiind estimat la deschidere în această toamnă.

Economedia a prezentat săptămâna aceasta „cursa” între Lotul Nurol (14 km) de pe Autostrada Transilvania și Lotul 2 de pe A0, ambele cu 71% execuție.

Pe șantierul întârziat al lotului 2 de pe A7 Ploiești – Buzău, Pistol a dat un ultim avertisment grecilor de la Aktor care trebuie să recupereze masiv, altfel riscă rezilierea contractului (n.r după modelul Tirrena Scavi) pentru lotul Bragadiru -Joița (lotul 3) de pe Autostrada București : „Au primit trei certificate negative până acum. Este clar că firma nu a reușit să se mobilizeze conform așteptărilor pe care le aveam ca urmare a contractului semnat. Împreună cu domnul ministru (n.r Grindeanu) am discutat cu managementul superior de la Aktor, am văzut o îmbunătățire în șantier, sper să înceapă în perioada următoare să recupereze din întârziere, deci nu numai să ajungă la nivelul din contract, ci să recupereze. În perioada aceasta, martie -aprilie trebuie să fie la 40 % execuție, dar acum suntem la sub 30%”, a spus Cristian Pistol. Raportarea oficială a CNAIR pentru lotul 3 este de 26%.

Contractul pentru Lotul 3 Bragadiru – Joița (18 km) a fost semnat în 2019 cu Asocierea Aktor-EuroConstruct pentru 850 de milioane lei. Asociația Pro Infrastructură este reticentă că lucrările ar putea fi terminate în octombrie 2023, conform estimării CNAIR. „Din păcate, grecii de la Aktor demonstrează în continuare că nu sunt capabili să intre într-o treaptă de viteză superioară. La un an și ceva de la ordinul de începere lucrări (emis în 25.10.2021), estimăm cu indulgență că în prezent șantierul a ajuns la 25%. În acest ritm este evident că antreprenorul va ieși din termenul contractual de 30 de luni de execuție scadent în aprilie 2024. De altfel, Aktor a încasat deja penalități pentru diversele întârzieri, inclusiv în faza de proiectare. În condițiile în care constructorul nu va reuși să se adune și să mărească semnificativ mobilizarea, va termina lotul abia prin toamna anului 2024. Cert este că 2023 iese din discuție, așa cum deja s-au hazardat să promită diverși oficiali din CNAIR și MT”, arăta API în decembrie 2022.

Comentarii

  1. “Pe șantierul întârziat al lotului 2 de pe A7 Ploiești – Buzău, Pistol a dat un ultim avertisment grecilor de la Aktor care trebuie să recupereze masiv” cred ca aici va referiti la lotul 3 de pe A0!

      • Oamenii dau copy/ paste la stirile altora. In primul rand Aktor este pe A0 iar lotul este 3 nu 2. Si nu le-a dat avertisment ci certificat negativ ( al 3-lea) care precede o reziliere..pur si simplu Aktor nu are ce cauta in infrastructura Romaniei si punct.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *