Autostrada Bucureștiului: UMB începe la vară lucrările pe lotul 4 (Cernica – A2). Avizul de Mediu va fi emis în iunie – Pistol, șeful CNAIR

Pasaj Cernica Centura București

Lucrările pentru construirea lotului 4 al Autostrăzii București Nord încep la vară, avizul de mediu pentru viaductul peste Lacul Cernica urmând să fie emis în luna iunie, a anunțat directorul CNAIR Cristian Pistol. UMB are termen de 18 luni pentru lotul de 4,5 kilometri dintre DN 3 București – Pantelimon și A2 – Autostrada Soarelui. Șeful Companiei de Drumuri a precizat pentru Gândul că Studiul de Mediu (studiul pentru cele patru anotimpuri) este necesar pentru protejarea Lacului Cernica, sit Natura 2000.

„Pe Autostrada A0 Nord, lucrările sunt avansate pe Lotul 2, este un constructor serios care ne-a dovedit că termenele pot fi devansate, sper să se întâmple și pe acest lot, pe Lotul 3 a fost semnat contractul de proiectare și execuție în urmă cu puțin timp, iar antreprenorul se pregătește de partea de proiectare, iar pe Lotul 4 avem contract semnat cu același antreprenor român. Suntem în procedura de mediu fiind o zonă protejată Natura 2000, lucru care se va solda cu un Acord de Mediu emis de Minister (n.r Mediului). Preconizez că undeva în luna iunie va fi emis Acordul astfel încât să putem trece ulterior la execuția lucrărilor”, a declarat Cristian Pistol.

Lotul 4 Pantelimon – Autostrada Soarelui are traseu paralel cu Centura București Nord, tronsonul reziliat (Tirrena Scavi) DN 2 – A2 care include Pasajul de la Cernica, intersecție unde cozile se întind pe mai mulți kilometri.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 4 de pe A0 Bucureşti Nord a fost semnat în mai 2020 cu o ofertă de 312 milioane lei, iar termenul de realizare este de 30 de luni, din care 12 pentru proiectare şi 18 pentru execuţie, în timp ce garanţia este de 10 ani.

Comentarii

  1. Firmele italiene ar trebui excluse de la licitațiile lucrărilor de infrastructura rutiera. Pana acum, majoritatea firmelor italiene implicate în asemenea lucrări au dovedit ca sunt extrem de neserioase, costuri umflate și termene nerespectate. Plus lucrări de foarte proasta calitate. Nu merita angajate nici să-ți facă cocina porcului sau closetul din curte! Cea mai serioasa firma implicata în lucrări de infrastructura rutiera este cea a lui Umbrarescu. Termene devansat, mobilizare exemplara, lucrări care nu cedează după 6 luni de la darea în folosință. Poate ca au și ei păcatele lor, cri de la UMB, dar puse în balanta lucrurile pozitive sunt pe plus!

  2. Poate se face ceva si cu podurile de la Pantelimon Cernica cu o banda pe sens care se tot gatuie din cauza traficului.O banda pe sens pe o centura in 2023 , groaznic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *