Autostrada cu tuneluri Lugoj – Deva: CNAIR relansează licitația pentru secțiunea de 10 kilometri / În ce condiții proiectul mai poate „prinde” finanțarea prin PNRR

Autostrada Tuneluri Sursa : Ministerul Transporturilor

La o lună de la eșecul major înregistrat cu turcii de la MAPA a căror ofertă a fost respinsă, Compania de Drumuri relansează licitația pentru proiectarea și execuția autostrăzii cu tuneluri dintre Lugoj și Deva, proiect finanțat din PNRR cu aproximativ 300 de milioane de euro.

CNAIR a trimis la Agenția Națională de Achiziții Publice (ANAP) noua documentație pentru achiziția serviciilor de proiectare și execuție a autostrăzii dintre localitățile Holdea (Hunedoara) și Margina (Timiș), singura secțiune care lipsește pentru autostradă completă între Sibiu și Nădlac.

După ce ANAP validează documentația, vor fi publicate oficial două informații esențiale: noua valoare a contractului și termenele de realizare. La prima licitație costul estimat era de 1,36 miliarde lei, prea puțin pentru acoperi costul real după explozia prețurilor la materialele de construcții, energie și carburant în timp ce durata de realizare era de 38 de luni din care 10 pentru proiectare și 28 pentru execuție.

La câteva zile de la respingerea ofertei Mapa, ministrul Grindeanu explica decizia CNAIR inclusiv prin propunerea financiară la o valoare aproape dublă față de estimarea CNAIR.

„CNAIR a transmis la ANAP documentația pentru Lotul 2 (Secțiunile E și D) al autostrăzii Lugoj-Deva. ANAP are la dispoziție maxim 10 zile, conform legii, pentru a finaliza verificarea documentelor. După validarea documentației, CNAIR va putea lansa licitația propriu-zisă a contractului pentru proiectarea și execuția celor două secțiuni ale Lotului 2 al autostrăzii Lugoj-Deva. Pe secțiunile E și D ale Lotului 2 urmează să fie construite două tuneluri în lungime totală de 2,13 km”, arăta comunicatul CNAIR. 

Este unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură de transport finanțate prin PNRR, dar care nu are nici măcar licitația oficial lansată (la fel și continuarea Magistralei M 4 spre Gara Filaret), singurul avantaj al relansării licitației fiind noile prevederi ale Legii achizițiilor publice, recent modificată.

Astfel, doar cu un calendar accelerat care să permită semnarea contractului de proiectare și execuție până la sfârșitul anului și apoi respectarea celor 38 de luni pentru finalizarea lucrării s-ar putea respecta termenul-limită august 2026 pentru finanțarea prin PNRR.

Sursa : Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. Cnair
    Parca dinadins lungește trenurile și amână autostrăzile
    Trebuie făcute 3 firme sin acest madtodont care mănâncă bani
    De la stat și este incompetent…De 30 de ani numai cu amânări o țin și licitații aiurea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *