Autostrada de Centură București Nord: Din cele patru loturi, șantier deschis este doar pe tronsonul 2 unde lucrează UMB. Situația celorlalte trei loturi de pe A0 Nord

UMB Lot 2

Șanse minime pentru deschiderea circulației pe inelul complet al Autostrăzii de Centură București (A0) începând cu 2025, așa cum au promis oficialii din Ministerul Transporturilor. Din cele șapte loturi (100 km), șantiere sunt deschise doar pe patru loturi, mai exact toate cele trei tronsoane de pe semi inelul sudic, dar un singur tronson din cele patru ale jumătății de nord.

Astfel, de marți, UMB poate începe efectiv execuția lotului 2 de pe A0 București Nord, lotul cu o lungime de 19 kilometri dintre DN 1 Corbeanca și DN 2 Afumați având termen de execuție de doi ani. Pe traseu sunt prevăzute două poduri și 8 pasaje. Pentru aproximativ un an, acesta va fi singurul șantier deschis pe Autostrada A0 Nord, pentru că, pe Lotul 1, contractul cu Pizzarotti care va fi semnat în curând are 12 luni proiectare, lotul 3 Afumați – Pantelimon încă nu are constructor desemnat, ba chiar situația procedurii încă este complicată, iar pe lotul 4 (cel scurt de 4,5 km), unde contractul este semnat cu UMB, încă de doi ani trebuie să se termine un studiu privind monitorizarea factorilor de mediu (Lacul și Pădurea Cernica) pe durata a patru anotimpuri (detalii aici).

Autostrada A0 București Nord 

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Lotul 1: contractul pentru primul lot A1 – DN 1 (17,5 km) va fi semnat în curând cu Pizzarotti. Termenul de realizare: 34 de luni, din care 12 proiectare și 22 execuție. Nu este deloc un lot ușor, pentru că pe traseu sunt prevăzute două pasaje mari, peste Calea Ferată București – Pitești și DN 7, respectiv pasaj peste râul Colentina, peste Calea ferată București – Ploiești și calea ferată Buftea – Mogoșoaia, cu o lungime de 733 respectiv 650 de metri.

Lotul 2: de astăzi, 16 august, UMB are la dispoziție 22 de luni pentru a finaliza cei 19 kilometri dintre DN 1 și DN 2.

Lotul 3: Nu are contract semnat nici la peste 3 ani de la lansarea licitației. Lungimea este de 9 kilometri, iar durata de realizare 30 de luni din care 12 proiectare și 18 execuție. Iniția, CNAIR desemnase Nurol (Turcia) câștigător al licitației, apoi după reevaluare pe Ictaș (Turcia).

Lotul 4: Contractul este semnat cu UMB pentru o durată de 30 de luni, din care 12 proiectare și 18 execuție. Startul lucrărilor este condiționat de finalizarea Studiului de Evaluare Adecvată (SEA) pentru zona protejată Cernica.

Autostrada A0 București Sud

Mai avansate sunt cele trei loturi ale semi inelului sudic, cu mobilizare bună pe loturile 1 și 2, unde lucrează turcii de la Alsim Alarko, dar cu întârzieri uriașe pe lotul Aktor. Din cauza ritmului redus de pe lotul 3 (lotul Aktor), nici la sfârșitul anului viitor nu se va putea circula pe Autostradă completă între Pitești, București și Constanța.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: