Autostrada de Centură București Nord: Exproprieri pentru lotul 2 unde lucrează UMB / Cum vor arăta intersecțiile cu DN 1 și A3

Nod Turbion Autostrada A 7 Nod Turbion intersecție A 8

Ministerul Transporturilor face exproprieri suplimentare pentru execuția lotului 2 al Autostrăzii A0 București Nord, contract de proiectare și execuție semnat cu antreprenorul UMB în mai 2021. Chiar dacă Ministerul încă nu a emis Autorizația de Construire, UMB a început lucrările de decopertare încă din noiembrie, cu o lună înainte de aprobarea Proiectului Tehnic. Exproprierile suplimentare vizează 938 de imobile cu o suprafață totală de 1,7 milioane metri pătrați, valoarea fiind de aproape 100 milioane lei. Lotul 2, între Corbeanca DN 1 și Afumați DN 2 are o lungime de 19 kilometri și un termen de execuție de 22 luni, garanția fiind de 10 ani.

Amplasamentul suplimentar și exproprierile sunt necesare pentru că prin avizul Comisiei Tehnico-Economice din CNAIR au apărut modificări față de studiul de fezabilitate realizat în 2008, cele mai importante vizând capacitatea de trafic, acum subdimensionată față de valorile estimate în urmă cu peste 10 ani, când de-abia începeau lucrările pentru A3 București – Ploiești.

Cele mai importante modificări privesc intersecțiile A0 cu DN 1 și A3:

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

La Nod rutier DN1 km 22+200
Configurația propusă pentru Nodul rutier la DN1 constă în asigurarea tuturor relațiilor de trafic prin două trompete conectate, prima trompetă la km 22+385 al autostrăzii și a două la km 18+690 al drumului național DN1. Suplimentar se va realiza un Pasaj pe bretea în cadrul nodului cu DN1 peste DN1 la km 18+690 al acestuia.
Pasajul pe bretea peste autostrada de la faza Studiului de Fezabilitate de la km 22+385, devine Pasaj pe autostrada peste bretea în cadrul nodului cu DN1 – km 22+385.
În urma efectuării calculului pentru asigurarea capacității de trafic, utilizând datele de trafic puse la dispoziție de către Beneficiar, realizate de către Cestrin, se observă că numărul de benzi propus la faza Studiului de Fezabilitate nu este suficient pentru asigurarea nivelului de serviciu conform cerințelor în vigoare. În Studiului de Fezabilitate nu este pasaj la km 22+385. Datorită reconfigurării și relocării Nodului rutier DN1. Suplimentar se va face un pasaj pe autostradă, peste breteaua 1, la km 22+385 și Pasajulul inițial de pe Breteaua de la DN1 de peste autostradă, de la km 20+816, se redimensionează și se relocă în cadrul nodului rutier DN1- reconfigurat, pe breteaua DN1 peste DN1, la km 0+443.34 (km 18+690 pe DN1)

Nod rutier A3 km 31+800 (Pasaj si numar de benzi la bretele)
În cadrul nodului rutier, la km 31+800 autostrada A0 traversează autostrada A3 cu un pasaj peste autostradă A3. Datorită oblicității intersecției celor două autostrăzi și a faptului că autostradă A3 prezintă în secțiune 3 benzi de circulație, lungimea deschiderii centrale de traversare de 50 m, propusă prin proiect la faza Studiului de Fezabilitate, nu este suficientă pentru respectarea cerințelor imperative. Este necesară asigurarea unei deschideri centrale de 70 m, pentru traversare, datorită unghiului de 136º format de intersecția axelor celor două autostrăzi. Configurația propusă la faza DTAC a nodului rutier asigură o viteză de 80km/h pe bretelele exterioare și o viteză de 60km/h pe bretelele interioare. Lungimea bretelelor va fi mai mare decât la faza Studiului de Fezabilitate. Pasajul peste autostrada A3 la km 31+652, va avea un număr de:
8 deschideri;
[2×40+(50+70+50)+3×40];
Lungime L=394.00m; decalate pe cele două căi de circulații, adaptate configurației terenului existent.
În urma efectuării calculului pentru asigurarea capacității de trafic, utilizând datele de trafic puse la dispoziție de către Beneficiar, realizate de către Cestrin, se observă că numărul de benzi propus la faza Studiului de Fezabilitate nu este suficient pentru asigurarea nivelului de serviciu conform cerințelor în vigoare”.

UMB va construi și lotul 4 al Autostrăzii A0 București Nord. Din cele patru loturi ale A0 București Nord, încă nu sunt contracte semnate pentru loturile 1 și 3.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: