Autostrada Lugoj – Deva: Grindeanu suține că UMB începe, totuși, lucrările în această toamnă și laudă decizia din 2021 prin care A1 a intrat în PNRR

Autostrada Lugoj Deva UMB 22 august 2023

UMB va începe lucrările pentru lotul lipsă din Autostrada A1 Lugoj – Deva în această toamnă, după ce predă proiectul tehnic, susține ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Cu două luni înainte de intrarea în toamnă, cel mai puternic constructor din România a făcut defrișări, dar nu pentru întreg traseul (mai trebuie scose din fondul forestier 18 hectare pe traseul de 2 km), și are termen pentru predarea documentației luna aceasta (octombrie). Invitat la Digi24, Sorin Grindeanu a dat vina pe urși pentru neputința Ministerului Transporturilor/CNAIR de a asigura legătura completă pe Autostradă între Sibiu (Boița) și Nădlac 2, a recunoscut că descărcarea în DN 68 A este o rușine, dar a lăudat și includerea secțiunii Holdea – Margina (lotul cu ecoducte pentru carnivore mari) în PNRR, decizie din 2021 (mandatul Cătălin Drulă).

„Noi ne dăm jos de pe autostradă vreo 14 kilometri și urcăm din nou. Au fost zile în vară, mergând dinspre Timișoara către București când s-a stat peste o oră la giratoriul de la marginea. E o rușine. În 2017 erau prim ministru și era un ministru al transporturilor, cred că Răzvan Cuc. Mi-a spus că trebuie să construim pasaje pentru urși. Nu erau urși în zonă. Nu mai vreau să descopăr trecutul. Am preluat mandatul la sfârșitul anului 2021 și este foarte bine că am găsit acest proiect trecut în PNRR. Am semnat contractul, în această toamnă se termină faza de proiectare și eu cred… nu cred… sunt convins de acest lucru se trece la faza de execuție… e o rușine. greu poți să accepți că din 2017 e așa…sunt 6 ani în care nu s-a făcut nimic. În această toamnă se intră la faza de execuție. Sunt optimist că se termină pe finanțare din PNRR”, a afirmat Grindeanu.

De la momentul emiterii Ordinului pentru începerea lucrărilor, UMB și asociatul din Bosnia Herțegovina au 34 de luni pentru execuția lucrărilor, cea mai dificilă etapă fiind tunelurile de 2 kilometri. Este un calendar cel puțin la limită pentru contractul din PNRR în condițiile în care constructorul român are aproape 500 de kilometri de Autostrăzi și Drumuri Expres în execuție, iar pe unele loturi deja lucrările nu avansează cu motoarele turate.

Pentru că nu avem un termen de comparație, iar galeriile de pe A1 Lugoj – Deva pot fi forate parțial și cu metoda cut&cover, nu este clar cât ar putea dura lucrările, dar avem estimările oficiale pentru tunelul clasic (forat) de 1,3 kilometri de la Momaia Argeș, pe A1 Curtea de Argeș – Tigveni. „Antreprenorul estimează un termen de 2 ani pentru săpătura tunelului, 1 an pentru căptușarea interioară și până la 8 luni pentru instalarea echipamentelor și testare”, spunea, în martie, secretarul de stat Ionel Scrioșteanu (detalii aici).

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *