Autostrada Moldovei: CNAIR nu are nicio factură restantă către UMB. Plăți la zi către WeBuild pentru Autostrada Sibiu – Pitești și Podul peste Dunăre de la Brăila

UMB Adjud

Compania de Drumuri nu are facturi restante către constructorul român UMB, plățile fiind la zi pentru cele 10 loturi în execuție dintre Buzău și Pașcani, pe Autostrada Moldovei, potrivit unui răspuns al CNAIR la solicitarea Economedia. Totodată, nu se înregistrează plăți restante pentru șantierele de pe Autostrada Sibiu – Pitești și Podul peste Dunăre de la Brăila (drumurile de legătură) unde lucrează WeBuild, potrivit CNAIR.

Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani are 13 loturi, o lungime totală de 320 km și este cel mai mare proiect rutier finanțat prin PNRR din toată Uniunea Europeană. De la Ploiești la Buzău, pe primele două loturi lucrează Asocierile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace, dar ambele loturi sunt în întârziere față de grafic. Pe lotul 3, CNAIR urmează să anunțe rezultatele reevaluării. (Contestații au fost depuse și la Curtea de Apel București). De la Buzău la Pașcani, pe cele 10 loturi cu o lungime totală de aprox. 250 de kilometri, UMB are termene cuprinse între 20 și 30 de luni pentru execuție.

„Vă rugăm să precizați dacă sunt facturi restante către constructorul UMB și când a fost emisă factura. Dacă sunt facturi restante, precizați când estimează CNAIR să le și achite”, a fost întrebarea Economedia.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Răspunsul CNAIR: „Nu există facturi restante”.

Cea mai avansată secțiune a Autostrăzii Moldovei este Buzău – Focșani cu loturi executate între 13 și 17%.

Pe 11 iulie, WeBuild a transmis CNAIR o factură de aproape 98 de milioane lei pentru lotul 5 al Autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, iar pe 25 iulie o altă factură de 49 de milioane de lei pentru Podul Brăila. Termenul pentru plată este de 60 de zile.

Plățile sunt „la zi” și pentru Podul de la Brăila. „CNAIR a achitat în termen toate facturile emise de către Antreprenorul Asocierea WeBuild-IHI. În prezent, nu există facturi restante. Precizăm faptul că CNAIR și-a îndeplinit toate obligațiile de plată conform Certificatelor Interimare de Plată emise de Inginer”, a transmis CNAIR.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: