Autostrada Moldovei: Licitația pentru execuția secțiunii Focșani – Bacău a fost publicată în SEAP/ Din cele 13 loturi ale Autostrăzii Ploiești – Pașcani, două contracte sunt semnate, iar pentru alte două loturi sunt desemnați câștigătorii

A 7 Focșani Bacău

Licitația pentru execuția Autostrăzii Focșani – Bacău a fost publicată vineri în Sistemul Electronic de Achiziții Publice ( SEAP). Practic, toate cele 13 loturi ale autostrăzii Moldovei A7 Ploiești – Pașcani sunt în acest moment în diferite etape, pregătite pentru execuție pentru primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău, la constructori desemnați pentru „capetele” Buzău – Focșani și evaluare sau depunere oferte pentru restul celor 9 loturi.

Autostrada Ploiești – Pașcani (320 km) este cel mai mare proiect de infrastructură rutieră din Europa finanțat prin PNRR și trebuie complet finalizată până în august 2026 pentru a deconta lucrările cu bani europeni. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a trasat CNAIR obiectivul semnării contractelor de execuție pentru cele 11 loturi neatribuite până la sfârșitul anului, o misiune imposibilă, cu șanse fiind desemnarea câștigătorilor așa cum Economedia a arătat aici.

Data limită până la care pot fi depuse ofertele pentru construcția celor 95,9 km ai Autostrăzii Focșani – Bacău este 22 septembrie 2022.

Parte a Autostrăzii Moldova (A7), Autostrada Focșani – Bacău este compusă din 3 loturi:

Lotul 1: Focșani – Domnești Târg (35,60 km)

Lotul 2: Domnești Târg – Răcăciuni (38,78 km)

Lotul 3: Răcăciuni – Bacău (21,52 km)

Pentru construcția fiecărui lot în parte (30 de luni perioadă de execuție/lot) este lansat în licitație câte un contract, cu valoare estimată cuprinsă între 2,11 miliarde de lei și 3,14 miliarde de lei, (fără TVA).

2,98 miliarde de lei (fără TVA) / Lotul 1
3,14 miliarde de lei (fără TVA) / Lotul 2
2,11 miliarde de lei (fără TVA) / Lotul 3

Ministerul Transporturilor estimează că pe cele trei loturi vor lucra aproximativ 1.700 de drumari. „Oportunitatea realizării obiectivului, pe lângă beneficiile economice pe care le va genera, rezidă și din efectele asupra gradului de ocupare a forţei de muncă care se estimează la un număr de 1.700 angajați pentru perioada proiectării și execuției lucrărilor”, arată Ministerul Transporturilor.

Valoarea totală a investiției este de aproape 9 miliarde lei cu 91 de poduri și pasaje incluse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *