Autostrada Moldovei: Nurol începe lucrările pe lotul 3 Pietroasele / Spătaru – Buzău (14 km). Turcii vor lucra cu subcontractori din România

Autostrada Moldovei Lot 3 Nurol Sursa Foto : buzoienii.ro

Lucrările pentru construirea lotului 3 al Autostrăzii Moldovei (A7) încep oficial de vineri, 1 martie 2024, cu termen de execuție de 20 de luni, conform ordinului pe care l-a emis CNAIR. Asocierea de constructori din Turcia Nurol – Makyol va lucra și cu cu subcontractori români, până la 70-80% din personal, a spus reprezentantul constructorului, în februarie 2024, cu ocazia semnării contractului pentru primul lot al Autostrăzii Unirii. Lotul Pietroasele/Spătaru – Buzău are o lungime de 14 kilometri și costă un miliard de lei cu finanțare parțială din PNRR, componenta împrumuturi. Nurol este constructorul care a lucrat pe lotul de 14 km Nușfalău – Suplacu de Barcău inaugurat în septembrie 2023, iar Makyol a devenit al doilea constructor din România după numărul kilometrilor de autostradă contractați (68 km, A13 Sibiu – Făgăraș).

Pe primele două loturi ale A7, Asocierile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace trebuie să termine cei 49 de kilometri în această toamnă, cu descărcare provizorie lângă Spătaru, în lipsa lotului 3.

„Astăzi, 15.02.2024, la sediul DRDP Buzău, directorul regional Sorin Robu, în calitate de Beneficiar din partea CNAIR SA, a semnat cu asocierea de constructori turci Nurol Inșaat Ve Ticaret Anonim Șirketi – Makyol Inșaat Sanayi Turizm Ve Ticaret Anonim Șirketi, reprezentată de antreprenor Ilker Gulen, Procesul Verbal de predare-primire amplasament pentru execuția lucrărilor de construire a obiectivului de investiții “Execuție Autostrada Ploiești – Buzău Lot3: Pietroasele – Municipiul Buzău km. 49+350 – km. 63+250″. Pe Lotul 3 (Pietroasele – Municipiul Buzău), cu o lungime de 13,9 km, lucrările urmează să înceapă pe data de 1 martie 2024. Asocierea de constructori turci are la dispoziție 20 de luni și 1,09 miliarde de lei (fără TVA) pentru finalizarea lucrărilor”, a transmis DRDP Buzău.

La sfârșitul anului viitor Asociereile Pizzarotti – Retter și Coni – Trace ar urma să termine lucrările pe cei 49 de kilometri dintre Ploiești (Dumbrava A3) și Pietroasele, iar descărcarea în lipsa lotului 3 se va asigura prin bretele (detalii aici).

„Lucrările vor începe pe data de 1 martie 2024, iar constructorul (Asocierea NUROL İNŞAAT VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ – MAKYOL İNŞAAT SANAYİ TURİZM VE TİCARET ANONİM ŞİRKETİ) are la dispoziție 1.093.470.823,76 lei fara TVA și 20 de luni pentru construcția celor 13,90 km de autostradă. Traseul lotului 3 al Autostrăzii Ploiești – Buzău se va desfășura între localitatea Dumbrava, județul Prahova, la intersecția cu Autostrada București-Ploiești și Municipiul Buzău. Pe traseul acestei secțiuni se vor construi:

– Nod rutier Spătaru – km. 52+850, la intersecția cu DN 2 este de tip B;

– Nod rutier Buzău – km. 62+200, la intersecția cu DN 2B este de tip B;

– Pod km 50+525;

– Pod pe drum agricol km 51+480;

– Pod pe DN 2 km 52+850;

– Pod pe DN 2B km 55+168;

– Pod pe DJ 203D km 57+850;

– Pod pe drum agricol km 60+258;

– Pasaj superior peste CF triaj si DN 2B km 60+985.Această bornă reprezintă un angajament ferm atât față de dezvoltarea infrastructurii naționale, cât și față de îndeplinirea jaloanelor PNRR”, a transmis, în ianuarie 2024, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Sursa Foto : buzoienii.ro

Comentarii

  1. Cu subcontractori din Ro?
    Ma astept sa nu aiba nici utilaje, nii ingineri,samd.
    Ati dat-o in bara cu turcaletii ăștia?
    Ce vor face 14 km candva!😵

      • Să întreb și eu ca Parizianu lui Marin Preda: „pe ce te bazezi?”
        Aici nu au utilaje, oameni, nu e aprobată nici monitorizarea lucrarilor de execuție.
        Salveaza acest link!
        Sa vezi ca 2027 scrie pe acest ciot!

  2. Nurol anul trecut a terminat aproape la termen un lot simplu. Acum sunt impreuna cu Makyol, este prima data cand vedem Makyol in actiune.
    In timpul verii Makyol a ajutat si pe Alsim pe A0, au imprumutat utilajele.
    Va fi un test pentru Makyol + Nurol lotul asta.
    Probabil vor merge pe A8 si ei.
    Umb este plin cu contracte mai trebuie sa lucreze si alti.

  3. Si mai e o problema cu acest ciot care se va termina candva.
    Nu inteleg de ce capetele patrate din CNAIR nu fac si modernizeaza anticipat un drum din nodul rutier Spătaru – km. 52+850, la intersecția cu DN 2, pe care sa-l conexexe cu DN 2B.
    Nu trebuie sa astepte sa termine Nurol fleacul asta de 14 jm!🙃
    În 2025 in cazul fericit ca pe A7 se va circula de la Dumbrava pana la Pietroasele atunci tot traficul spre Pod Braila ar devia spre DN 2B prin Galbinasi, Cilibia.
    Oricum din nodul rutier de la Spataru va pleca spre Pod Braila.viitorul DEx.
    Cine stie cand!😵😵😵

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *