Ministerul Transporturilor caută soluții pentru a circula și pe lotul 2 al Autostrăzii Moldovei, lot pe care l-a promis deschis până la sfârșitul anului, dar care nu se continuă cu lotul 3 Pietroasele-Buzău (14 km.) unde Nurol ar urma să înceapă lucrările la primăvară, contractul fiind semnat în noiembrie 2023.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Practic, în scenariul fericit al finalizării loturilor 1 și 2, de la Ploiești (Dumbrava, intersecție A 3) până la Pietroasele (zona localităților Costești/Stâlpu) Ministerul Transporturilor și CNAIR trebuie să asigure descărcarea lotului 2 pentru cel puțin un an până va fi gata și conexiunea cu lotul 3 Nurol care are termen de 20 de luni. Lotul 1 Ploiești-Mizil cu o lungime de 21 kilometri începe anul 2024 de la 43 % și cu o mobilizare mai bună a Asocierii Pizzarotti-Retter, iar lotul 2 Mizil-Pietroasele (28 km.) este la doar 41, cu solicitare de prelungire a contractului până în octombrie 2024 și cu un progres insuficient pe cei 15 kilometri pe care lucrează bulgarii de la Trace.

Joi, pe șantierul lotului 2 Coni-Trace, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Scrioșteanu a prezentat soluția unei descărcări provizorii de pe lotul 2 la pasajul Drumului Județean 203 G care să permită circulația pe aproape toți cei 28 de kilometri ai lotului 2. În caz contrar, se va putea circula doar pe 18 kilometri : ,,Având în vedere faptul că va fi o diferență de aproximativ 1 an între momentul în care se vor da în trafic loturile 2 și 3, am discutat despre o posibilă descărcare provizorie în zona pasajului peste A7 aferent DJ 203G, pentru că sunt aproximativ 10 km între nodul rutier care se construiește la DJ203C și capătul dinspre Buzău al acestui lot de autostradă. Pentru a ne asigura că se finalizează lucrările anul acesta, este nevoie de o mobilizare suplimentară, mai ales pe ultimii 15 km ai amplasamentului spre Buzău. Lotul 2: Mizil-Pietroasele este un obiectiv foarte important, pe care vrem să îl dăm în trafic anul acesta, împreună cu Lotul 1: Dumbrava – Mizil, conform termenelor contractuale.”- Ionel Scrioșteanu.

Analize Economedia

calcule buget
investiții, creșteri, acțiuni, bursă, taur, bull
cresteri, dividende, bursa, piata de capital
Dubai proprietati imobiliare
România-Ungaria steaguri
un programator lucreaza la un laptop
adrian-dragos-paval-dedeman
economie calcule
somer calculator
burse, piete, multipli
bani, lei, economie, finante, deficit, inflatie
armata romana, capu midia, romania, nato, militari, soldati, antrenament, exercitiu militar, himars, rachete, sisteme de aparare aeriana
auto, masina chinezeasca
om robot industria automotive
transport
studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
linie asamblare Dacia
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant

În noiembrie 2023, la semnarea contractului pentru lotul 3 al Autostrăzii A 7, șeful CNAIR, Cristian Pistol dădea asigurări că, la sfârșitul anului 2024 se va circula pe toată lungimea lotului 2 pentru că se vor construi bretele (n.r descărcări) : ,,Vă asigur că vom găsi soluții încât să circulăm pe cele două loturi și să nu mai fim în situația de pe Autostrada București Nord (n.r A 0 lot 2 UMB cu 9 km. autostradă-muzeu). Nodul, legătura, poți să o prinzi pe un contract. Dar se găsesc anumite bretele care vor fi executate, astfel încât să fie funcțional tot lotul.” explica Pistol pe 24 noiembrie 2023 la Ministerul Transporturilor.

Autostrada Moldovei, descărcare provizorie lot 2 Stâlpu/Costești (jud. Buzău)