Firma de proiectare Consitrans a prezentat miercuri, la Brașov, traseul final al Autostrăzii Ploiești – Brașov, a anunțat Compania de Drumuri. Propunerea de traseu vine cu o întârziere de câteva luni față de termenul stabilit inițial, proiectantul dând vina pe MAPN și pe Consiliul Județean Prahova pentru informațiile contradictorii din teren. Pe de altă parte, fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă a acuzat actuala conducere a CNAIR că tolerează întârzierea, fostul șef al Consitrans, Bogdan Pascu, fiind în prezent președintele Consiliului de Administrație al Companiei de Drumuri.
Miercuri, la sediul Consiliului Județean Brașov, a avut loc o întâlnire cu autoritățile locale și instituțiile avizatoare ale proiectului, potrivit inginerului Adrian Udeanu, șeful direcției tehnice din CNAIR. „A fost o întâlnire constructivă, au fost prezentate traseele propuse atât pentru autostrada Ploiești -Brașov cât și pentru Brașov – Făgăraș care este într-un stadiu incipient. Pentru Autostrada Ploiești – Brașov a fost prezentată alternativa de traseu studiată și propusă de proiectant în cadrul Analizei Multicriteriale AMC – 1, după această întâlnire vom demara o corespondență cu toți participanții pentru a obține un punct de vedere, favorabil, sperăm noi”, a spus el.
Pentru Autostrada Brașov – Făgăraș, al cărei contract de proiectare a fost semnat la sfârșitul anului trecut, reprezentantul CNAIR a precizat că proiectantul a prezentat alternative de traseu, dar față de studiul de fezabilitate inițial au apărut constrângeri precum situri Natura 2000 și construcții, investiții ale autorităților publice locale.
Tronsonul Brașov – Făgăraș face parte din noul traseu al Autostrăzii Transilvania care va merge până la Sibiu. Pentru segmentul Sibiu – Făgăraș licitația pentru proiectare și execuție ar urma să fie lansată în această primăvară.