Pas înapoi pentru Autostrada Ploiești – Buzău: Curtea de Apel București menține decizia CNSC și obligă CNAIR să reevalueze oferta Selina pentru lotul 3

Ploiești -Buzău

Compania de Drumuri este obligată să reevalueze oferta Selina (Drum Asfalt) pentru lotul 3 al Autostrăzii A7 Ploiești – Buzău, după ce Curtea de Apel București a menținut decizia Consiliului Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) și a dispus reevaluarea ofertei sub aspectul cerinței de experiență similară. Practic, contractul pentru execuția lotului Pietroasele – Buzău NU poate fi semnat. Reevaluarea ofertelor durează cel puțin o lună, după care se poate anunța câștigătorul, dar rămâne de văzut cum vor interpreta membrii comisiei de evaluare certificatul negativ primit de Selina. A7 Autostrada Moldovei Ploiești – Pașcani este o cursă contra cronometru, finanțarea prin PNRR fiind asigurată cu condiția respectării termenului de finalizare: august 2026.

„Admite în parte contestaţiile formulate de Asocierea Danlin XXL (lider)- Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) şi Tekfen Insaat Sanayi VE Ticaret Anonim Sireketi. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei Asocierii Drum Asfalt (lider de asociere)- ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi- Opr Asfalt – Obras Publicas Y Regadios- Trameco sub aspectele: -îndeplinirii cerinţei 2 din FDA, LOT 3, privind experienţă similară”, se arată în motivarea instanței de luni, 11 iulie.

Cum a ajuns autostrada „la mâna” judecătorilor CAB 

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Licitația pentru execuția celor trei loturi ale secțiunii Ploiești – Buzău (63 km) a fost lansată pe 1 iunie 2021 în mandatul fostului ministru Cătălin Drulă și se aștepta o desemnare a câștigătorilor până la sfârșitul anului, ceea ce nu s-a întâmplat, în mare parte din cauza evaluării lente a CNAIR.

Până la urmă, pe 7 martie, Compania de Drumuri a desemnat Selina câștigătoare, dar Nurol a depus contestație, pe care CNSC a acceptat-o în aprilie, obligând Compania de Drumuri să reevalueze oferta. Totodată, Nurol a depus contestație și la Curtea de Apel București, plângerea fiind împotriva CNAIR, Selina, Tefken și Danlin XXL.

Compania de Drumuri va emite Ordinul pentru Începerea Lucrărilor (OIL) pentru primele două loturi ale Autostrăzii Ploiești – Buzău în august, a anunțat Cătălin Urtoi, consilierul ministrului transporturilor, Sorin Grindeanu. Vor fi primele șantiere pe întreaga Autostradă A7 Ploiești – Buzău (320 km) și al doilea proiect cu finanțare prin PNRR pe care se va lucra după loturile UMB pe Autostrada Transilvania.

Autostrada A7 Ploiești – Pașcani are în total 13 loturi, iar pe secțiunea Ploiești – Buzău contractele de execuție s-au semnat pe 7 și 16 iunie. Pentru lotul 1 Ploiești – Mizil (21 km) constructor este asocierea Pizzarotti – Retter, în timp ce pe lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) va lucra asocierea româno-bulgară Coni–Trace. Sunt contracte de execuție, deci de la emiterea ordinelor de începere constructorii trebuie să intre în șantier (aproximativ o lună, dar organizarea de șantier se poate face și mai repede).

Tronsonul Ploieşti – Buzău, în cifre:

Întregul sector Ploiești – Buzău al A7 (Autostrada Moldova) are o lungime totală de 63,25 km și o valoare estimată de construcție de 4,3 miliarde lei, alocați prin PNRR.

Lungime – 63 km;

– 6 noduri rutiere;

– 160 de ha de perdele forestiere;

– 42 de poduri + pasaje;

– 4 spații de servicii moderne, dotate și cu stații de încărcare electrice.

Motivarea completă a Curtții de Apel București: 

„Solutia pe scurt: Admite în parte contestaţiile formulate de Asocierea Danlin XXL (lider)- Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) şi Tekfen Insaat Sanayi VE Ticaret Anonim Sireketi. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei Asocierii Drum Asfalt (lider de asociere)- ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi- Opr Asfalt – Obras Publicas Y Regadios- Trameco sub aspectele: -îndeplinirii cerinţei 2 din FDA, LOT 3, privind experienţă similară; -conformităţii propunerii tehnice, raportat la: 1- Proiectul tehnic vol. 8- Lucrări de reţele şi instalaţii; 8.13- relocare/protejare reţele telecomunicaţii deţinător CN CFR SA- SC Telecomunicaţii CFR; „Se vor respecta prevederile Dispoziţiei nr. 7/15.02.2017 a Directorului General al Societăţii „Telecomunicaţii CFR” SA: Art. 1- Lucrările de reparaţii, protecţie, deviere, aducere în parametri sau orice alte lucrări la reţele şi echipamentele aflate în proprietatea Societăţii „Telecomunicaţii CFR” SA se vor realiza doar de către personalul propriu”; 2- Formularul 4C, secţiunea B, pct. I, reprezentarea grafică a principalelor faze ce alcătuiesc execuţia contractului (inspecţiile). Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei Asocierii Drum Asfalt sub aspectul punctajului acordat în raport de rezultatul reevaluării propunerii tehnice depuse de Asociere conform celor mai sus menţionate în cadrul punctului 2. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei Asocierii Nurol Insaat VE Ticaret Anonim Sirketi (lider de asociere)- Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret A.S. sub aspectul conformităţii propunerii tehnice, raportat la: 1-cerinţele din Proiectul tehnic voi. 8- Lucrări de reţele şi instalaţii; 8.13-relocare/protejare reţele telecomunicaţii deţinător CN CFR SA- SC Telecomunicaţii CFR; „Se vor respecta prevederile Dispoziţiei nr. 7/15.02.2017 a Directorului General al Societăţii „Telecomunicaţii CFR” SA: Art. 1- Lucrările de reparaţii, protecţie, deviere, aducere în parametri sau orice alte lucrări la reţele şi echipamentele aflate în proprietatea Societăţii „Telecomunicaţii CFR” SA se vor realiza doar de către personalul propriu”; 2-cerinţele din Formularul 4C „Reprezentarea grafica a principalelor faze ce alcătuiesc execuţia contractului (inspecţiile, testarea, execuţia propriu-zisa, recepţia la terminarea lucrărilor, garanţia lucrărilor, recepţia finala, etc); (…) Durata activităţilor de execuţie va fi exprimata in zile (nivelul de detaliu- cel mult 30 de zile calendaristice), luând in considerare natura activităţilor/ lucrurilor, dimensiunea frontului de lucru, numărul resurselor umane si tehnice, productivitatea resurselor, etc”, cu privire la activităţile de la pct. 1019- 1023; 3-cerinţele din Specificaţiile Tehnice pentru Articolele Generale, pag. 20-21, ofertanţii trebuie să instaleze un laborator de şantier, acreditat conform HG nr. 808/2005, precum şi să asigure serviciile de preluare şi păstrare a mostrelor şi de efectuare a testelor, pe tot parcursul lucrărilor; 4-corelarea propunerii tehnice cu propunerea financiară, raportat la rezultatul evaluării dispuse prin decizia CNSC cu privire la îndeplinirea cerinţei privind depunerea documentelor edificatoare indicate prin Clarificarea nr. 2 la Documentaţia de Atribuire (Răspunsul 11). 5-corelarea Programului de Lucrări din propunerea tehnică cu propunerea financiară în ce priveşte categoriile de lucrări: • Marcaje şi semnalizare rutieră drum (autostradă); • Marcaje şi semnalizare rutieră nod DN2 km 52+850; • Marcaje şi semnalizare rutieră nod şi giraţie DN2B km 62+200; • Marcaje şi semnalizare rutieră relocări drumuri; • Mutare stâlp km 60+985. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei Asocierii Nurol sub aspectul punctajului acordat în raport de rezultatul reevaluării propunerii tehnice depuse de Asocierea Nurol conform celor mai sus menţionate în cadrul punctelor 2, 3, 5 şi faţă de corelarea graficului „Anexa resurse alocate pe activităţile Lot3 V5″ cu activităţile din Programul de Lucrări, şi sub aspectul punctajul acordat pentru perioada de garanţie a lucrărilor. Obligă autoritatea contractantă la reevaluarea ofertei Asocierii Nurol Insaat VE Ticaret Anonim Sirketi (lider de asociere)- Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret A.S. sub aspectul conformităţii propunerii financiare, raportat la: -cerinţa „In oferta financiară, Ofertantul va bugeta activitatea de informare şi publicitate separat (Anexa 4). Oferta financiară va evidenţia: – preţul unui panou temporar (concepere, fabricare, instalare şi întreţinere) / preţ total pentru 10 panouri temporare; – preţul unei plăci permanente (concepere, fabricare, instalare şi întreţinere) / preţ total pentru 10 plăci permanente; – preţul unui articol de presă/preţ total 4 articole de presă.” -justificarea preţului raportat la Articolele Generale din Lista de Cantităţi anexată propunerii financiare: Articolele GI.09, GI.10 şi GI.20. Respinge în rest contestaţiile formulate de Asocierea Danlin XXL (lider)- Hydrostroy AD – VDH AD (Vodstroi 98 AD) şi Tekfen Insaat Sanayi VE Ticaret Anonim Sireketi Admite în parte cererile de intervenţie formulate de Asocierea Drum Asfalt (lider de asociere)- Ilgaz Insaat Ticaret Anonim Sirketi- Opr Asfalt – Obras Publicas Y Regadios- Trameco şi Asocierea Nurol Insaat VE Ticaret Anonim Sirketi (lider de asociere)- Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret A.S., corespunzător criticilor din contestaţii respinse. Definitivă. Pronunţată azi, 11.07.2022, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei”.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: