CNAIR a primit șapte oferte de la consultanți la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 2 al Autostrăzii A 13 Sibiu-Făgăraș. Toate cele patru loturi ale secțiunii Sibiu-Făgăraș cu o lungime de 68 km. au contracte de proiectare și execuție semnate cu Makyol (Turcia), iar acum sunt în etapa de proiectare, cu estimarea de începere a lucrărilor pregătitoare în această toamnă.
Lotul 2, Avrig/Mârșa – Arpașu de Jos, are o lungime de 20 de kilometri, iar pe traseu sunt 25 de poduri și viaducte, cele mai lungi fiind podul peste râul Avrig și DJ 105 F (420 metri) și viaductul peste Valea Dincota (403 metri), conform documentației pe care a consultat-o Economedia. Valoarea contractului este cuprinsă între 48 și 57 de milioane de lei. Durata totală a contractului de supervizare este de 182 de luni (124 de luni în etapa de garanție).
După deblocarea licitației despre care Economedia a scris aici, ofertele au fost depuse la termen, luni, 20 mai :
1. Ofertant unic : IRD ENGINEERING,
2. Ofertant unic : PROYAPI MUHENDISLIK VE MUSAVIRLIK ANONIM SIRKETI,
3. Asociere : Italconsult S.p.A. (Leader),K-BOX CONSTRUCTION DESIGN,
4. Asociere : CONSITRANS (Leader),GESTION INTEGRAL DEL SUELO SL,
5. Asociere : SEPTEMBRIE CONSULTING (Leader),PEYCO PROYECTOS, ESTUDIOS Y CONSTRUCCIONES, S.A.,
6. Asociere : EUROCERAD INTERNATIONAL (Leader),INITIATIVE EXCLUSIV CONSULTING MANAGEMENT,BOTEK,
7. Asociere : TECNIC Consulting Engineering Romania (Leader),ACTIV PROIECTARE INFRASTRUCTURĂ S.R.L.,
Loturile 1 și 2
CNAIR a emis ordinul pentru începerea etapei de proeictare cu data de 26 februarie 2024 (detalii aici), însă Makyol începuse în avans forajele geotehnice. Pentru Lotul 1, pe 9 aprilie au fost depuse 5 oferte pentru supervizare de la proiectanți.
Lotul 3
Arpașu de Jos (DN 1)- Sâmbăta de Sus (18 km. lungime) are ordin pentru proiectare dat începând cu octombrie 2023. Pe 4 aprilie au fost depuse 4 oferte de la proiectanți pentru dirigenție de șantier. Evaluarea ofertelor este estimată pentru începutul lunii iulie. Dacă se depun contestații este puțin probabil ca lucrările să înceapă la toamnă cu supervizor independent.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic pe care trebuie să -l predea până la finalul anului (contract întârziat). Pentru proiectarea preliminară a Autostrăzii Brașov-Bacău (A13) contractul va fi semnat cu Consitrans.