Șase oferte au fost depuse pentru proiectarea și execuția lotului 4 al Autostrăzii Sibiu-Făgăraș, printre constructorii care au intrat în cursa pentru contractul de aprox. un miliard lei fiind și o asociere de firme cu lider din Ucraina, Automagistral, antreprenorul care are ofertă și pe secțiunea Bacău-Pașcani de pe Autostrada Moldovei. De asemenea, constructorul român BogArt este în asociere cu o firmă din Georgia Tohme Contracting. Alte trei oferte au venit de la firme din Turcia : Ictas, Makyol și Mapa, iar ultima a fost depusă de asocierea Starbag România-Geiger.
Caietul de sarcini al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș a devenit izvor de ironii din partea constructorilor la adresa Companiei de Drumuri care, dintr-o eroare de redactare, a inclus în documentația tehnică „bardoul” (specie hibrid, rezultată din încrucișarea dintre un armăsar și o măgăriță) în loc de „batardou”, termen tehnic care înseamnă un dig sau baraj provizoriu (detalii aici)
Contractul pentru lotul Sâmbăta de Sus-Făgăraș ( 16 km. și drum de legătură cu DN 1) are o durată de 48 de luni din care 12 pentru proiectare și 36 pentru execuție. ,, Marți, 29.11.2022, s-au depus 6 oferte pentru contractul de proiectare și execuție “Autostrada Sibiu – Făgăraș, Tronsonul 4: km 51+785-km 68+050 care se desfășoară între localitățile Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș și Drum de legătură cu DN1, km 0+000-5+650. Până la termenul limită au depus oferte următorii antreprenori:
1. Asocierea AUTOMAGISTRAL – PIVDEN SRL – ROSTDORSTROY SRL (Ucraina)
2. Asocierea S.C. BOG’ART S.R.L. – SC CONI SRL – SC TOHME CONTRACTING LLC – S.C. RIA DESIGN CONSULTING SRL (România – Georgia)
3. IC ICTAS INSAAT SANAYI VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
4. Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS – YAPI MERKEZI INSAAT VE SANAYI AS (Turcia)
5. MAPA INSAAT VE TICARET ANONIM SIRKETI (Turcia)
6. Asocierea SC STRABAG SRL – SC GEIGER TRANSILVANIA SRL (România)” a transmis CNAIR.
Autostrada Sibiu – Făgăraș, o investiție de aproape 7 miliarde de lei, are o durată de realizare de 4 ani. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov). Pentru secțiunea II Făgăraș – Brașov (48 km) în august 2021 CNAIR a semnat cu SEARCH contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate și Proiect Tehnic (termen doi ani), în timp ce pentru A13 Brașov – Bacău același proiectant a solicitat rezilierea contractului pentru că nu se mai poate încadra în costurile contractului.
Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km. drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier.
Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.
Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei