Autostrada Sibiu – Făgăraș: Proyapi (Turcia) a depus o nouă contestație la contractul pentru supervizarea lucrărilor pe Lotul 3/ Contestație și pe lotul 1

DN 1 ieșire spre Făgăraș Sursa Foto : CNAIR

Firma de proiectare Proyapi a depus pe 7 noiembrie 2024 o nouă contestație la contractul de aproximativ 50 de milioane lei pentru supervizarea lucrărilor pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu – Făgăraș, dar și la contractul pentru supervizare pe lotul 1, Sibiu (Boița) – Mârșa.

Pentru Lotul 3, Arpașu de Jos-Sâmbăta de Sus (18 km) unde constructorul Makyol (Turcia) a început lucrările pregătitoare, Proyapi a depus a doua contestație și cere reevaluarea ofertelor după ce CNAIR a desemnat proiectantul Consitrans câștigător al licitației. După prima evaluare a ofertelor, în iulie 2024 CNSC a admis contestația Proyapi și a dispus reevaluarea ofertelor.

La a doua contestație, proiectantul din Turcia susține că firma Consitrans nu ar îndeplini critierul „servicii de consultanță/supervizare de 20.000.000 lei duse la bun sfârșit”, conform documentelor pe care le-a consultat Economedia.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

A doua contestație Proyapi la contractul pentru supervizare pe Lotul 3:

Ce include contractul pentru supervizare:

„Obiectul contractului Servicii de Supervizare „Proiectare si Executie Autostrada Sibiu – Fagaras, Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B) km 34 + 175 – km 51+785” va consta în furnizarea de servicii de supervizare de înaltă calitate, atât în timpul perioadei de proiectare și execuție a lucrărilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție a lucrărilor, în vederea urmăririi corectei utilizări a fondurilor disponibile și pentru a se asigura că Antreprenorul proiectează și execută lucrările în conformitate cu obligațiile contractuale, în special în ceea ce privește durata, cantitatea, calitatea și costul proiectarii și al lucrărilor. “

Asocierea Makyol – Yapi Merkezi a devenit în noiembrie 2023 al doilea constructor din România după UMB raportat la numărul kilometrilor de autostradă contractați, după ce a câștigat licitația pentru construcția celor 68 de kilometri reprezentând toate cele 4 loturi ale secțiunii A13 Sibiu – Făgăraș, parte din A13 Sibiu – Brașov – Bacău. Totodată, Makyol ar putea semna și contractul pentru ,,Lotul Meseș” de pe Autostrada Transilvania, dacă UMB și/sau WeBuild nu depun contestații la contractul de peste 6 miliarde lei.

La începutul lunii noiembrie, Proyapi a depus contestație și la contractul pentru Lotul 1, însă contestația este anonimizată.

Situația loturilor Autostrăzii Sibiu – Făgăraș:

Lotul 1 Sibiu (Boița) – Mârșa cu o lungime de 14 kilometri. Contract semnat în decembrie 2023. Ordin pentru începerea proiectării: 26 februarie 2024. Contestație Proyapi la contractul de supervizare

Lotul 2 Mârșa – Arpașu de Jos, lungime 19 kilometri. Contract semnat în 28 decembrie 2023. Ordin pentru proiectare 26 februarie 2024.

Șapte oferte au fost depuse la contractul pentru supervizare. Câștigător desemnat în 5 noiembrie.

Lotul 3 Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus (18 kilometri lungime). Contract semnat pe 24 august 2023. Ordin pentru proiectare emis în data de 16 octombrie 2023. Proyapi a depus o nouă contestație.

Lotul 4 Sâmbăta de Sus – Făgăraș (17 km). Contract semnat în noiembrie 2023 cu ordin pentru începerea proiectării în 15 ianuarie 2024.

Pentru lotul 4 sunt șase oferte depuse pentru supervizare. Câștigător desemnat în 5 noiembrie.

Autostrada Sibiu – Făgăraș are 68 kilometri (cu 5 km drum de legătură Lot 4), cuprinde 4 loturi, iar durata este de 48 de luni din care primele 12 pentru proiectare și 36 de luni pentru șantier. Investiția se ridică la aproape 7 miliarde de lei. Este prima secțiune a Autostrăzii dintre municipiile Sibiu și Brașov (A3 Râșnov).

Tronsonul 1 Sibiu (Boița) – Avrig – Mârșa, lungime 14 kilometri și valoare estimată între 2 și 2,4 miliarde lei.

Tronsonul 2: Avrig – Mârșa (DJ105G) – Arpașu de Jos (DN1), în lungime de 19,92 km și cu o valoare estimată între 1,7 și 2 miliarde lei.
Tronsonul 3: Arpașu de Jos (DN1) – Sâmbăta de Sus (DJ 105B), în lungime de 17,61 km și cu o valoare estimată de 1,836 miliarde lei și 2,1 miliarde lei.
Tronsonul 4: Sâmbăta de Sus (DJ 105B) – Municipiul Făgăraș (cu o lungime de 16,26 km) și Drum de legătură cu DN1 (cu o lungime de 5,65 km), cu o valoare totală estimată 1,1 și 1,37 miliarde lei.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Nici nu a pornit constructia autostrazii A13 si a inceput valul de contestatii!
    Practic se mai întarzie constructi A13 cu un an sau doi!
    Pas cu pas baieti!
    Asteptam anul 2030 cu finalizarea A13!
    A acestui fleac de 68 km!
    Pe la Bacau ajunge dupa 2050!🙄
    Exact cand se va termina si Autostrada Valea Prahovei!😭

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.