Autostrada Sibiu-Pitești: CNAIR semnează contractul pentru proiectarea și execuția lotului Boița-Cornetu (lotul 2) / Turcii de la MAPA au termen de cinci ani și jumătate pentru tronsonul de 31 kilometri

A 1 Sibiu Pitesti Sursa Foto Ministerul Transporturilor

Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 2 al Autostrăzii poate fi semnat cu constructorul turc Mapa, singura companie care a depus ofertă în ultima etapă a licitației restrânse. Practic, după evaluarea documentației, Compania de Drumuri a acceptat oferta Mapa și are undă verde pentru semnarea contractului de aproape un miliard de euro. Este prima lucrare majoră de infrastructură rutieră a constructorului din Turcia care se va face pe un studiu de fezabilitate vechi, din 2008, după cum Economedia a explicat aici.

Durata de proiectare și execuție a lotului Boița – Cornetu (lotul 2) este de cinci ani și jumătate, a precizat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a anunțat finalizarea evaluării ofertei Mapa.

„A fost desemnat câștigătorul licitației pentru proiectarea și execuția Secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești, între Boița și Cornetu.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu
Cu o lungime de 31,33 km, durata de proiectare și execuție a acesteia este de 5 ani și 6 luni.
Contractul este finanțat din fonduri europene nerambursabile”, a scris Grindeanu, pe pagina de Facebook.

Lotul 2 al Autostrăzii A1 Sibiu – Piteşti are o lungime de 32 km, un cost estimat între 4,6 şi 5,2 miliarde lei, iar durata de realizare este de 18 de luni pentru proiectare şi 50 de luni pentru execuţie. Licitaţia a fost lansată în decembrie 2020. Oferta MAPA este de 4,2 miliarde lei, o durată de realizare de 68 de luni, din care 18 proiectare și 50 de luni execuție, iar garanția oferită este de 10 ani, potrivit unui comunicat CNAIR.

Această secțiune conține principalele lucrări:

– 49 de poduri și viaducte

– 7 tuneluri cu lungimi cuprinse între 250 m și 1590 m

– Ecoduct în zona localității Lazaret.

Portofoliul MAPA: potrivit informaţiilor de pe site-ul Companiei, Grupul Mapa are o experinţă de 40 de ani şi lucrează în Europa, Asia, Africa şi America în domeniile construcţii, hoteluri, energie regenerabilă, aeroporturi şi transport aerian de marfă (CARGO). La capitolul autostrăzi, antreprenorul menţionează autostrăzile Trabzon şi Hopa din Turcia sau Djen Djen-El Auma din Algeria. 

Situația celorlalte 4 loturi ale Autostrăzii de pe Valea Oltului:

Secțiunea 1 (Sibiu – Boița) de 13,17 km este în faza de execuție.
Termen de finalizare: 2023.
– Secțiunea 3 (Cornetu – Tigveni) de 37,4 km este în faza de licitație pentru contractul de proiectare și execuție.
Deschiderea ofertelor: ianuarie 2022.
Secțiunea 4 (Tigveni – Curtea de Argeș) de 9,86 km este în faza de proiectare.
Termen de finalizare: 2025.
Secțiunea 5 (Curtea de Argeș – Pitești) de 30,35 km, este în faza de construcție.
Are termen de finalizare anul 2025.
Șantier Mapa în Algeria:

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Se proiecteaza cioturi?
    Recapitulam in conditiile in care s-ar respecta termenele
    Sectiunea 1 Sibiu -Boita finalizare 2023.
    Sectiunea 2 Boita -Cornetu finalizare 2028.
    Sectounea 3 Cornetu Tigveni finalizare 2029, probabil,
    Sectiunea 4 Tigveni -Curtea de Arges finalizare 2025.
    Sectiunea 5 Curtea de Arges – Pitesti finalizare 2025.
    Deci numai cioturi pana in 2029!
    Pentru nici 120 de km!
    O alta criza politica sau economica va impinge lucrurile in 2030!
    Cand e posibil a fi functionala!
    Integral!
    Si pana atunci?

  2. Avem ingineri de constructii f buni santiere bune .Dat de lucru unii de la un capat altii de la celalalt altii de la mijloc si apucat de treaba la dracu cu fezabilitatea lor chiar si proiectele nu pot prevedea totu ca nu sti pina nu sapi .4 santiere in 2025 punere in functie dar lucru in 3 schimburi si fara frine gen expropieri de care sa se ocupe statul. In ac fel termenul 2025 poate fi devansat.Fundatie de piatra de un metru,3 benzi pe sens,asfalt de calitate.Si asa cu toate autostrazile.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.