Autostrada Sibiu – Pitești: Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3, Cornetu – Tigveni (37 km) va fi semnat luni/ Este cel mai mare contract pentru un lot de autostradă din România

Simulare Video Lot 2 A 1 Mapa

Cel mai mare contract pentru o autostradă din România, lotul 3 Cornetu – Tigveni de pe A1 Sibiu – Pitești, va fi semnat luni, pe 1 august, a anunțat duminică Ministerul Transporturilor. Contractul pentru proiectarea și execuția lotului 3 în lungime de 37 de kilometri va fi semnat cu Astaldi (WeBuild – denumirea nouă) pentru 5,3 miliarde lei. Constructorul din Italia cu certificat intermediar are la dispoziție 12 luni pentru proiectare și aproape 4 ani pentru execuție.

Astaldi este pe „lista neagră” a constructorilor din România cu certificate intermediare negative primite pentru lotul Pitești – Curtea de Argeș (Lotul 5) și Podul Brăila. Pe Lotul 2 Boița – Cornetu, Asocierea Mapa-Cengiz a început lucrările de proiectare luna aceasta.

Lotul dintre Cornetu și Tigveni are o lungime de 37 de kilometri și este cel mai lung tronson al Autostrăzii de pe Valea Oltului. Contractul are o perioadă de proiectare ofertată conform factorului de evaluare de 12 luni și o perioadă de execuție de 45 de luni. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 120 de luni.

Traseul are o lungime de 37,4 km.

Principalele lucrări ale acestei secțiuni sunt:

  • 95 de poduri și pasaje
  • Tunel cu două galerii independente, în lungime de 1,7 km/galerie
  • Nod rutier Cornetu și Nod rutier Văleni
  • Ecoduct în zona localității Călinești

Licitația pentru proiectarea și execuția lotului Cornetu – Tigveni a fost lansată în septembrie 2020, într-o primă fază 15 asocieri și constructori au depus oferte, șase dintre candidaturi fiind selectate în iunie 2021 pentru licitația restrânsă: Aktor, Astaldi, Makyol, Mapa, Pizzarotti şi Strabag. Așadar, Mapa, Aktor și Pizzarotti nu au mai depus oferte pentru acest contract. Contractul are o durată de 11 ani, din care primele 14 luni pentru proiectare, 59 luni execuție, respectiv 5 ani pentru garanție, dar cu punctaj superior pentru un calendar accelerat de 12 luni proiectare și 45 de luni execuție. Lucrările vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile. Și pentru acest lot de autostradă Studiul de Fezabilitate este vechi, din 2008 cu riscurile despre care Economedia a scris aici. Pentru lotul 2, Boița – Cornetu (31 km), contractul a fost semnat cu turcii de la Mapa, singurul ofertant, de asemenea pe același Studiu de Fezabilitate.

Astaldi mai lucrează și la Lotul 5 al Autostrăzii Sibiu – Pitești, între Curtea de Argeș și Pitești, unde are întârzieri față de graficul de execuție, tronsonul de 30 de kilometri fiind la doar 12% după un an de la intrarea în șantier. Același antreprenor lucrează și la Podul Brăila.

Comentarii

  1. Daca acest antreprenor nu a fost serios anteroor, de ce ar fi serios in prezent? Tara lu’ papura voda, unde prostii, hotii si mincinosii isi dau mana si guverneaza…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *