„Autostrada Sudului” Filiași – Lugoj: Contestația Egis, admisă și la Curtea de Apel București. La 10 luni de la lansarea licitațiilor pentru studiile de fezabilitate în „varianta Grindeanu”, CNAIR nu are contract semnat pe niciunul dintre cele patru loturi

Filiasi-Lugoj

Compania de Drumuri nu a reușit să semneze niciunul dintre cele patru contracte pentru studiile de fezabilitate ale Autostrăzii Sudului Craiova (Filiași) – Lugoj, deși licitația este lansată încă din aprilie 2022. Evaluările CNAIR la desemnarea proiectantului au fost „întoarse” atât la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) cât și la Curtea de Apel București care a admis, joi, definitiv, contestațiile Egis.

„Admitere recurs. Solutia pe scurt: Admite plângerea şi desfiinţează în parte decizia CNSC. Rejudecând, admite în totalitate contestaţia formulată de Egis România SA şi dispune reevaluarea ofertei petentei, cu respectarea celor reţinute în considerentele prezentei Definitivă. Pronunţată azi, 2 februarie 2023, prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor de către grefa instanţei. Document: Hotarâre  7/2023  02.02.2023”, arată decizia definitivă a Curții de Apel București.

În acest dosar, Egis câștigase parțial, la CNSC (decizia aici), dar Curtea de Apel București a admis „în totalitate” contestația

De la „varianta Drulă” la „varianta Grindeanu” a Autostrăzii Sudului Craiova – Filiași – Lugoj

Prima licitație pentru proiectarea „la cheie” a Autostrăzii Sudului Craiova – Lugoj (varianta Drulă) a fost lansată în iunie 2021, durata totală fiind de 43 de luni, din care 36 de luni Studiul de Fezabilitate. Inițial, Egis câștigase cel mai mare contract pentru un contract complet (Studiu de Fezabilitate și Proiectare), ceea ce însemna că rămânea doar execuție (Fidic Roșu). În varianta Drulă, Autostrada Sudului avea 250 de km de la Craiova la Lugoj.

Însă, în mandatul Grindeanu, procedura a fost anulată (ilegal după cum a decis CNSC) și reluată pentru sectorul Filiași – Lugoj (230 km), dar în patru loturi și doar cu Studiu de Fezabilitate pe motiv că proiectarea completă durează prea mult. Cele patru loturi licitate în aprilie 2022 au o durată cuprinsă între 18 și 26 de luni, în funcție de lungime. Pentru primele trei loturi, de la Filiași la Caransebeș (lungime totală 180 km), CNAIR a desemnat câștigătoare pe 8 noiembrie 2022 asocierea IRIMAT CONS SRL (lider de asociere) – STUDIO CORONA SRL CIVIL ENGINEERING – INFRANOVA SOLUTII TEHNICE IN CONSTRUCTII SRL. Pentru Lotul 4 Caransebeș – Lugoj (50 km) rezultatele încă nu au fost anunțate.

Notă: Pentru firmele care depun contestații și pierd, CNAIR poate executa cauțiunea, garanție care poate ajunge la 500.000 lei. Deciziile CNSC/CAB ar trebui să fie un (nou) semnal de alarmă privind „profesionalismul” Comisiilor de Evaluare din CNAIR, în ultima perioadă numeroase contestații ale constructorilor fiind admise.

Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *