Autostrada Timișoara-Moravița (A9) : finanțare europeană nerambursabilă de 133 milioane de Euro prin Programul CEF Mobilitate Militară

Autostrada Timișoara Belgrad

Autostrada Timișoara -Moravița- frontieră Serbia ar urma să primească o finanțare europeană nerambursabilă de 133 de milioane de Euro prin Programul CEF Mobilitate Militară, program prin care Comisia Europeană finanțează proiecte interne precum reabilitarea unor poduri pe Drumurile Naționale care trec pe lângă baze militare precum și proiecte transfrontaliere ultimul exemplu fiind investiția de pentru Podul peste Prut de la Ungheni, parte din Autostrada Unirii A8.

CNAIR a depus aplicația de finanțare pentru obținerea grantului de la Comisia Europeană pentru sectorul lipsă de la Frontieră : COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Solicitant, a elaborat și  depus, in data de 20.09.2023 Aplicatia de Finanțare pentru proiectul „Proiectare si executie Autostrada Timisoara – Moravita- Sector granita” in vederea obtinerii unui grant alocat prin prin CEF-T-202-MILMOB —LUCRARI  (CEF 2 Transport – Adaptarea retelei rutiere TEN – T la utilizarea duala civila- aparare; Pachetul Mobilitate Militara). CEF 2 – Pachetul de mobilitate militară promovează acțiuni care contribuie la adaptarea infrastructurii de transport pentru a permite deplasarea trupelor și echipamentelor militare. Obiectivul general al proiectului este : construirea unei noi infrastructuri de transport amplasate pe rețeaua TEN-T din România, precum și a conexiunii transfrontaliere dintre România și Serbia, pentru a asigura un trafic rutier fluid și o stare tehnică corespunzătoare, în conformitate cu cu reglementarile in vigoare. Obiectivul specific al proiectului este: construirea unei autostrăzi cu 2×2 benzi de circulatie, conform prezentului formular de cerere, parte a Rețelei Centrale TEN-T, pentru utilizarea dublă a infrastructurii de transport, în scopul îmbunătățirii atât a mobilității civile, cât și a celor militare. Lungimea totală a autostrăzii este de 2,1 km. Proiectul mai include 3 poduri, 1 nod rutier, 1 centru de intretinere si 1 punct de frontiera cu o suprafata de 29 de hectare. Valoarea totală a proiectului este de 266.582.203,00 Euro din care contributia Uniunii Europene este de 133.291.101,50 Euro .

Contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Timișoara – Moravița (A9) a fost prelungit până în aprilie 2024, practic cu aproape 24 de luni față de termenul inițial, mai 2022, potrivit datelor oficiale CNAIR. Este o nouă extensie pe care Compania de Drumuri o acordă Asocierii Search – Egis, actul adițional numărul 10 însemnând un termen final de livrare a documentației tehnice de 47 de luni. Pentru tronsonul din România, de la Timișoara la Moravița drumul de mare viteză are o lungime estimată de 73,3 km. În iunie 2022, România și Serbia semnau Acordul pentru Autostrada A9, iar peste un an specialiștii din cele două țări au stabilit și amplasarea noului punct de trecere a frontierei de la Moravița, a transmis Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara.

Analize Economedia

inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.