Autostrada Transilvania: Contractul pentru „lotul Straco” poate fi semnat cu Strabag. CNSC a respins contestația Selina

Lotul Straco

Compania de Drumuri poate semna cu Strabag contractul pentru finalizarea lucrărilor la lotul de autostradă Chețani – Câmpia Turzii după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins contestația Selina, potrivit Asociației Pro Infrastructură.

„Lotul Straco”, așa cum este cunoscut, are o lungime de 16 kilometri și este singurul segment fără autostradă pe A3 între Târgu Mureș și Cluj-Napoca. La momentul rezilierii, în martie 2021, lotul Cheţani – Câmpia Turzii avea un stadiu fizic de execuţie de aproximativ 35%, cu lucrări începute în 2016, valoarea contractului fiind de 280 milioane lei. Ulterior, CNAIR a scos la licitație un contract pentru finalizarea lucrărilor pe care l-a câștigat Selina, dar Strabag a depus contestație, iar în august asocierea Strabag-Geiger a fost desemnată câștigătoare.

Asociația Pro Infrastructură arată că Strabag poate termina lucrările la sfârșitul anului viitor și cere CNAIR să încheie rapid procedurile pentru semnarea contractului și emiterea ordinului pentru începerea lucrărilor.

„În sfârșit se poate semna Autostrada Chețani-Câmpia Turzii! CNSC tocmai a respins contestația asocierii Drum Asfalt-Trameco (grup Selina) și CNAIR este OBLIGATĂ de lege să semneze contractul cu Strabag-Geiger chiar dacă, teoretic, contestatarul poate să facă recurs la Curtea de Apel București. Așadar decizia CNSC de astăzi confirmă previziunea noastră și CNAIR trebuie să parafeze contractul cu Strabag-Geiger pe 420,3 milioane lei fără TVA, 3 luni de proiectare și alte 18 luni de execuție în teren cu 10 ani garanție. Solicităm constructorilor și oficialilor CNAIR să întreprindă de urgență procedurile de semnare a contractului, emiterea ordinului de începere și mobilizarea în teren, Strabag-Geiger având puterea de a finaliza șantierul la sfârșitul lui 2023, sectorul acesta al Autostrăzii A3 fiind practic la ei în curte”, potrivit Asociației.

Tronsonul Chețani – Câmpia Turzii este singura secțiune care mai lipsește pentru ca municipiile Cluj-Napoca și Târgu Mureș să fie legate prin autostradă completă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *