Autostrada Transilvania, două decenii de rateuri: Contractul pentru lotul cu viaductul Suplacu de Barcău (1,6 km) se judecă la CNSC. Selina a contestat decizia CNAIR de anulare a licitației

Autostrada A3 Transilvania viaduct Suplacu de Barcău Sursa foto: Captură video

Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor va publica în câteva zile decizia la contestația grupului Drum Asfalt-Trameco (Selina) prin care constructorul a cerut continuarea licitației pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș și anularea deciziei CNAIR care a declarat oferta grupului bihorean ca inacceptabilă.

Lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș de pe Autostrada Transilvania are o lungime de 26 kilometri și include viaductul de la Suplacu de Barcău de 1.650 de metri lungime, viaduct „muzeu” pe care l-a construit Bechtel.

Practic, la aproape doi ani de la lansarea licitației pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă, Compania de Drumuri nu are contract semnat, ba chiar este la un pas să reia procedura de achiziție. Ultimul act din procedura de la CNSC a fost înregistrat pe 30 septembrie, un răspuns primit din partea asocierii de constructori, prin urmare se așteaptă o decizie în decurs de câteva zile. În sistemul SEAP, ultimul termen pentru evaluarea procedurii, 5 septembrie a fost depășit.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Ce a cerut Selina în contestația depusă la CNSC: „Dispuneți anularea Comunicării rezultatului procedurii nr. 92/71517/01.09.2022, anularea Raportului procedurii nr. 24/10236/29.08.2022 și a Proceselor verbale de evaluare, în ceea ce privește:

i. decizia autorității contractante de a declara inacceptabilă oferta depusă de asocierea DRUM ASFALT SRL & TRAMECO SA & OPR ASFALT SRL & OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA & CITADINA 98 SA & LEMACONS SRL
ii. decizia autorității contractante de a anula procedura
II. Dispuneți anularea tuturor actelor care au stat la baza emiterii Raportului procedurii nr. 24/10236/29.08.2022, precum și a actelor subsecvente acestui raport
III. Dispuneți obligarea autorității contractante:
– să reia procedura de atribuire, prin reevaluarea ofertei depuse de asocierea DRUM ASFALT SRL & TRAMECO SA & OPR ASFALT SRL & OBRAS PUBLICAS Y RAGADIOS SA & CITADINA 98 SA & LEMACONS SRL, cu respectarea prevederilor legale aplicabile și luarea în considerare a tuturor documentelor și argumentelor prezentate și
– să stabilească și să comunice un nou rezultat al procedurii prin emiterea unui nou Raport al procedurii, în conformitate cu prevederile Documentației de Atribuire și cu respectarea Deciziei CNSC ce se va pronunța în soluționarea prezentei contestații”.

A treia încercare eșuată de la „episodul” Bechtel

Este a treia încercare eșuată a statului pentru construirea acestui lot de la episodul Bechtel din urmă cu aproape două decenii. Din 2013, de la rezilierea contractului cu Bechtel, viaductul de la Suplacu de Barcău a devenit un muzeu de zeci de milioane de euro, spune Horațiu Cosma, fost secretar de stat în Ministerul Transporturilor (mandatul Cătălin Drulă).

„Record negativ inegalabil: a 4-a încercare eșuată pentru construcția unui tronson din A3 Transilvania

Povestea celor 26 km. din A3 Transilvania între Suplacu de Barcău și Chiribiș se întinde pe aproape 20 de ani și arată odată în plus de ce incompetența și nepăsarea partidelor vechi distruge proiecte de infrastructură, oportunități de dezvoltare și speranțe pentru o viață mai bună. Tronsonul de autostradă a fost contractat inițial de PSD Năstase – Mitrea inițial cu Bechtel în 2003 și reziliat zece ani mai târziu la 50% stadiu fizic de PSD Ponta – Șova. În cadrul proiectului fusese construit viaductul de la Suplacu de Barcău în lungime de 1,8km peste lacul de acumulare cu același nume. Cel mai lung viaduct din România de la acel moment a costat câteva zeci de milioane de euro zace de atunci nefolosit, fiind probabil unul dintre cele mai scumpe ”muzee” de autostradă din lume. A urmat al doilea eșec cu o companie spaniolă selectată în 2015 și incapabilă să se apuce de treabă. Apoi o licitație anulată în 2019 și încă una zilele trecute de către Sorin Grindeanu. Pentru ca tabloul să fie complet, un ofertant a contestat anularea licitației. Așa că ne așteaptă alte luni pierdute ca să aflăm dacă proiectul merge înainte sau înapoi. La această ultimă licitația am reușit în 2021 să finalizăm analiza ofertelor și să anunțăm câștigătorul. Ne-am dorit să punem capăt acestui lanț nesfârșit de nereușite și părea că în sfârșit proiectul vede luminița de la capătul tunelului”, a transmis Cosma.
Și Asociația Pro Infrastructură a criticat lipsa de transparență a CNAIR privind acest contract.

Erbașu a câștigat licitația cu o ofertă de aproape 110 milioane euro.

„Luni, 06.09.2021, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului ” Proiectare și execuție pentru finalizarea Autostrăzii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, Secțiunea 3C: Suplacu de Barcău – Borș, Subsecțiunea 3C1: Suplacu de Barcău – Chiribiș (km 4+200 – km 30+550)“. Ofertantul desemnat câștigător este ASOCIEREA CONSTRUCTII ERBASU (LIDER DE ASOCIERE) – VAHOSTAV – SK A.S., cu preţul de 542.956.612,32  Lei fără TVA. Lungimea tronsonului este de 26,35 km. În cadrul contractului, antreprenorul va realiza mai multe lucrări de artă complexe, incluzând 3 viaducte, 8 pasaje și 8 poduri, printre care unul de o complexitate tehnică ridicată, în lungime de 1.650 m, Pod peste lac de acumulare la km 6+655.60”, a transmis CNAIR.

Spre frontiera cu Ungaria, pentru lotul vecin, Chribiș – Biharia (28 km) licitația a fost relansată în august, iar spre Cluj, Nurol ar trebui să finalizeze tronsonul Suplacu de Barcău – Nușfalău (14 km) la sfârșitul anului viitor.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Știrile sunt interesante numai ca în toate discuțiile nu vad și recomandări sau soluții de remediere a celor 20 și ceva de ani duși pe apa sâmbetei. Sa vad ce va face noul angajator care promite deocamdată verbal rezolvarea problemei.. Apreciez apariția unor proiectanți și constructori romani la aceste lucrări. Deci avem posibilitatea sa ne angajam și singuri în lucrări de anvergura.

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.