Autostrada Transilvania : marți, 9 ianuarie se depun ofertele pentru viaductele scoase din contractul cu UMB/ Platforma SEAP funcționează normal

Autostrada Viaduct Nădășelu UMB Transilvania octombrie 2023

Ofertele pentru proiectarea și execuția viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică pe traseul Autostrăzii Transilvanai (A 3) pot fi depuse până marți, 9 ianuarie la ora 15 00, platforma SEAP fiind repornită după ce luni, 8 ianuarie nu a funcționat corespunzător. Cele două viaducte dintre Nădășelu și Zimbor (jud. Cluj) au fost scoase din contractul cu UMB, iar de realizarea celor două viaducte cu o lungime de 3,2 kilometri depinde deschiderea circulației pe cei 30 de kilometri în 2025/2026.

Conform datelor oficiale din SEAP, CNAIR menține termenul -limită 9 ianuarie 2024 pentru depunerea ofertelor. Termenul a fost publicat miercuri, 3 ianuarie 2024 după ce platforma SEAP a fost în mentenanță și înainte de Revelion. Deblocarea licitației este posibilă pentru că turcii de la Ictas au pierdut contestația și la Curtea de Apel București.

Lotul Nădășelu-Zimbor (30 km.) care include cele două viaducte este la 72 % execuție și are termen nou de finalizare, mai 2025, iar Zimbor-Poarta Sălajului (12 km.) la 42 % are termen prelungit pentru iulie 2025. De la Poarta Sălajului la Nușfalău (41 km.), luna aceasta CNAIR ar urma să desemneze câștigătorul.

„Proiectarea și execuția lucrarilor de deviere a traseului situate intre km 10+009 – km 12+000 si km 21+406– km 24+890, aferente Autostrazii Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, subsecțiunea 3A2: Nădășelu – Mihăiești (km 8+700 – km 25+500)”, arată contractul din SEAP. Pe secțiunea din PNRR Nădășelu – Poarta Sălajului, traseul actual va fi deviat, iar la Nădășelu și Topa Mică unde sunt alunecări de teren vor fi construite două viaducte cu o lungime de peste 3 kilometri. Noile lucrări costă aproximativ un miliard de lei, iar durata este de 27 de luni (9 proiectare și 18 execuție).

Constructorii au cerut CNAIR mai multe date tehnice despre execuția viaductelor, studii geotehnice și studii pentru relocarea de utilități, iar printre răspunsurile CNAIR se regăsesc explicațiile despre renunțarea la soluția inițială de tunel tip cut&cover, dar și date despre alunecările de teren: 38 metri adâncime la Topa Mică. Din explicațiile tehnice pe care le-a consultat Economedia rezultă că, pe lângă expertiza tehnică din februarie 2022 care a propus varianta tunelului cut&cover, complementul de expertiză din decembrie 2022 a mers pe varianta unui viaduct de 2000 metri.

Lotul Nădășelu – Zimbor de pe Autostrada Transilvania ar putea fi terminat în primăvara anului 2025, dar în lipsa viaductelor de la Nădășelu și Topa Mică (3,2 km) riscă să devină „cea mai frumoasă autostradă-muzeu”, avertizează Asociația Pro Infrastructură. Dacă în 2022 lotul de 30 de kilometri dintre Nădășelu și Zimbor era cea mai avansată autostradă din PNRR și chiar se discuta despre o posibilă inaugurare în decembrie 2023, acum proiectul riscă să iasă din calendarul PNRR”, potrivit API.

Retrospectiva UMB 2023 pe Autostrada Transilvania :




Sursa foto: captură video YouTube Cristian Marius Man

 

Comentarii

  1. Sper ca va castiga tot Umb, are muncitori si utilajele la fata locului, nimeni nu poate sa ofere un pret mai bun.
    Sper ca este numai o formalitate si Umb semneaza contractul pana mai.
    Sper ca anuntarea castigatorului nu o sa dureze 3-4 luni.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *