Autostrada Unirii (A8): Curtea de Apel București amână din nou decizia la contestația Danlin împotriva UMB pentru Lotul 3 / Contractul pentru lotul PNRR Leghin – Târgu Neamț a fost semnat în septembrie

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Curtea de Apel București amână din nou decizia la contestația Danlin pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii (A8), noul termen fiind stabilit pentru vineri, 27 octombrie. Contractul pentru lotul Leghin – Târgu Neamț a fost semnat cu UMB pe 20 septembrie în baza deciziei favorabile a CNSC, dar constructorul Danlin din județul Neamț a depus contestație la CAB. Despre cine este constructorul Danlin care contestă licitațiile câștigate de UMB, Economedia a scris aici. În majoritatea covârșitoare a cazurilor, Curtea de Apel București menține deciziile CNSC, dar au fost și cazuri de licitații „întoarse” la CAB precum lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești.

Primul termen la Curtea de Apel București a fost 18 octombrie, amânat pentru luni 23 octombrie și acum pentru vineri, 27 octombrie. Este vorba despre contestația Danlin împotriva UMB după decizia CNSC DECIZIA C.N.S.C. NR.1974/C1/2143 DIN 24.08.2023 (link aici).

„Ora estimata: 9:00/Complet: 10 – Completul 1 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la data de 27.10.2023. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 23.10.2023./Document: Încheiere – Amânare ulterioară a pronunţării   23.10.2023”, se arată pe portalul Instanței.

Analize Economedia

Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda
noii directori de la Transelectrica - Economedia
crestere economica grafic calcule foto pexels-pixabay
retea electrica - Transelectrica
Ford Courier Craiova Otosan (1)
Schaeffler Romania 1
investitii bani
Nokian+Tyres+Romania+factory+1st+tire+02
Elena Deacu

Pe de altă parte, în instanță există și un alt dosar inițiat de CNAIR prin care se încearcă sancționarea Danlin ca urmare a numeroaselor contestații (detalii aici).

UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.

„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin – Târgu Neamț) care face parte din A8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț – Iași – Ungheni)”, a declarat pe 19 iulie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, CNAIR a depășit deja trei termene: 25 iulie, 7 septembrie și 19 octombrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici). Ultimul termen asumat de CNAIR, 19 octombrie nu a fost respectat, iar noul termen estimat în SEAP este 17 noiembrie. Pe 1 octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu se declara „absolut convins” de semnarea contractului până la sfârșitul lunii după cum Economedia a scris aici.

Luni, 23 octombrie, la noua amânare, Asociația Moldova vrea Autostradă a transmis că Ministerul Transporturilor riscă să piardă finanțarea europeană din PNRR pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8). CNAIR a ratat deja trei termene pentru desemnarea constructorului, deși jalonul din PNRR stabilește semnarea contractului cel mai târziu la sfârșitul anului și mai ales finalizarea lucrărilor până în august 2026 cu un termen „strâns” în calendarul PNRR: 6 luni proiectare și 24 luni execuție. Ultimul termen asumat de CNAIR, 19 octombrie nu a fost respectat, iar noul termen estimat în SEAP este 17 noiembrie. Pe 1 octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu se declara „absolut convins” de semnarea contractului până la sfârșitul lunii după cum Economedia a scris aici. Asociația Moldova vrea Autostradă spune că singurul scenariu posibil pentru semnarea contractului la termen ar fi să nu se depună contestații, deși sunt opt oferte (n.r. toți sunt considerați constructori puternici).

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

Comentarii

  1. Ori e o greseala, dar portalul instantelor zice altceva. Amanarea e pentru alt dosar, intre Metrorex si Alstom. Pentru Danlin-CNAIR: “Solutia pe scurt: Respinge apelul, ca nefondat. Cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare, cererea de recurs urmând a fi depusă la Curtea de Apel Bucureşti. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor, prin mijlocirea grefei instanţei, azi, 23.10.2023.”
    Deci ori jurnalistii nu sti-au pus ochelarii, ori e informatia gresita pe portalul instantelor.

  2. Multumesc pentru clarificarile aduse articolului! Fiind mai multe procese incrucisate, e bine ca le-ati mentionat mai clar pe toate!

Comments are closed.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.