Curtea de Apel București amână din nou decizia la contestația Danlin pentru lotul 3 al Autostrăzii Unirii (A8), noul termen fiind stabilit pentru vineri, 27 octombrie. Contractul pentru lotul Leghin – Târgu Neamț a fost semnat cu UMB pe 20 septembrie în baza deciziei favorabile a CNSC, dar constructorul Danlin din județul Neamț a depus contestație la CAB. Despre cine este constructorul Danlin care contestă licitațiile câștigate de UMB, Economedia a scris aici. În majoritatea covârșitoare a cazurilor, Curtea de Apel București menține deciziile CNSC, dar au fost și cazuri de licitații „întoarse” la CAB precum lotul 4 al Drumului Expres Craiova – Pitești.
Primul termen la Curtea de Apel București a fost 18 octombrie, amânat pentru luni 23 octombrie și acum pentru vineri, 27 octombrie. Este vorba despre contestația Danlin împotriva UMB după decizia CNSC DECIZIA C.N.S.C. NR.1974/C1/2143 DIN 24.08.2023 (link aici).
„Ora estimata: 9:00/Complet: 10 – Completul 1 Recurs Achiziţii Publice/ Tip solutie: Amână pronunţarea
Solutia pe scurt: Amână pronun?area la data de 27.10.2023. Pronunţată în şedinţă publică, azi, 23.10.2023./Document: Încheiere – Amânare ulterioară a pronunţării 23.10.2023”, se arată pe portalul Instanței.
Pe de altă parte, în instanță există și un alt dosar inițiat de CNAIR prin care se încearcă sancționarea Danlin ca urmare a numeroaselor contestații (detalii aici).
UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.
„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș – Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin – Târgu Neamț) care face parte din A8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț – Iași – Ungheni)”, a declarat pe 19 iulie, șeful CNAIR, Cristian Pistol.
Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, CNAIR a depășit deja trei termene: 25 iulie, 7 septembrie și 19 octombrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici). Ultimul termen asumat de CNAIR, 19 octombrie nu a fost respectat, iar noul termen estimat în SEAP este 17 noiembrie. Pe 1 octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu se declara „absolut convins” de semnarea contractului până la sfârșitul lunii după cum Economedia a scris aici.
Luni, 23 octombrie, la noua amânare, Asociația Moldova vrea Autostradă a transmis că Ministerul Transporturilor riscă să piardă finanțarea europeană din PNRR pentru primul lot al Autostrăzii Unirii (A8). CNAIR a ratat deja trei termene pentru desemnarea constructorului, deși jalonul din PNRR stabilește semnarea contractului cel mai târziu la sfârșitul anului și mai ales finalizarea lucrărilor până în august 2026 cu un termen „strâns” în calendarul PNRR: 6 luni proiectare și 24 luni execuție. Ultimul termen asumat de CNAIR, 19 octombrie nu a fost respectat, iar noul termen estimat în SEAP este 17 noiembrie. Pe 1 octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu se declara „absolut convins” de semnarea contractului până la sfârșitul lunii după cum Economedia a scris aici. Asociația Moldova vrea Autostradă spune că singurul scenariu posibil pentru semnarea contractului la termen ar fi să nu se depună contestații, deși sunt opt oferte (n.r. toți sunt considerați constructori puternici).