Primul contract pentru Autostrada Unirii: CNAIR semnează cu UMB contractul pentru lotul Leghin-Târgu Neamț finanțat din PNRR/CNSC a respins contestația Danlin

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

CNAIR poate semna cu UMB contractul pentru proiectarea și execuția lotului Leghin-Târgu Neamț pe Autostrada Unirii după ce, Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor a respins, vineri, pe fond contestația DANLIN XXL din Neamț, conform datelor oficiale pe care le-a consultat Economedia. Este primul contract pentru Autostrada Unirii A 8 Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni. Fiind un proiect finanțat prin PNRR, este aproape sigur că Ministerul Transporturilor/CNAIR vor semna în foarte scurt timp contractul, fără a mai aștepta o eventuală contestație și la Curtea de Apel București. CNSC a soluționat dosarul în mai puțin de o lună, posibil și în urma criticilor dure ale ministrului Sorin Grindeanu cu privire la termenele mari, chiar și de 2 luni.

Contestația a fost înregistrată cu data de marți, 1 august, iar Danlin cere anularea raportului CNAIR prin care UMB a fost desemnat câștigător și reevaluarea oferte UMB. De asemenea, Danlin consideră că UMB nu respectă criteriile pentru managerul de proiect și nici nu poate justifica oferta de preț, 77 % din valoarea estimată. 

Constructorul Danlin din județul Neamț a susținut în contestația depusă la CNSC că oferta UMB pentru lotul 3 al Autostrăzii Moldovei trebuie descalificată pentru că nu poate justifica disponibilitatea utilajelor, iar oferta financiară a fost de 77% din estimarea CNAIR, deși Legea Achizițiilor Publice prevede că oferta financiară nu poate fi sub 80%, se arată în documentele pe care le-a consultat Economedia. Important de menționat, o contestație asemănătoare Danlin împotriva UMB pe secțiunea Bacău – Pașcani (Autostrada Moldovei) a fost respinsă la CNSC. UMB a câștigat contractul pentru proiectarea și execuția lotul 3 Leghin – Târgu Neamț pe 19 iulie cu o ofertă de 1,56 miliarde lei (100 de puncte), iar pe lotul 2 s-a situat Asocierea Danlin XXL – InterTranscom cu 90,72 puncte. Pe locurile 3 și 4 au fost Tekfen și Mapa cu 88 și 81 de puncte.

„Asocierea SA&PE CONSTRUCT S.R.L. – SPEDITION UMB S.R.L. – TEHNOSTRADE S.R.L. a fost desemnată câștigătoarea contractului pentru proiectarea și execuția secțiunii 3 a autostrăzii Târgu Mureș-Târgu Neamț cu prețul de 1,56 miliarde de lei (fără TVA). Constructorul român trebuie să finalizeze lucrările (finanțate prin PNRR) în de 30 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare si 24 de luni perioada de execuție a lucrărilor, pentru cei 29,91 km ai acestei secțiuni (Leghin-Târgu Neamț) care face parte din A 8 (Târgu Mureș-Târgu Neamț-Iași-Ungheni) Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire”, a declarat șeful CNAIR, Cristian Pistol.

Pentru lotul 1 Târgu Mureș – Miercurea Nirajului, termenul estimat pentru desemnarea câștigătorului, 25 iulie a fost depășit, noul termen din SEAP fiind 7 septembrie. Opt oferte au fost depuse la sfârșitul lunii aprilie, dar nu și de la UMB (detalii aici). Pe lângă „capetele” din PNRR, avansează și documentația sectorului de munte, Miercurea Nirajului – Leghin (160 km).

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *