Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit, luni, șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii Unirii A8.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ofertele depuse:

1. Ofertant unic: STRABAG
2. Asociere: MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider)-CBI CONSTRUCȚII TURISM & INVESTIȚII S.R.L.
3. Asociere: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider)-OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticarte ANONIM SIRKETI
4. Asociere: BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Lider) -STRACO HOLDING-ILGAZ CONSTRUCTION
5. Asociere: DANLIN XXL (Lider)-GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L-EVROPEISKI PATISHTA
6. Asociere: IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ș. (Lider)-ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ

Surprinzător, constructorul băcăuan UMB nu a depus ofertă, deși a depus la toate celelalte contracte de autostradă sau drum expres din zona Moldovei. Pe A7 Autostrada Moldovei, UMB construiește toate tronsoanele din Moldova, de la Buzău la Pașcani – pe unele le-a dat deja în trafic, și a depus și oferte pentru loturile de la Pașcani la Suceava. Totodată, UMB deja a contractat loturile Moțca – Tg Neamț – Leghin și Leghin – Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 și participă cu oferte la licitațiile pentru tronsonul montan 2B Pipirig – Grințieș și pentru tronsonul Moțca – Târgu Frumos. Totuși, amintim că constructorul băcăuan a cerut vineri rezilierea contractului pe lotul 2A Ditrău – Grințieș și anularea procedurii de semnare a contractului pe lotul 1C Sărățeni – Joseni, ambele loturi majore din Autostrada Unirii (A8), cerând reducerea garanției de bună execuție.

Analize Economedia

studenti, universitate, academie, absolventi
Piața de curierat, România, Cargus, Sameday, Fan Courier, Profit net, Cifră de afaceri, Pachet
Fermier cu legume
Linie asamblare uzina Dacia Mioveni (4)
Imagine apa piscină
Job, căutare de job, șomeri, tineri șomeri
Knauf Insulation, fabrica vata minerala sticla
George-Simion-Nicusor-Dan (1)
Steaguri Romania si UE
bani, lei, finante, bancnote, euro, 5 lei
bec iluminat, becuri
piata auto, uniunea europeana, romania
recesiune
sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
Piata 9 restaurant
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat

Licitația pentru lotul Târgu Frumos – Lețcani a fost reluată, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins recent, pe fond, contestația depusă de constructorul Strabag.

Licitația era suspendată încă de la finalul lunii aprilie. În contestația depusă la acest contract de 5,5 miliarde lei, operatorul economic a solicitat prelungirea termenului de depunere a ofertelor și măsuri de remediere pentru anumite răspunsuri CNIR la solicitările de clarificare.

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, joi 06 februarie 2025, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moțca – Iași – Ungheni.

Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.

Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

Pe traseu sunt prevăzute următoarele structuri:
• 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
• două tunele
• 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).

În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:
– Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.
– Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
– 2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare – CIC.

Pentru tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, marți, 20 mai 2025, au fost depuse șase oferte de la constructori din România, Italia și Turcia.

Targu Frumos Letcani Autostrada Unirii A8 1
Sursa foto: CNIR