Autostrada Unirii A8. Șase oferte depuse pentru tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani / UMB nu a depus ofertă

Targu Frumos Letcani Autostrada Unirii A8 1 Sursa foto: CNIR

Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit, luni, șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii Unirii A8.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:

- articolul continuă mai jos -

Ofertele depuse:

1. Ofertant unic: STRABAG
2. Asociere: MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider)-CBI CONSTRUCȚII TURISM & INVESTIȚII S.R.L.
3. Asociere: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider)-OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticarte ANONIM SIRKETI
4. Asociere: BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Lider) -STRACO HOLDING-ILGAZ CONSTRUCTION
5. Asociere: DANLIN XXL (Lider)-GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L-EVROPEISKI PATISHTA
6. Asociere: IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ș. (Lider)-ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ

Surprinzător, constructorul băcăuan UMB nu a depus ofertă, deși a depus la toate celelalte contracte de autostradă sau drum expres din zona Moldovei. Pe A7 Autostrada Moldovei, UMB construiește toate tronsoanele din Moldova, de la Buzău la Pașcani – pe unele le-a dat deja în trafic, și a depus și oferte pentru loturile de la Pașcani la Suceava. Totodată, UMB deja a contractat loturile Moțca – Tg Neamț – Leghin și Leghin – Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 și participă cu oferte la licitațiile pentru tronsonul montan 2B Pipirig – Grințieș și pentru tronsonul Moțca – Târgu Frumos. Totuși, amintim că constructorul băcăuan a cerut vineri rezilierea contractului pe lotul 2A Ditrău – Grințieș și anularea procedurii de semnare a contractului pe lotul 1C Sărățeni – Joseni, ambele loturi majore din Autostrada Unirii (A8), cerând reducerea garanției de bună execuție.

Analize Economedia

sua dolari drapel ajutor steag flag us bani karolina-grabowska-4386425
recesiune
tineri programatori foto
Corinthia
criza de ouă din SUA
2265634-800x534
retea electrica - Transelectrica
digitalizare, calculator, cod, programare
statele unite, sua, washington, china, beijing, putere, geopolitica, razboi economic comercial, sanctiuni economice
antreprenoare, femeie, business, tech
tineri joburi IUF- The International University Fair
parc nufarul
economie razboi bani
romania germania
Concedieri scaderi economie
industrie forta de munca somaj industrial uzina fabrica manufactura muncitor muncitor necalificat
blindate, armata, militar
Bugetul familiei, bani
dambovita arena aci
afacere semnare contract pexels
șantier aeroport craiova
costuri, cladiri, birouri, angajati
software, calculator, IT
CV locuri de munca job
MixCollage-21-Dec-2024-07-15-PM-1798
economie 2024
grafic crestere dreamstime
tranzactii calcula fuziuni
locuinta constructii bricolaj
salariu, bani, lei

Licitația pentru lotul Târgu Frumos – Lețcani a fost reluată, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins recent, pe fond, contestația depusă de constructorul Strabag.

Licitația era suspendată încă de la finalul lunii aprilie. În contestația depusă la acest contract de 5,5 miliarde lei, operatorul economic a solicitat prelungirea termenului de depunere a ofertelor și măsuri de remediere pentru anumite răspunsuri CNIR la solicitările de clarificare.

Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, joi 06 februarie 2025, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moțca – Iași – Ungheni.

Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.

Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.

Pe traseu sunt prevăzute următoarele structuri:
• 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
• două tunele
• 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).

În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:
– Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.
– Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
– 2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare – CIC.

Pentru tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, marți, 20 mai 2025, au fost depuse șase oferte de la constructori din România, Italia și Turcia.

Targu Frumos Letcani Autostrada Unirii A8 1
Sursa foto: CNIR

Comentarii

  1. SUPERB ! Pentru acest contract CNIR cere o garanție de bună execuție de 0,5% .
    De ce la unele contracte CNIR cere garanție de 1,5% iar la altele de 0,5% ?
    Care este justificarea?
    Domnule Grindeanu – DEMISIA !
    În rest , numai de bine.

  2. Daca aici e 0.5% cum au vrut ei de ce nu au depus oferta? Oare nu cumva si-au dat seama ca au luat deja de 2 ori cat pot duce? Eram entuziasmat pentru lucrarile UMB, cand luau ei un lot deja era ca si finalizat la timp in mintea mea dar uite ca nu mai e asa…

    • 1. Cred că participarea la o licitație nu este determinată de cota garanției de bună execuție. Sunt alte criterii mult mai importante.
      2. Întrebarea este de ce CNIR impune cote diferite pentru garanția de bună execuție ?
      3.Lucrările la care UMB este obligat să renunțe , de poziția CNIR , vor începe din anul 2026 , când lucrările pe A7 vor fi finalizate , la fel pe A3 si pe A1. Mai mult , din unele informații numărul de muncitori a crescut de la cca 4000 la cca 7000 .
      Nu cred ca se pune problema capacității de execuție . Această problemă a fost fluturată de Pro Infrastructura de ani buni , cu toate că UMB a dovedit că este un constructor serios.
      4. Ce părere aveți că MT datorează peste 1,1 miliarde de lei pentru lucrări deja date în exploatare .
      5. Diferența intre valoarea lucrărilor executate la zi ( conform CESTRIN ) și plățile efectuate este de 3,8 miliarde lei . Practic UMB finanțează MT. Cu cât?
      Cu 3,8 miliarde lei adică 750 milioane de euro !
      Și în aceste condiții MT-CNIR nu găsesc o soluție să armonizeze prevederile legale cu solicitarea constructorului ?
      6. Sunt deranjat de poziția unor birocrați care va avea drept consecință întârzierea cu ani a acestui proiect. Dacă beneficiarul era o entitate privată se găsea imediat o soluție pentru a nu întârzia proiectul.
      În rest , numai de bine.

Comentarii

Pentru a posta un comentariu, trebuie să te Înregistrezi sau să te Autentifici.