Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a primit, luni, șase oferte de la constructori din România, Austria și Turcia la contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 Târgu Frumos – Lețcani al Autostrăzii Unirii A8.
Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia:
- articolul continuă mai jos -
Ofertele depuse:
1. Ofertant unic: STRABAG
2. Asociere: MAKYOL Insaat Sanayi Turzim ve Ticaret A.S (Lider)-CBI CONSTRUCȚII TURISM & INVESTIȚII S.R.L.
3. Asociere: Kalyon Insaat Sanayi ve Ticaret Anonim Sirketi (Lider)-OZKAR INSAAT SANAYI ve Ticarte ANONIM SIRKETI
4. Asociere: BISKON YAPI ANONIM SIRKETI (Lider) -STRACO HOLDING-ILGAZ CONSTRUCTION
5. Asociere: DANLIN XXL (Lider)-GROMA HOLD LTD, Intertranscom Impex S.R.L-EVROPEISKI PATISHTA
6. Asociere: IC ICTAS INSAAT SANAYI ve TICARET A.Ș. (Lider)-ROTARY CONSTRUCȚII MENTENANȚĂ
Surprinzător, constructorul băcăuan UMB nu a depus ofertă, deși a depus la toate celelalte contracte de autostradă sau drum expres din zona Moldovei. Pe A7 Autostrada Moldovei, UMB construiește toate tronsoanele din Moldova, de la Buzău la Pașcani – pe unele le-a dat deja în trafic, și a depus și oferte pentru loturile de la Pașcani la Suceava. Totodată, UMB deja a contractat loturile Moțca – Tg Neamț – Leghin și Leghin – Pipirig de pe Autostrada Unirii A8 și participă cu oferte la licitațiile pentru tronsonul montan 2B Pipirig – Grințieș și pentru tronsonul Moțca – Târgu Frumos. Totuși, amintim că constructorul băcăuan a cerut vineri rezilierea contractului pe lotul 2A Ditrău – Grințieș și anularea procedurii de semnare a contractului pe lotul 1C Sărățeni – Joseni, ambele loturi majore din Autostrada Unirii (A8), cerând reducerea garanției de bună execuție.
Licitația pentru lotul Târgu Frumos – Lețcani a fost reluată, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins recent, pe fond, contestația depusă de constructorul Strabag.
Licitația era suspendată încă de la finalul lunii aprilie. În contestația depusă la acest contract de 5,5 miliarde lei, operatorul economic a solicitat prelungirea termenului de depunere a ofertelor și măsuri de remediere pentru anumite răspunsuri CNIR la solicitările de clarificare.
Compania Națională de Investiții Rutiere a transmis, joi 06 februarie 2025, spre publicare în Sistemul Electronic pentru Achiziții Publice – SEAP, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 2 al Autostrăzii Unirii Moțca – Iași – Ungheni.
Tronsonul 2 Târgu Frumos – Lețcani cu o lungime de 28,6 kilometri are un cost estimat de 5,5 miliarde lei, iar finanțarea investiției este asigurată din fonduri europene, prin Programul Transport PT 2021-2027.
Durata de realizare a întregului tronson 2 Târgu Frumos-Lețcani (28,6) este de 46 de luni (10 pentru proiectare și 36 de luni pentru execuție). Pentru a asigura finalizarea în cel mult 14 luni a segmentului de autostradă care va funcționa ca o centură a localității Podu Iloaiei, CNIR a prevăzut acordarea punctajului suplimentar constructorului care își asumă și prioritizează acest segment cu o lungime de 4 kilometri.
Pe traseu sunt prevăzute următoarele structuri:
• 33 de poduri și pasaje (cu o lungime totală de 7,8 kilometri/cel mai lung pasaj de 1130 de metri peste râul Bahlui)
• două tunele
• 3 noduri (Nod Podu Iloaiei, Nod Lețcani, Nod la Drumul de Legătură cu DN 28).
În cadrul contractului vor mai fi executate, inclusiv:
– Drum de Legătură cu 2 benzi cu DN 28 D în lungime de 5,23 km.
– Drum de Legătură cu 4 benzi cu DN 28 în lungime de 7,6 km.
– 2 parcări de scurtă durată, un spațiu de servicii tip S 3, un Centru de Întreținere și Coordonare – CIC.
Pentru tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) – Târgu Frumos, marți, 20 mai 2025, au fost depuse șase oferte de la constructori din România, Italia și Turcia.
