Autostrada Unirii (A8) : Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea de munte, Miercurea Nirajului -Leghin (157 km.) va fi aprobat joi. Licitația pentru execuție va fi lansată până la sfârșitul anului

Autostrada Unirii A 8 prelungire desemnare constructori loturi PNRR noi termene 25 și 31 iulie Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (A 8) va fi aprobat joi dimineață, în comisia tehnică a CNAIR, potrivit directorului general al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere, Cătălin Urtoi. După aprobarea Studiului de fezabilitate urmează avizul în Consiliul Interministerial (de la Ministerul Dezvoltării) și Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici, documentul care stă la baza investiției de peste 5 miliarde de Euro. Licitația pentru proiectare și execuție urmează să fie lansată până la sfârșitul anului, conform promisiunilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și a șefului CNAIR, Cristian Pistol.

,,Autostrada Unirii-A8

O informație de ultimă oră ! Mâine la ora 10.00, va fi  Consiliul Tehnico-Economic la CNAIR – CTE, pentru avizarea SF-ului pe secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin (Vânători) Este o etapă importantă în evoluția proiectului Autostrăzii Unirii-A8 !După această etapă urmează:

– CTE Ministerul Transporturilor

– Interministeriala pentru indicatorii tehnico-economici și emiterea HG-ului.

– Inițierea și lansarea licitației de Proiectare + Execuție pe această secțiune” -Cătălin Urtoi.

,,Prestatorul (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A) și-a asumat că va înainta rapid toată documentația astfel încât până la sfârșitul lunii august ea sa fie avizată de Consiliului Tehnico- Economic al CNAIR. După parcurgerea tuturor etapelor de avizare a indicatorilor tehnico-economici, CNAIR va promova următoarele etape necesare realizării acestui obiectiv. Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:

– Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,

– Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,

– Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.”-Cristian Pistol.

Contractul încheiat între ACCIONA (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA) și CNAIR în 2019 este un exemplu perfect despre cât de mult ne-au costat criteriul „păgubos” prețul cel mai mic și subevaluarea unui Studiu de Fezabilitate, „cărămida” pentru un bun proiect. În 2019, Acciona a semnat contractul de completare a studiului de fezabilitate pentru 17 milioane lei, față de cele 35 milioane lei estimarea CNAIR, aceasta fiind una dintre problemele contractului, lungimea totală a traseului fiind de 211 km. Spre comparație, următorul segment al A8, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a avut în 2021 un contract de 58 milioane lei (n.r. include și PT).Până la sfârșitul anului urmează să fie predat și Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni (93 km.). UMB a câștigat licitația pentru lotul PNRR Leghin-Târgu Neamț, dar este contestat de Danlin, iar la începutul lunii septembrie va fi desemnat câștigătorul lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului.

Sursa Foto : Ministerul Transporturilor

Comentarii

  1. 5 miliarde inseamna 5.000 de milioane, inseamna 33.333.333 pe kilometru, inseamana 33.333 pe metru de autostrada; la un profil de 26m inseamna 1282 euro/m2… deci autostrada asta e mai scumpa decat metru patrat construit de locuinte. Cine imparte, parte-si face! – Vorba romaneasca luata de la turci. Pesches, bacsis, parandarat, tot de la turci luate.

  2. Macar sa fie castigat de o firma sau o asociere de firme si sa inceapa constructia. Sunt bani europeni trebuie folositi 100%. Avem un deficit de 1000 km de autostrada minim.

  3. am asa multa incredere in autoritati si puterea lor de negociere incat cred ca pana se apuca de autostrada mai trec vreo 50 – 70de ani si vreo 200 de studii de fezabilitate

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *