Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (A 8) va fi aprobat joi dimineață, în comisia tehnică a CNAIR, potrivit directorului general al Companiei Naționale pentru Investiții Rutiere, Cătălin Urtoi. După aprobarea Studiului de fezabilitate urmează avizul în Consiliul Interministerial (de la Ministerul Dezvoltării) și Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru indicatorii tehnico-economici, documentul care stă la baza investiției de peste 5 miliarde de Euro. Licitația pentru proiectare și execuție urmează să fie lansată până la sfârșitul anului, conform promisiunilor ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu și a șefului CNAIR, Cristian Pistol.
,,Autostrada Unirii-A8
O informație de ultimă oră ! Mâine la ora 10.00, va fi Consiliul Tehnico-Economic la CNAIR – CTE, pentru avizarea SF-ului pe secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin (Vânători) Este o etapă importantă în evoluția proiectului Autostrăzii Unirii-A8 !După această etapă urmează:
– CTE Ministerul Transporturilor
– Interministeriala pentru indicatorii tehnico-economici și emiterea HG-ului.
– Inițierea și lansarea licitației de Proiectare + Execuție pe această secțiune” -Cătălin Urtoi.
,,Prestatorul (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL S.A) și-a asumat că va înainta rapid toată documentația astfel încât până la sfârșitul lunii august ea sa fie avizată de Consiliului Tehnico- Economic al CNAIR. După parcurgerea tuturor etapelor de avizare a indicatorilor tehnico-economici, CNAIR va promova următoarele etape necesare realizării acestui obiectiv. Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț (211,1 km), parte a A8, este împărțită în 3 secțiuni, astfel:
– Secțiunea Târgu Mureș – Miercurea Nirajului (24,4 km): finanțare PNRR,
– Secțiunea Miercurea Nirajului – Leghin (156,8 km): finanțare PT,
– Secțiunea Leghin – Târgu Neamț (29,9 km): finanțare PNRR.”-Cristian Pistol.
Contractul încheiat între ACCIONA (INGENIERIA ESPECIALIZADA OBRA CIVIL E INDUSTRIAL SA) și CNAIR în 2019 este un exemplu perfect despre cât de mult ne-au costat criteriul „păgubos” prețul cel mai mic și subevaluarea unui Studiu de Fezabilitate, „cărămida” pentru un bun proiect. În 2019, Acciona a semnat contractul de completare a studiului de fezabilitate pentru 17 milioane lei, față de cele 35 milioane lei estimarea CNAIR, aceasta fiind una dintre problemele contractului, lungimea totală a traseului fiind de 211 km. Spre comparație, următorul segment al A8, Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a avut în 2021 un contract de 58 milioane lei (n.r. include și PT).Până la sfârșitul anului urmează să fie predat și Studiul de Fezabilitate pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni (93 km.). UMB a câștigat licitația pentru lotul PNRR Leghin-Târgu Neamț, dar este contestat de Danlin, iar la începutul lunii septembrie va fi desemnat câștigătorul lotului Târgu Mureș-Miercurea Nirajului.