Autostrada Unirii A8 se va extinde până la Chișinău, a dat asigurări marți, 1 octombrie, prim-ministrul României, Marcel Ciolacu, în cadrul unui interviu pentru Antena3. Deși Autostrada Unirii, cu o lungime de peste 300 de kilometri, e planificată de la Târgu Mureș și până la frontiera cu Republica Moldova, în zona satului Ungheni din județul Iași, acesta se va extinde cu 100 km, potrivit Rador Radio România.
Potrivit prim-ministrului Ciolacu, acest proiect va aduce „o explozie de investiții” pentru R. Moldova.
„Mai avem de făcut o investiție. Să legăm Iașul de Chișinău. Republica Moldova, pe căi ferate, este prizoniera sistemului rusesc, tot sistemul este pe ecartament lat, și în momentul în care lungești autostrada de la Iași până la Chișinău, în acel moment se face prima conectare a Republicii Moldova cu Europa. Și normal că va fi și o explozie de investiții pentru Republica Moldova”, a subliniat Marcel Ciolacu.
Autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii este o autostradă ce va fi construită pe traseul Ungheni – Iași – Târgu Frumos – Pașcani – Târgu Neamț – Poiana Largului – Ditrău – Târgu Mureș, unde va face joncțiune cu Autostrada A3. Proiectul va fi împărțit în mai multe sectoare.
Sursa: ZIARUL NAȚIONAL.md / Rador Radio România /.
Context. Amintim totuși că Autostrada Unirii A8 este unul dintre cele mai întârziate proiecte de infrastructură din România. Activiștii asociației „Moldova vrea Autostradă” organizează sâmbătă, în Piața Unirii din Iași, un protest în care reclamă că, deși „Autostrada Unirii” este vitală pentru dezvoltarea Moldovei, proiectul a suferit întârzieri majore.
„Partea de execuție a autostrăzii A8, așa cum a fost ea gândită, împărțită pe segmente, cu licitațiile publice aferente, s-a împotmolit în multiple locuri și de aceste lucruri nu prea se vorbește”, spune Marius Alexa, activist.
Marți, Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat că Consiliul de Administrație a aprobat lansarea licitațiilor pentru patru loturi montane (116 km) ale Autostrăzii Unirii A8 (secțiunea Sărățeni – Pipirig), din județele Mureș, Harghita și Neamț. Valoarea totală estimată a celor patru loturi este de circa 4 miliarde de euro. Celelalte două loturi de munte, „capetele”, sunt administrate de Compania de Drumuri (CNAIR) și au deja depuse oferte. Detalii, aici.