Avem o mașină electrică. Cum procedăm când România nu are decât circa 500 de stații de încărcare

masina electrica, incarcare Sursa foto: Pexels

Un studiu al International Council on Clean Transportation (ICCT) recomandă o densitate minimă a încărcătoarelor pentru mașinile electrice de șapte încărcătoare pe km pătrat distribuite în mod egal în întreaga zonă. De exemplu, un oraș ca Berlin ar necesita, în mod ideal, cel puțin 1.220 de încărcătoare auto pentru a obține o acoperire suficientă pentru vehiculele sale. În România sunt circa 500 de stații de încărcare pentru mașini electrice, dintre care în jur de 100 în București.

De altfel încărcarea mașinilor electrice e mai dificilă în România, din cauza rarității stațiilor de încărcare și pune o greutate în plus pe umerii amatorilor, dincolo de preț, unde, însă, există programe de stat precum Rabla Plus, care asigură printre cele mai ridicate grade de subvenționare din Europa.

ICCT a calculat, de asemenea, timpul de încărcare pentru o mașină electrică comună și a constatat că 48 de minute de încărcare pe zi sunt necesare în Europa și 1,2 ore sau 1 oră și 12 minute în Statele Unite. Acest lucru este, de asemenea, indicativ al impactului partajării autovehiculelor asupra sistemului public de tarifare.

Analize Economedia

salariu, bani, lei
turcia, ankara, steag, flag, drapel, istanbul, alegeri
bani, lei, bancnote, cash, numerar
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
bursa, indice bursier, investitii, scadere, grafic
inflatie bani echilibru balanta
la veterinar
camioane UMB autostrazi
Donald Trump
Colaj bani lei Marcel Ciolacu
Bani, investitie, economii
Marcel Ciolacu, premier
Incredere
constructii, locuințe, bloc, muncitori, șantier
cristian mihai ciolacu, nepotul premierului
Emil Boc, Sorin Grindeanu
Ministerul Energiei Sursa foto Peter Szijjarto
tbb foto event
productie, fabrica
Donald Trump, Trumponomics
euro, moneda, bancnote, bani
bani, finante, lei, financiar, deficit
Mugur Isarescu, guverantorul BNR
Azomures
inflatie bani echilibru balanta
452710313_472208142236025_2821867466000769013_n
Mugur Isărescu, Banca Națională a României, BNR
tineri joburi IUF- The International University Fair
crestere economica, grafic
bani, lei, moneda

Organizația a observat și că afacerile de încărcare auto electrice încă funcționează din licitații sau solicitări publice, spre deosebire de inițiativele private, și beneficiază de finanțare publică, în timp ce majoritatea celorlalte nu.

ICCT care analizează mai în profunzime Copenhaga, Paris, Madrid, Milano și Gent, iar, ca observație, partajarea automobilelor în capitala Franței este 100% electrică, în timp ce Copenhaga a înregistrat cea mai mare reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră (-9% până la -43%), cu împărțirea vehiculelor EV încărcate printr-o rețea electrică alimentată cu energie verde.

Un alt factor este densitatea populației unui oraș pentru a afla ce model de car-sharing ar putea fi cel potrivit.  De obicei, totuși, partajarea automată a stațiilor este recomandată în orașele cu mai puțin de 100.000 de persoane, spune ICCT. Studiul sugerează, de asemenea, sprijin financiar și ajutor din partea statului pentru instalarea încărcătorului în orașele și zonele rurale mai puțin populate.

Urmărește mai jos producțiile video ale Economedia: