Ministerul Finanțelor a lansat sistemul de achiziții publice, SICAP, o licitație cu o valoare maximală de 1,01 milioane lei pentru realizarea unei analize exhaustive a sistemului informatic ANAF, pentru că portalul de interacțiune al Fiscului cu cetățenii și firmele este destul de neprietenos.
Criteriul de atribuire pentur acest contract este cel mai bun raport calitate-preț. Prețul este punctat cu doar 40% la analiza ofertelor, bonificații suplimentare fiind acordate pentru existența a tot felul de experți în firmă și metodologii de abordare a contractului, după cum se poate vedea în anunțul oficial publicat pe SICAP.
Contractul oferit are o durată estimată de 8 luni, ofertele se deschid în 8 iunie. Fondurile sunt accesate de la UE, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă.
Iată descrierea licitației, în limbajul funcționăresc: “Servicii de consultanță pentru realizarea analizei generale a stării de fapt a sistemului informatic actual și definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunătățirea interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri în cadrul proiectului „Creșterea capacității administrative a MFP și a instituțiilor subordonate în vederea îmbunătățirii interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri pentru obținerea de servicii electronice extinse prin portalul ANAF”.
Ce va trebui să facă firma câștigătoare pentru acești bani: Inventarierea și analiza proceselor, a structurilor/compartimentelor responsabile în asigurarea fluxului de lucru, a legislației utilizate pentru furnizarea serviciilor și a procedurilor, instrumentelor de lucru, strict din perspectiva serviciilor gestionate de MF și instituțiile din subordine – valoare estimată: 130.000,00 lei fără TVA Activitatea A#2 – Definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT necesară) în vederea dezvoltării portalului ANAF pentru îmbunatățirea interacțiunii cetățenilor și mediului de afaceri – valoare estimată: 880.000,00 lei fără TVA Sub-activitatea A#2.1 – Definirea în detaliu a cerințelor aferente adoptării noului cadru procedural și informațional (infrastructura IT necesară) în vederea dezvoltării portalului ANAF. Sub-activitatea A#2.2 – Asigurarea de asistență în pregătirea și derularea din punct de vedere tehnic a achiziției platformei integrate care va furniza digital fluxurile de lucru de bază din cadrul instituției și va asigura accesul on-line la servicii. Activitatea A#3. Managementul contractului – valoare estimată: 0,00 lei fără TVA.
Sursa foto: Inquam Photos/Octav Ganea